Q&A: De unde isi cumpara romanii materiale de constructii pe timp de criza
Expansiunea tot mai puternica pe care au cunoscut-o retelele de bricolaj in ultimii ani a imbogatit alternativele romanilor care au nevoie de materiale pentru constructii sau renovari.
- Ce schimbari de comportament ati observat in randul romanilor care au cumparat materiale de constructii in primii doi ani de criza?
- Care sunt avantajele/dezavantajele pe care le ofera achizitionarea de materiale de constructii din magazin de bricolaj/depozit/magazin specializat?
- Are vreun impact in randul cumparatorilor de materiale de constructii felul in care arata locul de unde vor sa cumpere produse?
- La ce materiale de constructii nu au renuntat romanii in perioada de recesiune?
- Mai pot concura zonele clasice de comert in constructii, cum ar fi Valea Cascadelor (Bucuresti), cu celelalte tipuri de magazine/depozite?
- Cat de mult apreciaza romanii promotiile in momentul in care achizitioneaza materiale de constructii? Merg mai degraba spre promotiile de tipul "3+1" sau pe aceeasi cantitate, dar cu un discount de 10, 20%?
4 La ce materiale de constructii nu au renuntat romanii in perioada de recesiune?
Monica Hodor
director general interimar, Praktiker Romania
La aceasta intrebare, as dori sa nu ofer vreun raspuns.
Dragos Bonea
presedinte, Delta Distribution
Materialele de constructie au o cerere elasica, in sensul ca decizia de a construi sau a renova implica siguranta unui venit peste un anumit prag.
Scaderea si nesiguranta in privinta veniturilor datorita recesiunii ii face pe romanii cu venituri mici sa renunte sau sa amane implicarea intr-o astfel de investitie primand elementele de stricat necesitate (hrana, utilitati, imbracaminte). Nu exista un material de constructie la care sa nu se poata renunta cu nici un chip.
Scaderea si nesiguranta in privinta veniturilor datorita recesiunii ii face pe romanii cu venituri mici sa renunte sau sa amane implicarea intr-o astfel de investitie primand elementele de stricat necesitate (hrana, utilitati, imbracaminte). Nu exista un material de constructie la care sa nu se poata renunta cu nici un chip.
Sorin Cristea
director de vanzari, Arcon
In ceea ce priveste materialele produse de noi, hidroizolatiile si termoizolatiile au o evolutie constant pozitiva.Chiar daca nu mai achizitioneaza produse din clasa superioara , aceste materiale apar ca si necesitate, iar cumparatorii nu renunta la ele.
Andrei Spataru
managing partner, IBC Focus
Exista cateva materiale la care si daca vrei nu poti renunta: beton, fier si acoperisuri. Dar pe langa aceste aspecte, sunt si materialele si solutiile care au rolul de a reduce consumul de energie necesar casei, implicit cheltuielile de intretinere. Sunt tot mai solicitate solutiile de izolare termica.
Fiecare retailer a inteles ca miza supravietuirii pe timp de criza este un cash-flow sanatos in fata unei cifre mari de afaceri. Strategia aceasta a dus la o rearanjare a spatiului de cumparare, in care vizualul a devenit majoritar focusat pe promotii si oferte
de ultima ora , special impachetate sa fie puse direct in cos si luate acasa.Pe scurt, aranjarea marfii in stil DiY in care interactiunea cumparator produs ajunge sa fie facilitata doar de merchandising
Fiecare retailer a inteles ca miza supravietuirii pe timp de criza este un cash-flow sanatos in fata unei cifre mari de afaceri. Strategia aceasta a dus la o rearanjare a spatiului de cumparare, in care vizualul a devenit majoritar focusat pe promotii si oferte
de ultima ora , special impachetate sa fie puse direct in cos si luate acasa.Pe scurt, aranjarea marfii in stil DiY in care interactiunea cumparator produs ajunge sa fie facilitata doar de merchandising