Cum sa tranformi 5.000 euro intr-un business pe care l-ai putea vinde cu cateva milioane


Cum sa tranformi 5.000 euro intr-un business pe care l-ai putea vinde cu cateva milioane


BUGET
AFACERE

5000 €


TIMP
NECESAR

6 luni


RECUPERARE
INVESTITIE

6 luni

Dezvolta o platforma pentru cei care sa-si gaseasca mai usor o masina si incaseaza comisioanele pe care dealerii sunt incantati sa le achite, pentru ca le-ai gasit cumparatori.

 AutoVantage este un startup care a pornit din nevoia personala a fondatorului sau, Pincu Ionescu, un tanar de 28 de ani, de loc din Focsani, nevoie aparuta exact cand voia sa-si cumpere o masina.

Acesta voia sa gaseasca intr-un loc toate informatiile de care avea nevoie pentru a cumpara o masina, dar si in care sa fie intampinat cu oferte de la dealerii auto, astfel incat sa economiseasca timpul pe care l-ar fi pierdut cu drumurile la reprezentantele acestora pentru a analiza toate oferte, pana sa ajunga la varianta dorita.

In acest fel a decis sa dezvolte o platforma online care sa raspunda tuturor cerintelor unui potential cumparator de masini. Ideea i-a venit in februarie 2020, iar in luna iulie a aceluiasi an o lansa in toata regula pe piata.

A avut nevoie de 5.000 de euro pentru a demara acest business, asa ca a trebuit sa se imprumute pe la prieteni si de la familie, dar, beneficiind intr-o buna masura de oportunitatea nascuta de limitarile de circulatie din pandemie, a facut ca in aproximativ jumatate de an sa-si plateasca toate datoriile si sa-si recupereze investitia. Puteti citi restul povestii lui Pincu Ionescu si al businessului AutoVantage in aici.

De ce a avut nevoie sa demareze businessul? De un site. Initial si-a creat unul in Wordpress, dar cum volumul de munca a crescut exponential, a avut nevoie de o platforma automata care sa preia cererea de oferta venita din partea potentialilor clienti si sa o trimita catre dealerii auto, care sa revina catre ei cu ofertele prin care sa-i atraga.

De aceea a avut nevoie de cei 5.000 de euro, bani pe care i-a platit unui programator sa-i construiasca platforma de care avea nevoie. Astfel, Pincu Ionescu si-a redus drastic volumul de munca zilnic, platforma preluand sarcina de a da mai departe cererea venita din partea potentialilor clienti. Tanarul antreprenor ajunsese sa dea si 80 de telefoane intr-o singura zi, intre clienti si dealeri pentru a inlesni obtinerea celor mai bune oferte pentru cei care cautau sa cumpere o masina noua.

La capitolul necesitati, putem sublinia ca este nevoie, pe langa un site si o platforma digitala care sa automatizeze procesul de transmitere a cererilor si ofertelor intre clienti si dealeri, de un numar de telefon si de un timp generos pe care sa-l alocati acestui business, pentru ca nu veti scapa in totalitate de telefoane si emailuri.

Platforma nu este obligatorie de la bun inceput, ci mai degraba in momentul in care numarul de clienti este prea mare pentru a faca fata solicitarilor. Astfel, practic, puteti incepe cu 0 lei investiti, daca stiti cum sa va creati singuri un site intr-o platforma precum Wordpress.

De asemenea, va fi nevoie sa intrati in contact cu cat mai multi dealeri auto, din toata tara, nu doar din localitatea de resedinta, care sa genereze ofertele pe care utilizatorii din platforma voastra le cauta.

Nu strica sa va promovati in mediul online, pe retelele de socializare, iar in cazul celor de la AutoVantage, crearea unui canal de YouTube unde prezinta clipuri de drive-test cu diverse masini, a ajutat si el la cresterea audientei pe site.

Dupa ce va stabiliti o audienta consistenta, puteti urma modelul AutoVantage, care a introdus si o taxa de 49 de lei pentru inscrierea utilizatorilor. In acest fel, eliminati o mare parte dintre clientii care doar scaneaza piata si veti ramane cu cei care au intentii serioase de a-si cumpara un automobil. In acest fel va cresteti rata de conversie a clientilor, ceea ce va atrage si atentia dealerilor, care cauta locurile in care se afla clientii solvabili.

Dupa ce ati pus business-ul pe picioare, aveti doua variante, fie o derulati in continuare pe cont propriu, fie incercati sa va faceti „exitul” din afacere. In doar 2 ani de la infiintare, business-ul AutoVantage este estimat la o valoare de 2 milioane de euro.
De ce ai nevoie pentru a incepe aceasta afacere:

*NOTA: prezenta lista este orientativa si poate suferi in timp modificari de continut. Pentru acestea Wall-Street.ro declina orice responsabilitate.

  • Platforma automatizata pentru transmiterea cererilor si ofertelor
  • Un numar de telefon dedicat clientilor si dealerilor auto
  • Contactele cat mai multor dealeri si reprezentante auto
Compara

Acasa | Cauta idei | Povestea ta

Copyright Wall-Street.ro 2015. Toate drepturile rezervate.
Termeni si conditii | Acord confidentialitate

Setari Cookie-uri