VW Tiguan

VW TiguanUnul din cele mai asteptate modele, expuse in fata publicului la aceasta editie, va fi VW Tiguan. Fratele mai mic al Touaregului, nu aduce elemente noi de design in familia SUV-urilor de la VW, aratand ca o versiune, care a intrat la apa, a modelului de clasa mai mare.

Noutatile, pe care acest model le aduce in segment, vin de sub capota, Tiguan fiind disponibil doar cu motoare turbo, trei TSI-uri pe benzina si doua propulsoare diesel. Noile propulsoare diesel, de 2.0 litri common-rail, se anunta mai rafinate si silentioase decat cele folosite in prezent. Puterea celor doua motoare va fi de 138 de cai, respectiv de 168, ambele respectand normele de poluare Euro V.

Motorizaile TSI vor dezvolta 148 de cai, 168 de cai si 198 de cai. Varianta cea mai puternica, disponibila pentru Tiguan, este derivata din propulsorul de 2.0 litri TSI, folosit si pe Golf GTI. Tiguan poate fi comandat in doua variante, o versiune adaptata mai mult la mediul urban si una configurata pentru off-road. Ca o noutate, Tiguan va fi primul SUV capabil sa execute manevrele de parcare fara interventia soferului, datorita sistemului Park Assist.

Interiorul modelului va parea familiar posesorilor de Golf, datorita bordului adaptat de la hatchback, care va ingloba, insa noul sistem de navigatie touch-screen dezvoltat special pentru Tiguan, util atat in zonele cartografiate cat si in off-road datorita functiei de memorarea a traseului.

Peugeot 308

Peugeot 308Urmasul lui 307, arata exact asa cum v-ati astepta, facand un exercitiu de imaginatie care sa includa aspectul modelului anterior si noile tendinte de design regasite la modelele 207 si 407. Partea frontala a preluat “nasul” lui 207, mai bine profilat de data asta, si proiectoarele de la 407, toate incadrand grila, care defineste identitatea de marca a producatorului francez.

Partea posterioara a modelului pare inspirata de Renault Megane, datorita linie portbagajului asemanatoare. Ca si generatia precedenta, noul model va fi disponibil in doua versiuni de caroserie, cu 3 si 5 usi.

Sub capota, fata de versiune precedenta, vor fi disponibile noile propulsoare produse in colaborare cu BMW si disponibile si pentru Mini, si anume doua pe benzina de 1.6 litri si un diesel cu aceeasi capacitate. Sistemul stop-start al motorului, atat de util in traficul urban, va fi oferit ca optional

Interiorul lui 308 a suferit modificari, bordul este restilizat avand aeratoare rotunde, in genul celor de la Audi TT, iar comenzile sistemului de ventilare au fost regandite. Producatorul francez anunta si o imbunatatie a materialelor folosite, saltul calitativ fata de de 307 fiind evident.

Peugeot va prezenta la Frankfurt si un concept-coupe derivat din 308, denumit 308 RC Z, prototip ce ar putea prefata un viitor rival pentru Audi TT. Caroseria coupe-ului va fi construita din fibra de carbon si aluminiu, iar sub capota se va regasi un propulsor de 1.6 litri turbo, capabil sa dezvolte 218 cai.

Audi A4

Audi A4Mult asteptata continuare a povestii de succes A4 de la Audi va fi expusa, in sfarsit, in fata publicului cu ocazia salonului german. Primele imagini ilustrand noul model, dezvaluie un design puternic inspirat de la A5. Noua generatie a crescut intre timp, fiind mai lunga cu 118 mm, mai lata cu 56 mm si avand un ampatament marit, redimensionare care va favoriza spatiul si confortul interior. In ciuda dimensiunilor sporite, greutatea automobilului a scazut cu 10%, ceea ce inseamna o tinuta mai sportiva si un consum redus.

Motorizarile disponibile vor fi in numar de cinci, doua pe benzina si trei pe motorina. Cea mai puternica va fi cea V6 de 3.2 litri, ce dezvolta 261 de cai, suficienti pentru a propulsa modelul pana la suta de kilometri in 6,1 secunde, iar cea mai economica va fi 2.0 TDI, cu un consum mediu declarat de 4,7 litri la suta. Tot pentru imbunatatirea consumului, producatorul din Ingolstadt a regandit cutia cu sase rapoarte si pune la dispozitia soferului indicatoare, care afiseaza treapta optima de viteza pentru cea mai buna autonomie.

Interiorul este similar cu cel al coupe-ului, bordul, instrumentele si schimbatorul fiind prelevate de pe A5. Pentru ca timpul petrecut in cabina sa fie la fel de placut pentru toti ocupantii, A4 va putea fi comandat si cu noua interfata multimedia. Cei de la Audi au acordat o mare importanta sigurantei pasive, A4 fiind disponibil in standard cu 6 airbaguri.

La standul Audi, vizitatorii vor putea admira versiunea dopata a limuzinei A6, botezata RS6 si Audi Cross Copue Quattro, un concept care dezvaluie detalii despre infatisarea viitorului SUV compact Q5.

Renault Laguna III

Renault Laguna IIIConstructorul francez va prezenta noua Laguna, model ce se anunta mai matur si sofisticat decat generatia precedenta, gata sa capteze din cota de piata a recent lansatului Ford Mondeo. Disponibila in patru variante de echipare, noua generatie tinteste mai sus, in versiunile mai bogate in dotari, fiind comparabila cu limuzinele premium. Printre dotarile standard se numar ABS, EBD,ESP jante de aliaj pe 16” si aer conditionat, iar cele exclusiviste includ finisaje de lemn, faruri adaptive cu xenon, finisaje de lemn si navigatie prin satelit.

Designul pare mai coservator, francezii optand pentru o interpretare mai eleganta a noului sedan. Laguna va fi disponibila in doua versiuni de caroserie, sedan si estate, sau Sport Tourer dupa cum au denumit-o cei de la Renault. Cea de-a treia generatie se anunta mai spatioasa datorita dimensiunilor sporite, fiind cu 26 mm mai lata, 10mm mai lunga si 12 mm mai inalta.

Gama motorizarilor pentru Laguna III incepe cu un diesel de 1.5 litri si 105 cai si continua cu un common rail de 2.0 litri, disponibil atat cu 128 de cai, cat si cu 148, varful de gama fiind motorul pe benzina de 2.0 litri turbo, ce dezvolta 168 de cai.

Mazda 6

Mazda 6Niponii de la Mazda au rezervat pentru Frankfurt prezentarea oficiala a succesorului sedanului de clasa medie. Noua generatie pastreaza linia de design a modelelor recente, imprumutand aspectul foarte dinamic de la RX-8, cu grila agresiva, bosajele rotilor foarte evazate si faruri in forma de diamant.

Bazata pe platforma Ford Mondeo, noua Mazda 6 va fi mai generoasa in dimensiuni, nota de sportivitate, fata de modelul conceput de producatorul american, fiind asigurata de linia plafonului mai coborata si de coeficientul aerodinamic imbunatatit. Capota mai bombata nu are doar rol estetic, cei de la Mazda optand pentru acest artificiu in incercarea de a obtine mai multe stele la impactul pietonilor.

Finisajele din cabina sunt superioare calitativ, conform celor de la Mazda, japonezii introducand cromul pentru a imbraca instrumentarul de bord, iar materialele din componenta bordului au o textura mai placuta.

Mazda 6 se adreseaza in primul rand soferilor care pretuiesc atat confortul, cat si sportivitatea, directia fiind setata pentru a ii oferi celui de la volan cel mai bun feedback, fara a obosi insa. Motoarele folosite vor ilustra caracterul sportiv, plaja de puteri a propulsoare intanzindu-se de la 119 cai, pentru dieselul de 2.0 litri, pana la cel de 256 de cai, disponibil pentru varianta extrema MPS.

Skoda Fabia Estate

Skoda Fabia EstateNoua Skoda Fabia Estate vine la Frankfurt in intampinarea nevoii de spatiu a familistilor in activitatile cotidiene, dar care sunt conditionati de buget. Cu dimensiuni marite, fata de versiunea precedenta, versiunea wagon din Cehia are ca atu principal capcaitatea de incarcare superioara.

Volumul portbagajului este de 480 de litri cu bancheta nerabatata, si 1460, daca se renunta la locurile din spate. Spatiul oferit astfel este mai generos cu 235 de litri decat wagon-ul anterior si aproape la fel ca al unui Ford Focus. Spatiile de depozitare sunt ominprezente in interior, Fabia Estate declarandu-se un model foarte practic pentru utilizatori.

In materie de propulsoare, clientii pot opta pentru cele pe benzina de 1.2, 1.4 si 1.6 litri sau pentru dieselurile de 1.4 litri sau 1.9 litri. In premiera pentru acest model, transmisia automata va fi disponibila pentru cei comozi.

Ford Kuga

Ford KugaFord va intra in segmentul SUV-urilor compacte in primavara anului viitor, dar va prezenta modelul Kuga in cadrul salonului de la Frankfurt. Crossover-ul bazat pe platforma lui Ford Focus se va afla in competitie directa cu Nissan Qashqai, VW Tiguan si Toyota RAV4, modele ce prind tot mai mult la public.

Exteriorul intruchipeaza tema designului kinetic, regasita si pe ultimele creatii Ford, liniile fiind insa mai accentuate decat la Mondeo sau S-Max. Pentru o mai buna practicalitate, luneta se va deschide seperat de hayon, concept prezentat in premiera pentru un model Ford.

In standard va fi oferita doar cu tractiune pe rotile din fata, cea integrala figurand doar ca optional pentru acest mini SUV. La lansare va dispune de un singur motor de 2.0 litri diesel si 134 de cai, cu transmisie manuala in cinci trepte. Pe viitor, este asteptat si un propulsor mai performant pe benzina de 2.5 litri. Interiorul va fi derivat de la modelele actuale, finisajele oferite vor fi similare cu cele ale conceptului Iosis X, dar este putin probabil ca acestea sa ajunga si in productia de serie ce va incepe anul viitor.

Tot la standul Ford va fi expus si conceptul Ford Verve, ce va prefigura viitoare generatie a modelului de clasa mica, Fiesta. Prototipul are un look foarte agresiv pentru un model mini cu o grila cromata de dimensiuni considerabile, in genul Aston Martin. Apartenenta la designul kinetic este mai mult decat evidenta si in cazul acestui concept.

Chevrolet Aveo

Chevrolet AveoNoul Aveo incearca sa se desprinda de trecut, acest model dorind sa stearga influentele Daewoo de la precedentele modele. Acest nou model va inlocui Kalosul in trei si cinci usi din portofoliul Chevrolet.

Partea frontala este dominta de grila de mari dimensiuni, introdusa ca element de design de Audi, in mijlocul careia troneaza marele plus specific marcii si de bara mai agresiva care inglobeaza doua proiectoare. Farurile si stopurile vor beneficia de sticla clara, in incercarea de a intineri aspectul vechiului model. Capota motorului este strabatuta de o nervura care accentueaza ideea de dinamism.

Motoarele disponibile la lansare vor fi in numar de doua, unul de 1.2 litri 83 de cai si unul de 1.4 litri si 97 de cai, in premiera transmisia automata fiind introdusa ca optional pentru modelul de clasa mica. Pe langa schimbarile de ordin estetic, noul model se bazeaza pe aceeasi tehnologie ca si vechiul model.