Q&A: Ce aduce toamna in online-ul romanesc
Cu un peisaj promitator in prima jumatate a acestui an, reprezentantii mediului online din Romania privesc acum catre lunile care au mai ramas pana la finalul lui 2010 si afirma la unison ca va fi o perioada efervestecenta, dar interesanta, in timpul careia in mod sigur nu vor avea timp sa se plictiseasca.
- 1. Cum au aratat primele sase luni in piata de publicitate online din Romania?
- 2. Care au fost tendintele primelor 6 luni in online-ul romanesc in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut?
- 3. La ce ne putem astepta din toamna?
- 4. Cum estimati ca vor evolua bugetele pe zona de publicitate online in toamna?
- 5. Din zona caror companii va veni cea mai intensa comunicare online?
- 6. Pe ce fel de proiecte vor miza clientii in aceasta toamna?
- 7. Cum va impacta majorarea TVA entuziasmul publicitarilor? Sa ne asteptam la o reducere a apetitului pentru promovare online din toamna?
- 8. Cum va arata peisajul online in al doilea semestru al anului? Care vor fi principalele provocari?
1 1. Cum au aratat primele sase luni in piata de publicitate online din Romania?

Au aratat foarte bine. Au fost multe campanii la site-uri, proiecte interesante. Sa ne concentram la urmatoarele 6 luni care promit si ele destul de mult.

Fata de 2009 estimez o crestere a bugetelor consumate cu 50% ceea ce ne-ar apropia de 10 mil de euro. In acest caz, online-ul consider ca este mediul care a crescut cel mai mult in acest an.

Interesul advertiserilor a crescut, atat al celor traditionali cat si al multora noi.

Cu siguranta ca si in aceasta perioada piata publicitatii online si-a pastrat trendul crescator, insa este foarte greu sa facem o estimare a ritmului de crestere. In ceea ce priveste Digital Star, pot spune ca avem deja un numar mai mare de client cu care lucram, iar bugetele acestora sunt sensibil mai mari fata de perioada similara a anului trecut. Pe scurt, interesul fata de mediul online este in crestere.

Mai bune decat aceeasi perioada din anul trecut - inregistrandu-se si o crestere valorica, probabil intre 5% si 15%.

In primul semestru din 2010 clientii au fost mult mai activi decat in aceeasi perioada a anului trecut, dovada interesul ridicat al acestora pentru mediul online, interes care s-a concretizat in investitii mai mari si un numar considerabil mai mare de campanii fata de acceasi perioada anului precedent. Practic, in primul semestru din 2010 comparativ cu primul semestru din 2009, s-a inregistrat o crestere a pietei de aproximativ 20%.