Q&A: Ce aduce toamna in online-ul romanesc
Cu un peisaj promitator in prima jumatate a acestui an, reprezentantii mediului online din Romania privesc acum catre lunile care au mai ramas pana la finalul lui 2010 si afirma la unison ca va fi o perioada efervestecenta, dar interesanta, in timpul careia in mod sigur nu vor avea timp sa se plictiseasca.
- 1. Cum au aratat primele sase luni in piata de publicitate online din Romania?
- 2. Care au fost tendintele primelor 6 luni in online-ul romanesc in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut?
- 3. La ce ne putem astepta din toamna?
- 4. Cum estimati ca vor evolua bugetele pe zona de publicitate online in toamna?
- 5. Din zona caror companii va veni cea mai intensa comunicare online?
- 6. Pe ce fel de proiecte vor miza clientii in aceasta toamna?
- 7. Cum va impacta majorarea TVA entuziasmul publicitarilor? Sa ne asteptam la o reducere a apetitului pentru promovare online din toamna?
- 8. Cum va arata peisajul online in al doilea semestru al anului? Care vor fi principalele provocari?
4 4. Cum estimati ca vor evolua bugetele pe zona de publicitate online in toamna?
Cristian Costache
head of digital, Aegis Media
Nu cred ca vor scadea.
Laurentiu Pop
deputy managing director, Httpool Romania
Referindu-ma la total bugete investite, ca si in semestrul I al anului trecut orice este posibil. Putem sa vedem o crestere continua a bugetelor ori o stagnare a lor. Nu ma astept insa sa scada fata de consumul din prima parte a anului. Per total 2010 sunt increzator ca va fi un consum de minim 20 mil. euro.
Calin Rotarus
managing director, ARBOinteractive
Peste tendintele actuale de crestere datorita in special intelegerii mai bune a specificului comunicarii online. Se vor suprapune tendintele, atat negative dar si pozitive datorate impactul masurilor de austeritate adoptate de guvern.
Laurentiu Dumitrescu
managing partner, Digital Star
Asa cum se intampla in orice industrie, si in mediul online bugetele evolueaza in stransa legatura cu economia. De aceea, e greu sa faci predictii in contextul economic actual.
Mihai Seceleanu
managing director, Internetcorp
Cred ca ne putem astepta la o valoare a pietei de cel mult nivelul anului trecut.
Irina Morosanu
business affairs manager, F5