Attila Okanyi, COO Allegro Group, reprezentant autovit.ro

Attila Okanyi, COO Allegro Group, reprezentant autovit.roTimbrul auto se bazeaza pe aceeasi schema ca si variantele precedente ale taxei de poluare, s-a schimbat doar algoritmul de calcul, rezultatul fiind doar un nivel diferit al taxei fata de cel valabil in 2012, deci nimic nou.

Guvernul nu va incasa mai multi bani din timbrul de mediu, dimpotriva, preconizam scaderea veniturilor. Probabil Guvernul conteaza pe banii proveniti din timbrele platite de cumparatorii masinilor deja inmatriculate, pentru care pana acum nu s-a platit taxa.

Vanzarile de masini noi nu vor beneficia in urma noului timbru de mediu, quantumul acestuia pentru motorizarile EURO 3 si EURO 4 nemodificandu-se substantial si oricum, “concurentii” autoturismelor noi sunt cele EURO 5 pentru care timbrul ramane la acelasi nivel ca si taxa actuala (or, masini cu motoare EURO 5 sunt pe piata din 2009, deci ai de unde alege).

Proprietarii masinilor inmatriculate in Romania inainte de 01.01.2007, in special a celor cu motorizari EURO 3 si 4, se afla intr-o situatie extrem de dificila, valoarea timbrului de mediu ajungand deseori la valori care reprezinta peste 50% din pretul masinii (de ex. La un Logan 1.4 EURO3 din 2004 timbrul de mediu este 1.117 euro dar masina nu valoreaza mai mult de 2.500 euro).

Adriana Ahciarliu, secretar general in cadrul Asociatiei Societatilor Financiare din Romania (ALB)

Adriana Ahciarliu, secretar general in cadrul Asociatiei Societatilor Financiare din Romania (ALB)Timbrul de mediu aduce contractelor de leasing financiar ce ajung la scadenta o crestere artificiala a pretului vehiculelor de second hand in comparatie cu masinile second-hand din sursa directa (dealer) precum si o concurenta neloiala in comparatie cu alte surse de finantare a achizitiilor auto.

Acest nou model de timbru de mediu nu tine cont in cadrul portofoliului de vehicule aferent contractelor de leasing financiar de preverderile Codului fiscal care recunosc utilizatorul ca si proprietar economic si fiscal.

Cristian Rigu, country manager Mazda

Cristian Rigu, country manager MazdaTimbrul de mediu nu este chiar echitabil pentru toata lumea.

Din punctul meu de vedere ar trebui platita o taxa anuala pe emisiile de dioxid de carbon. Un impozit anual. Aduci o masina care polueaza mult platesti mult.