Magazin de cartier sau hipermarket. Ce alege romanul pe timp de criza?


Cu buzunarele tot mai stramtorate, romanii au redus, pentru prima data in zece ani, consumul casnic, care a inregistrat in prima jumatate a anului un declin de 4%, dupa ani buni in care avansul se cifra si la 25%. Cum a facut ordine criza in cosurile de cumparaturi ale romanilor si cine castiga lupta preturile ne spun specialistii in cercetare de piata intervievati de Wall-Street.


7 Au devenit romanii vanatori de promotii? Suntem inundati de promotii, oferte speciale, 3 la pret de 1 etc care este reactia cumparatorilor si cat de benefica este aceasta vanatoare de promotii?

Raluca Raschip director consumer tracking division, GfK Romania
Spre deosebire de anii de dinainte de criza, cand promotiile erau menite sa stimuleze consumul, incepand cu 2009, promotiile sunt vazute ca o buna oportunitate de a economisi bani, nu ca una de a cheltui in plus. Aproximativ 57% dintre romani spun ca sunt foarte interesati de produsele la oferta speciala sau care au un pret redus.
Alice Mihai business development director, ISRA Center Marketing Research
Nu putem spune ca romanii au devenit vanatori de promotii, dar cu siguranta sunt sensibili la promotii atunci cand le intalnesc. Atata timp cat valoarea perceputa pentru pretul platit este avantajoasa, consumatorul nu poate fi decat incantat de pe urma acestor promotii.

Dar daca vorbim despre branduri, impactul promotiilor poate fi mai putin benefic pentru brand, prin urmare acest joc necesita o supraveghere atenta a marginii, a frecventei si tipurilor de promotii desfasurate astfel incat sa se impiedice erodarea brandului pe termen lung.
Adina Vlad managing partner, Unlock Research
Nu cred ca au devenit vanatori de promotii, cat vanatori de cat mai multe beneficii la pret cat mai mic. Principiul este simplu am mai putini bani, dar as vrea sa ma bucur la fel de mult. Din pacate insa pentru piata de bunuri de larg consum, avalansa de promotii de volum, strict pragmatice, a dus la o erodare a alegerii in functie de marca toti au tendinta de a oferi discount de volum sau multipacks, ceea ce duce la diferentiere din ce in ce mai redusa. Consecinta pentru producatori este aceea ca nu mai e suficient sa oferi un "3 in 1" sau discount mare, pentru ca toata lumea face asta.

Credem ca o marca trebuie sa se diferentieze in promotii atat functional, cat si emotional in asa fel incat promotia sa sa bata promotiile altora. Oricum am privi problema, e clar ca oamenii au de castigat
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
7
8
Setari Cookie-uri