Q&A: Cum vor evolua tarifele RCA si Casco in 2011?
Sapte societati de asigurare au notificat pana in prezent Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) cu privire la tarifele de prima stabilite pentru 2011 aferente asigurarilor obligatorii RCA si criteriile proprii de corectie a acestora. Citeste o dezbatere cu patru specialisti din piata cu privire la cum ar putea evolua tarifele de prima RCA si Casco in 2011.
- Cum vor evolua tarifele de prima RCA si Casco in 2011 si cum se explica aceasta evolutie?
- Evolutia primelor la asigurarea RCA va fi aceeasi si pentru masinile luate in leasing?
- Cum a evoluat rata daunei anul acesta si ce credeti ca se va intampla anul viitor? Dar, in cazul frecventei daunelor?
- In ce conditii asigurarea RCA nu acopera daunele?
- Ce cota din daunele totale ale unei masini este suportata de proprietar?
- Pe ce canale de vanzari mizati, in general, dar mai ales acum in cadrul campaniei de iarna? Ce s-a schimbat din aceasta perspectiva in ultimii ani?
- Care este durata medie pe care un vehicul o petrece in service in functie de avariile avute?
- Firmele de asigurari ofera masini in perioada cat vehiculul avariat sta in service?
5 Ce cota din daunele totale ale unei masini este suportata de proprietar?
Razvan Pavel
director tehnic auto, Groupama Asigurari
Aceasta prevedere se refera doar la asigurarea Casco si difera de la o polita la alta, in functie de tipul de acoperire pentru care opteaza clientul si evident de pretul platit. Valorile uzuale sunt 0, 10% sau 20% iar in functie de bugetul fiecarui asigurat si de profilul sau de risc, acesta poate decide varianta potrivita.
Cristian Fugaciu
director general, Marsh Romania
Proprietarul nu suporta nici un cost. El primeste suma asigurata conform politei, din care se poate scadea fransiza prevazuta in polita. In concluzie, clientul suporta valoarea fransizei, daca ea exista.
O alta componenta a despagubirii este valoarea epavei. Chiar daca asiguratorul nu este obligat sa o valorifice, acesta are dreptul si alege sa faca asta in interesul clientului.
O alta componenta a despagubirii este valoarea epavei. Chiar daca asiguratorul nu este obligat sa o valorifice, acesta are dreptul si alege sa faca asta in interesul clientului.
Alexandru Pintilie
administrator delegat, Pintilie Broker de Asigurare
Practica curenta arata ca proprietarul este despagubit , in cazul producerii unui risc acoperit de polita contactata. Singura cheltuiala suportata este cea a fransizei, in cazul politelor Casco.
Daca masina implicata in accident este declarata epava (costurile cu cheltuielile de reparatie ating sau depasesc 75-80% din valoarea acesteia) in acest caz, politicile societatilor difera din nou. Astfel, unii asiguratori iti dau epava si diferenta de bani din suma asigurata, altele intreaga suma asigurata insa opresc epava.
Daca masina implicata in accident este declarata epava (costurile cu cheltuielile de reparatie ating sau depasesc 75-80% din valoarea acesteia) in acest caz, politicile societatilor difera din nou. Astfel, unii asiguratori iti dau epava si diferenta de bani din suma asigurata, altele intreaga suma asigurata insa opresc epava.
Augustin Pop
director general, Asigura-ieftin.ro
Legal, aceasta prevedere se regaseste in conditiile contractuale, ale fiecarui asigurat. In ceea ce priveste contractele tip Casco, in functie de mai multe conditii se pot aplica fransize (parte de dauna care ramane in sarcina asiguratului si care se deduce din cuantumul despagubirii pentru fiecare eveniment asigurat) care poate fi variabila.