Magazin de cartier sau hipermarket. Ce alege romanul pe timp de criza?


Cu buzunarele tot mai stramtorate, romanii au redus, pentru prima data in zece ani, consumul casnic, care a inregistrat in prima jumatate a anului un declin de 4%, dupa ani buni in care avansul se cifra si la 25%. Cum a facut ordine criza in cosurile de cumparaturi ale romanilor si cine castiga lupta preturile ne spun specialistii in cercetare de piata intervievati de Wall-Street.


6 Ce avantaje ofera magazinele de cartier fata de marile magazine (oferta, timp de asteptare, preturi, comportamentul angajatilor)?

Raluca Raschip director consumer tracking division, GfK Romania
In mod evident, proximitatea.
Alice Mihai business development director, ISRA Center Marketing Research
Reprezentanta ISRA Center nu a raspuns la aceasta intrebare.
Adina Vlad managing partner, Unlock Research
Magazinele mici au mai multe beneficii pe langa timpul redus petrecut la cumparaturi, consumatorul se poate simti mai in control: intra, cere, cumpara si pleaca.

Magazinele mici nu ofera foarte multa varietate de produse si nu stimuleaza intr-atat consumatorul incat sa ajunga sa cumpere din impuls (decat daca este vorba despre produse de valoare mica gen dulciuri sau guma de mestecat)

Un alt avantaj il reprezinta familiaritatea mediului consumatorul se poate simti mai in largul sau, poate ajunge sa il cunoasca bine pe vanzator, poate ajunge cu acesta chiar la negocieri privind plata. Sentimentul de confort la cumparaturi este astfel mai mare intr-un magazin mic comparativ cu un hipermarket si asta este foarte important in criza.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
7
8
Setari Cookie-uri