Q&A: Cum vad asiguratorii a doua parte a anului?


Masurile anuntate de guvern, cat si perspectiva cresterii numarului de someri si a scaderii veniturilor populatiei vor determina multi romani sa amane achizitionarea de asigurari sau sa rezilieze politele. In plus, specialistii cred ca este posibila, in a doua parte a anului, o reorientare a consumatorilor catre produsele care ofera garantii.

8 Considerati ca, la aceasta data, se poate vorbi despre o maturizare a consumatorului roman de asigurari de viata?

Cornelia Aurelia Coman director general, ING Asigurari de Viata
Asa cum am mentionat anterior, consider ca perioada recenta a fost marcata, printre altele, si de o maturizare mai accelerata a consumatorilor de asigurari de viata, din mai multe puncte de vedere.

Pe de o parte, evolutia in dinti de fierastrau, a pietelor de capital i-a facut pe posesorii acestor produse sa constientizeze (uneori destul de abrupt) ca este vorba despre o investitie, careia trebuie sa ii aloce suficient timp si interes pentru a o intelege.

Pe de alta parte, am observat in aceasta perioada o crestere a interesului consumatorilor pentru produsele de asigurare de viata care ofera, pe langa protectie financiara, si oportunitatea unor investitii sau economii.

Aceasta este, cred eu, o alta dovada de maturizare a pietei, dat fiind ca reflecta o constientizare mai accentuata a consumatorilor a propriilor nevoii de a-si planifica, din timp, resursele financiare pentru obiectivele importante.

Un aport important la aceasta tendinta l-au avut, fara doar si poate, si intensificarea eforturilor de informare si educare venite din partea jucatorilor de pe piata asigurarilor de viata.

Nu in ultimul rand atunci cand parcurg perioade marcate de incertitudini, oamenii devin mai constienti de nevoia de a reduce stresul financiar din vietile lor.

In ceea ce priveste preferintele consumatorilor de asigurari de viata, este destul de greu de anticipat, pe termen mediu si lung, cum vor evolua acestea, date fiind evolutiile de la nivelul intregii economii.

Daca, pe de o parte, la inceputul anului am asistat la o crestere importanta a segmentului de asigurari unit-linked, este la fel de posibil ca, pe fondul contextului economic actual, sa asistam in partea a doua a anului la o reorientare a consumatorilor catre asigurarile traditionale, care ofera garantii.
Florina Viziteanu Presedinte directorat, BCR Asigurari de Viata
Nu, clientul nu este matur. Paradoxal, industria este matura: companiile, sistemele de operare ale acestora si retelele de vanzare sunt profesionalizate, produsele sunt la standarde ridicate, reglementarile sunt la nivel european.

Produsele investitionale si cele traditionale sunt in egala masura solicitate in functie de nevoile clientilor.
Mihai Popescu CEO, Aviva Romania
Maturizarea pietei de asigurari de viata este in mod firesc un proces indelungat.

In anii urmatori, in dezvoltarea pietei vor aparea si influente pozitive, datorate numarului in crestere de despagubiri si maturitati, ce vor da confirmari tangibile consumatorilor, in ceea ce priveste beneficiile de a detine o polita de asigurari de viata.

Cred ca viteza de dezvoltare va ajuta clientii sa inteleaga mai bine aceste produse.

Rata de penetrare a asigurarilor de viata este de 2-3 ori mai mica in Romania, comparativ cu alte tari din Europa Centrala si de Est si chiar de 5-7 ori mai mica fata de tarile din Europa de Vest.

Potentialul de crestere al pietei de asigurari de viata din Romania exista si acest lucru se va vedea in anii urmatori.
Ovidiu Racoveanu Director Asigurari de Viata, Generali Asigurari
Inca nu putem vorbi despre o maturizare, doar o mica parte dintre clienti inteleg beneficiile acestui produs, folosesc metode moderne de plata si se gandesc serios la viitor.

Majoritatea prefera produse simple, care nu necesita un angajament serios si pe termen lung din partea lor.

Incercam insa ca, prin eforturi sustinute din partea agentilor nostri si prin campanii de marketing, sa crestem notorietatea acestor produse.
Shaun Russel director comercial, Eureko Romania
Cred ca romanii sunt din ce in ce mai constienti de importanta protectiei financiare pe termen lung, mai ales in actualul context economic.

Piata locala a asigurarilor de viata este, inca, una emergenta. Totusi, vedem ca oamenii sunt tot mai interesati de produse financiare ce sunt insotite de garantii, segment in care intra si asigurarile de viata.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Setari Cookie-uri