APIA: Propunerile de modificare a Codului Fiscal vor afecta sectorul auto

APIA: Propunerile de modificare a Codului Fiscal vor afecta sectorul autoPrincipalele prevederi la care face referire Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania sunt nedeductibilitatea TVA-ului la achizitii de autoturisme, deductibilitatea limitata a cheltuielilor cu service-ul (30%) si nedeductibilitatea integrala a cheltuielilor cu repararea sau intretinerea masinilor de companie (exclus cele de transport marfa).

Nedeductibilitatea TVA-ului la achizitii de autoturisme va duce la o scadere a vanzarilor de masini noi. Companiile de leasing nu-si vor mai putea recupera TVA-ul aplicat ratelor de plata. “Acest lucru va determina cresterea costului leasing-ului si, de aici, disparitia din piata a firmelor de profil. Legat de leasing, un alt efect direct va fi cresterea numarul masinilor recuperate de la rau platnici care, intoarse in piata, vor lovi inca odata in vanzarile de masini noi”, potrivit APIA.

Deductibilitatea limitata a cheltuielilor cu service-ul (30%) va avea ca efect o micsorare a activitatii in acest segment.

“Consideram ca prin acest proiect, Ministerul Finantelor Publice propune de fapt un
blocaj pe piata auto si sectoarele care depind in mare masura de acesta (mentenanta si
service, leasing, asigurari)”, a precizat APIA.

Porsche Romania, impotriva masurilor de modificare a politicii fiscale

Porsche Romania, impotriva masurilor de modificare a politicii fiscalePorsche Romania, importatorul marcilor Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche, SEAT, Škoda, Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale si Weltauto - autovehicule de ocazie, se declara impotriva prevederilor capitolului II din legea nr. 571/2003 privind masurile in domeniul politicii fiscale.

Cu peste 4.500 de angajati in reteaua celor 96 de distribuitori din intreaga tara si 566.178 de contracte de reparatii in service semnalate la finele anului 2008, oficialii importatorului considera deductibilitatea a doar 30% din cheltuieli o masura total aberanta, care va favoriza reparatiile in unitati de service neautorizate si va conduce la cresterea evaziunii fiscale.

“Legislatia Ordonantei de Urgenta a legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal este total aberanta, intrucat va favoriza vanzarea de masini second-hand la negru, lucru care va suprima vanzarea de masini noi. Faptul ca nu se va mai permite deducerea cheltuielilor cu masinile de firma, va favoriza reparatiile la colt de strada, cand ne reparam cu totii masinile in garaje sau in spatele blocului. Adoptarea acestor modificari la Codul Fiscal in vigoare va genera o mare gaura in bugetul de stat si un blocaj al activitatii economice. Incasarea de T.V.A. de la toate achizitionarile de masini noi va afecta principalii agenti fiscali. In secolul XXI nu se mai poate face business fara mobilitate, iar peste 70% din clientii de masini noi sunt persoane juridice” a declarat Brent Valmar, director general Porsche Romania.

Masurile in domeniul politicii fiscale vor afecta in mod negativ sectorul auto

Masurile in domeniul politicii fiscale vor afecta in mod negativ sectorul autoMercedes-Benz Romania, importatorul pe piata autohtona a marcilor Mercedes-Benz, smart, Chrysler, Jeep si Dodge, considera masurile propuse de Executivul Romanie ca avand un grad ridicat de risc, in conditiile in care mediul economic este deja supus unor presiuni foarte mari.

Demersul legislativ initiat de Guvernul Romaniei este unul care poate supune toate sectoarele industriei auto din Romania unei noi curbe de sacrificiu total nejustificate, potrivit lui Michael Grewe, CEO si presedinte al Mercedes-Benz Romania.

Nedeductivilitatea TVA-ului la achizitiile de autoturisme, deductibilitatea limitata a cheltuielilor cu service-ul in limita a 30% din cheltuieli si nedeductibilitatea integrala a cheltuielilor cu intretinerea masinilor de companie reprezinta masuri care pot genera efecte nedorite, pe termen lung, atat pentru jucatorii de pe piata auto din Romania, cat si pentru incasarile la buget din taxe si impozite. De asemenea, probabila scadere a activitatii de service si intretinere a autovehiculelor va avea cu siguranta un impact social negativ, prin cresterea numarului de persoane fara un loc de munca.

Alte consecinte vor fi scaderea vanzarilor de autoturisme si posibila orientare a clientilor catre solutii care sa ocoleasca cadrul legal fiscal, afectarea companiilor care ofera solutii de finantare prin leasing.

BMW Group Romania: Acest demers legislativ descurajeaza nevoia fireasca de mobilitate a companiilor

BMW Group Romania: Acest demers legislativ descurajeaza nevoia fireasca de mobilitate a companiilorBMW Group Romania, importatorul marcilor BMW si MINI in Romania, considera ca demersul legislativ este unul care poate afecta semnificativ industria auto din Romania intr-o situatie economica dificila si descurajeaza semnificativ nevoia fireasca de mobilitate a companiilor din Romania.

Masurile prevazute in capitolul II din legea nr. 571/2003 pot duce la descurajarea pietei auto, precum si la dezvoltarea unitatilor de service neautorizate, in conditiile in care Executivul are ca prioritate combaterea evaziunii fiscale si sustinerea afacerilor corecte, platitoare de taxe si impozite.

„ Nedeductibilitatea TVA-ului la achizitiile de autoturisme si a cheltuielilor cu intretinerea autoturismelor descurajeaza nevoia fireasca de mobilitate a tuturor companiilor din Romania si poate sa afecteze major piata auto in momentul in care ne aflam deja pe un trend negativ. Deducitblitatea limitata a cheltuielilor de service in limita a 30% va duce la solutii de reparatii improvizate, in ateliere neautorizate, in contextul in care partenerii nostri investesc anual milioane de euro in aparatura, personal si pregatire, in centre de service pregatite corect sa deserveasca masinile noastre”, a declarat Bernd John, director general BMW Group Romania.

Modificarile Codului Fiscal ar putea suprima importul de masini noi

Modificarile Codului Fiscal ar putea suprima importul de masini noiAutoitalia Group importator al marcilor Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Infiniti, Honda Bikes, SsangYong si Segway, considera ca modificarile Codului Fiscal ar putea suprima importul de masini noi si ar favoriza importul de masini uzate.

“Cred ca Guvernul ar trebui sa acorde o mai mare atentie controlului importului de masini second hand care, nu numai ca nu aduc niciun venit la Buget, prin neplata de taxe si impozite, dar genereaza mai multe masini uzate care inseamna cheltuieli suplimentare pentru scoaterea lor de pe piata din Romania”, a declarat Herbert Stein, presedintele Autoitalia Group.

Potrivit oficialului Autoitalia, importul de masini, mai mult sau mai putin uzate, fara a se plati taxe si/sau TVA, are ca rezultat imediat importul de piese de schimb care se platesc in valuta, reprezentand un export de valuta din Romania.

“Masinile uzate importate, se repara, de cele mai multe ori, in strada, cu piese de schimb de calitate negarantata, de catre service-uri “No Name”, neautorizate de importator sau de catre RAR. Acestea nu genereaza niciun profit catre stat, spre deosebire de unitatile service autorizate de importatori si de catre RAR, care platesc taxe, autorizatii si licente de functionare si genereaza in mod constant locuri de munca si venituri la Bugetul de Stat“, a precizat Stein.