Generatia 1 (C1): 1953-62

Generatia 1 (C1): 1953-62Primul exemplar Corvette cu caroserie din fibra de sticla a fost lansat pe 17 ianuarie 1953, in cadrul expozitiei Motorama organizata de General Motors la hotelul Waldorf Astoria din New York.

Stilul a evoluat semnificativ pe parcursul productiei primei generatii a modelului Corvette, insa au fost incetatenite numeroase elemente de design care urmau sa devina reprezentative pentru autovehicul, inclusiv portiunea lunga dintre plansa de bord si punte, lampile spate duble si rotunde, precum si designul interior cu post de conducere dublu. Toate autovehiculele din prima generatie au fost decapotabile.

In primii doi ani, modelul Corvette a fost propulsat de motorul Chevrolet cu 6 cilindri in linie, poreclit „Flacara albastra”. Legendarul motor V-8 Small Block a inceput sa fie utilizat in cel de-al treilea an de productie a autovehiculului.

Generatia 2 (C2): 1963-67

Generatia 2 (C2): 1963-67Cea de-a doua generatie a modelului Corvette, cunoscuta sub denumirea de Sting Ray, a fost complet reproiectata pe baza unei arhitecturi specifice. Aceasta a permis obtinerea unui centru de greutate mai jos, precum si o pozitie de sedere mai coborata si mai sportiva, si, in acelasi timp, o suspensie spate independenta noua, care a transformat semnificativ performanta autovehiculului in materie de aderenta.

Noua baza a modelului Corvette a sustinut si stilul „divizat” de referinta al lunetei, apartinand unui stil complet nou de caroserie coupé. Multi au considerat ca modelul Corvette 1963 este unul dintre cele mai atragatoare modele din intreaga istorie auto.

Corvette C2 a lansat si farurile retractabile, care urmau sa devina un element reprezentativ al acestui model pe parcursul urmatorilor 41 de ani.

Generatia 3 (C3) 1968-82

Cea de-a treia generatie a modelului Corvette a fost si cea mai longeviva, iar autovehiculul a evoluat semnificativ in timpul transformarii industriei auto.

A fost lansata in 1968 sub denumirea de Stingray (intr-un singur cuvant, fata de denumirea din doua cuvinte a generatiei a doua); fanii fac referire la aceste modele prin termenul „rechin”, datorita stilului lor agresiv. Sunt usor de identificat datorita designului proeminent al aripii tip „blister” si portiunii lungi dintre plansa de bord si punte, ce sugereaza miscare intr-un mod accentuat.

Farurile retractabile si lampile spate cu doua elemente sunt si in prezent elemente de design traditionale.

In ceea ce priveste performanta, generatia C3 a fost una de tranzitie. In 1975, motorul standard dezvolta o putere de 165 CP.

Din 1973, toate modelele Corvette dispun de panouri pentru caroserie din SMC, insa compozitia materialelor s-a schimbat semnificativ, cu o cantitate mai mica de fibra de sticla obisnuita si mai mult plastic usor, care ii confera materialului un plus de elasticitate pentru a preveni fisurarea.

In ciuda evolutiei in materie de performanta traditionala de pe parcursul celei de-a treia generatii, modelul Corvette a fost mai popular ca niciodata. Cele 58.307 unitati vandute in 1979 detin si in prezent recordul de vanzari anuale pentru modelul Corvette.

Generatia 4 (C4) 1983-96

Cea de-a patra generatie a modelului Corvette a fost simbolul tehnologiilor avansate ale anilor ’80, cu progrese semnificative in materie de design si tehnici de productie, performanta cu comanda electronica si functii de siguranta.

Printre progresele inregistrate in materie de stil se numara un panou de instrumente electroluminiscent, cu functii de vizualizare a datelor digitale. Si-a mentinut proportiile reprezentative, lampile spate duble si rotunde si farurile retractabile, adaugand o noua luneta hatchback pentru a facilita accesul la zona de incarcare.

Inovatiile tehnologice ale generatiei 4 au inceput de la baza, cu o structura a sasiului monobloc cu tub central. De asemenea, noua caroserie era mai eleganta, cu un coeficient aerodinamic de 0,34, cu aproape 25% mai mic decat cel obtinut pentru cea de-a treia generatie.

Sub capota, in 1985 a fost lansata injectia TPi, anuntand epoca moderna a injectiei indirecte si consacrand modelul Corvette in postura de autovehicul sport de inalta performanta, cu un consum redus de carburant.

Niciun model 1983 nu a fost destinat exclusiv comercializarii, construindu-se doar 44 de prototipuri. In prezent mai exista un singur autovehicul, expus la Muzeul National Corvette din Bowling Green, Kentucky.

Generatia 5 (C5) 1997-2004

Lansarea generatiei C5 a reprezentat una dintre putinele cazuri din industria auto in care un model nou cantarea mai putin decat predecesorul sau. Modelul Corvette 1997 era mai mare per total decat generatia C4, insa cantarea cu aproape 45 kg mai putin.

Au existat mai multi factori care au contribuit la reducerea masei proprii a generatiei C5, inclusiv utilizarea panourilor de caroserie din SMC, ce contineau mai mult plastic ca niciodata. Panourile generatiei C5 erau extrem de usoare, la fel ca si noul sasiu al modelului Corvette, pentru acesta din urma utilizandu-se sine puternice si sectiuni hidroformate, pentru a asigura forta cu o complexitate si o greutate reduse.

Pentru sectiunile podelei a fost utilizata o gama de materiale stratificate, inclusiv lemnul de pluta cu o greutate extrem de redusa, pentru a reduce la minim masa.

Si cea de-a treia generatie a motorului small-block si-a adus contributia la reducerea greutatii C5, precum si la obtinerea unui echilibru general optimizat. Aceasta era prevazuta cu un bloc de cilindri usor, din aluminiu si chiulase confectionate din acelasi material, precum si o galerie de admisie din material compozit.

In ceea ce priveste procesul de productie, Corvette a trecut la un sistem de vopsire pe baza de apa mai ecologic, ce reducea continutul de solventi din amestec de la aproximativ 60% la aproximativ 10%.

Generatia 6 (C6) 2005-13

A sasea generatie a modelului Corvette a surprins prin faptul ca farurile sale erau fixe. Pentru prima oara din 1962, Corvette avea faruri fixe, pentru a reduce masa, complexitatea si coeficientul aerodinamic. Lampile spate duble si rotunde si interiorul specific autovehiculelor de curse au fost pastrate.

Modelul Corvette C6 avea sasiul si designul de baza identice cu ale modelului C5.

Lansat in anul 2006 modelul C6 Z06 avea o structura a sasiului din aluminiu, in locul structurii din otel a modelului standard, si panouri de caroserie din fibra de carbon, datorita carora masa proprie a autovehiculului se situa sub 1.452 kg.

In ciuda faptului ca avea un aspect similar cu cel al sasiului din otel al modelului Corvette de baza, cadrul din aluminiu al modelului Z06 cantarea cu aproximativ o treime mai putin.

La exterior, modelul Z06 era diferit de modelele Corvette de baza, datorita utilizarii panourilor din fibra de carbon pentru aripile fata, pentru pasajele rotilor fata si pentru aripile spate. Corvette ZR1 2009 utiliza aceeasi structura din aluminiu a sasiului ca modelul Z06 si includea mai multe componente ale caroseriei din fibra de carbon, inclusiv panoul de acoperis.

Generatia 7 (C7) - 2014

Generatia 7 (C7) - 2014Chevrolet va lansa in cel de-al treilea trimestru modelul coupe Corvette Stingray, cel mai puternic autoturism standard, cu un motor de 6,2 litri V-8 de 450 CP si tractiune pe puntea spate.

Cea de-a saptea generatie a modelului Corvette va fi echipata in versiunea de baza cu un cadru din aluminiu cu aproximativ 60% mai rigid decat cel utilizat la modelul Z06/ZR1.

Galerie foto Chevrolet Corvette C7.


Sursa foto: Chevrolet. GM Corp