Sandero, urmatorul pariu marca Dacia

Sandero, urmatorul pariu marca DaciaGarantia oferita de Renault pentru noua Dacia Sandero este de 3 ani, sau 100.000 de km, pentru clientii din majoritatea tarilor Uniunii Europene.

"Pentru cresterea productivitatii, in Maroc va fi deschisa o noua uzina, la Tanger, care va completa din 2010 productia uzinei Dacia de la Cassa Blanca", a declarat Beatrice Foucher, manager de produs al Renault, in cadrul ceremoniei de prezentare de la Geneva a noului Sandero.

Modelul Sandero este un bicorp cu 5 portiere, fabricat la uzina de la Mioveni, beneficiind de toate calitatile fundamentale ale vehiculelor din gama Dacia. Dacia Sandero utilizeaza platforma B0 (platforma Logan, provenita din platforma B a Aliantei), cu puntea fata de tip pseudo Mac Pherson cu brat triunghiular.

Pretul de vanzare, similar cu cel al unui Logan

Pretul de vanzare, similar cu cel al unui LoganPretul de vanzare al modelului Dacia Sandero corespunde celui al unui vehicul de clasa mica, Sandero are o lungime de 4,02 mm, o latime de 1,75 m si un ampatament de 2,59 m. Conform unor declaratii anterioare, pretul noului model va fi cuprins intre 7 000 si 9500 de euro.

Inaltimea pana la plafon in zona banchetei spate este de 878 mm. Distanta intre nivelul genunchilor pasagerilor din spate si spatarul scaunelor din fata atinge 145 mm, iar latimea la nivelul coatelor este de 1425 mm. Accesul la interior este foarte usor datorita unghiului larg de deschidere a usilor din spate, care poate ajunge pana la 67°.

"Fiabila si foarte economica, la o lungime de 4 metri ofera suficient loc pentru ca 5 persoane adulte sa stea confortabil , in timp ce portbagajul sau are o capacitate de 320 litri, ceea ce e un record in acesta categorie" , a declarat Beatrice Foucher, purtatorul de cuvant al Renault.

Motorizarea noului model Dacia

Motorizarea noului model DaciaPortbagajul are o capacitate de 320 de litri, ceea ce reprezinta o valoare imbatabila pentru un vehicul de asemenea dimensiuni si disponibil la un asemenea nivel de pret. Suplimentar, bancheta spate este rabatabila si fractionabila in proportie de 1/3 – 2/3 (in functie de versiune). In cazul in care bancheta este complet rabatata capacitatea de incarcare maxima ajunge la 1 200 litri.

Dacia Sandero preia motorizarile pe benzina de 1.4l, cu 75 CP si de 1.6l, ce dezvolta 90 CP, precum si cele pe motorina, 1.5 dCi, cu o putere de 70 CP si 1.5 dCi cu 85 CP. Cele doua motoare pe benzina, de 1.4 si respectiv 1.6 l se disting prin cuplul care atinge valori importante incepand chiar de la turatii joase si care este disponibil pe o plaja larga de utilizare. Nu in ultimul rand, cele doua motoare se remarca prin consumul redus de combustibil.

De asemenea, motorul 1.5 dCi este recunoscut drept unul dintre cele mai performante motoare diesel din lume la acest nivel de cilindree. Acest motor este dotat cu un sistem de injectie directa "common rail" de a doua generatie. Motorul 1.5 dCi este disponibil atat in versiunea ce dezvolta 70 CP, cat si in versiunea mai dinamica, de 85 CP (versiune lansata la sfarsitul anului 2007 pe modelele Logan berlina si Logan MCV).

“In varianta de motorizare de 70 cai putere diesel nu emite decat 120 gr dioxid carbon/km”, a precizat reprezentantul Renault, Beatrice Houcher.

Alte detalii tehnice

Alte detalii tehniceLa randul sau, puntea spate provine si ea din platforma B0, avand forma de H cu profil deformabil si epura programata ; la aceasta se adauga arcurile elicoidale si amortizoarele verticale cu cursa de suspensie marita. Ca si celelalte modele din gama Dacia, Sandero are o garda la sol inalta (155 mm), ceea ce ii permite o reala polivalenta. Mai mult, Sandero beneficiaza de un scut de protectie care asigura rularea fara riscuri pe drumurile neamenajate.

Pe de alta parte, la interior, Dacia Sandero are trei variante de tratament al plansei de bord, carora le corespund patru variante de tapiterie. In functie de versiune, scaunul soferului poate fi reglat atat pe inaltime, cat si in zona lombara. Ca un element suplimentar de confort, Dacia Sandero dispune, in functie de nivelul de echipare, de volan reglabil pe inaltime, iar comenzile sunt amplasate ergonomic sub volan, pentru a spori confortul soferului. Mai mult, nivelul de confort termic din masina raspunde exigentelor climatice din numeroase tari.

Majoritatea versiunilor beneficiaza de un sistem de directie asistata. Versiunile de intrare in gama sunt echipate cu un sistem de directie manuala, insa efortul la volan este diminuat, datorita cresterii usoare a raportului de demultiplicare fata de modelul Clio II.

In materie de siguranta activa, sistemul de franare al Dacia Sandero corespunde criteriilor in vigoare pentru vehiculele din segmentul B in Europa. Dacia Sandero poate fi echipata cu sistemul ABS Bosch 8.1 de ultima generatie. Acesta dispune de un repartitor electronic al fortei de franare (EBV) si in premiera pentru gama Dacia, dispune de un sistem de asistenta la franarea de urgenta (AFU), care permite reducerea cu 20% a distantei de oprire a vehicului. Dacia Sandero beneficiaza totodata de numeroase dispozitive in ceea ce priveste siguranta pasiva.

Dacia, cinci modele in Romania

Dacia, cinci modele in RomaniaDacia Sandero este echipata cu centuri de siguranta cu prindere in 3 puncte, care dispun, in cazul centurilor din fata, de limitatoare de efort pentru o mai buna protectie in zona toracelui. In functie de versiune, centurile de siguranta sunt completate cu un sistem de reglare pe inaltime, care optimizeaza sustinerea corpului in caz de impact. In functie de nivelul de echipare, Dacia Sandero poate fi prevazuta cu pana la 4 airbag-uri.

Oferta pe care Dacia in Romania va fi compusa din cinci modele: Logan berlina, Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-Up si Sandero. In Europa de Vest, la numai trei ani de la lansarea marcii, Dacia va propune o gama inedita, formata din trei vehicule : Logan, Logan MCV si Sandero.

Dacia Sandero este al cincilea model din familia Logan, dupa Logan, Logan MCV, Logan Van si Logan Pick-Up. Dacia a vandut in 2007 un numar de 230.000 masini in toata lumea, cele mai mari cresteri inregistrandu-se in Europa Occidentala: "In Franta au crescut cu 73 %, iar in Germania s-au triplat.", a specificat reprezentanta firmei de automobile.

Fabrica de automobile Dacia a fost infiintata in 1968, la Pitesti, iar in 1999 a fost preluata de Renault.

Noul logo Dacia a fost dezvaluit la Geneva

Noul logo Dacia a fost dezvaluit la GenevaNoul logo Dacia a fost dezvaluit ieri, la Salonul Auto International de la Geneva, odata cu lansarea noului model Dacia Sandero, pastrandu-si culoarea albastra, dar cu un ton mai profund, informeaza un comunicat, citat de NewsIn.

Potrivit comunicatului, incepand cu anul 2008, Dacia va produce o gama de cinci vehicule, compusa dintr-un model bicorp (Dacia Sandero), dintr-o berlina tricorp (Dacia Logan), un break (Dacia Logan MCV) si din doua vehicule utilitare (Dacia Logan Van si Dacia Logan Pick-Up).

Marca Dacia beneficiaza de o retea comerciala cu o acoperire in toate tarile in care este prezenta. In Romania, Dacia dispune de peste o suta de puncte de vanzare, din care 17 au fost inaugurate in 2007. Pe celelalte piete, marca Dacia este sprijinita de reteaua Renault. In Europa de vest, numarul concesionarilor care comercializeaza gama Dacia depaseste 1.100. In Franta, doi concesionari au decis, in 2007, sa creeze puncte de vanzare separate pentru Dacia. Odata cu largirea gamei, in anii urmatori ar putea exista tot mai multe astfel de initiative.