Opel spune "Ja" canadienilor

Opel spune "Ja" canadienilorGuvernul german a ales oferta depusa de Magna International Inc. pentru cumpararea producatorului auto Opel, detinut de General Motors Corp., si a confirmat aprobarea unui plan de finantare menit sa ajute compania sa evite insolventa, scrie Bloomberg.

Magna, producatorul canadian de componente auto, care a concurat cu Fiat pentru preluarea Opel, va investi in producatorul al carui sediu se afla in Russelsheim, conform unui anunt facut de ministrul finantelor, Peer Steinbrueck (foto). Germania a aprobat un credit punte de 1,5 miliarde euro pentru salvarea Opel.

"Puteti fi siguri ca nu este o decizie usoara. Suntem foarte interesati sa pastram locurile de munca in cadrul fabricilor Opel", a spus Steinbrueck.
GM vinde participatia majoritara in Opel, inclusiv marca britanica Vauxhall, ca parte a unui pla de reorganizare, inaintea termenului limita de 1 iunie, dat pentru restructurare.

Directorul executiv al GM, Fritz Henderson, declara in 28 mai ca, din creditul total acordat de Germania, GM vrea 450 milioane euro pentru mentinerea Opel pe linia de plutire, scrie NewsIn.

Discutiile au esuat, joi, atunci cand oficialii americani s-au aratat nemultumiti de intentia guvernului german de a separa activele Opel de cele ale restului grupului GM, pentru a le proteja de creditorii GM, in caz ca grupul american intra in faliment.

De asemenea, GM a socat asistenta cand a cerut un ajutor suplimentar de 300 milioane euro. In replica, Berlinul a refuzat sa deblocheze o finantare de 1,5 miliarde euro pentru Opel.

Esecul unui acord Fiat - Opel

Esecul unui acord Fiat - OpelGrupul italian Fiat, principalul concurent al Magna pentru preluarea Opel, anuntase vineri dimineata ca nu va participa la discutii, lasand, astfel, spatiu liber pentru Magna, care a purtat negocieri intense cu GM in ultimele 24 de ore.

Seful Fiat, Sergio Marchionne (foto), a explicat ca acordul grupului italian cu Chrysler ramane prioritar si ca nu are de gand sa isi asume riscuri excesive pentru a obtine controlul Opel.

GM, care a fost in ultimii 77 de ani cel mai mare producator auto din lume, va depune cerere pentru intrarea in faliment in 1 iunie si va vinde majoritatea activelor catre o noua companie, au spus in 28 mai persoane apropiate situatiei.

Guvernul italian se confrunta cu criticile sindicatelor si ale opozitiei, din cauza esecului de a sprijini producatorul auto Fiat si de a convinge Germania ca acesta ar fi partenerul cel mai bun pentru Opel, subsidiara europeana a General Motors (GM), relateaza Reuters.

Germania a incheiat un acord sambata cu producatorul canadian de piese auto Magna, cu GM si cu guvernul american, pentru a salva Opel de la falimentul iminent al companiei-mama din Statele Unite. Oferta companiei canadiene a fost facuta cu sprijin rusesc.

„Guvernul italian a fost cel care s-a evidentiat cel mai putin”, a declarat seful sindicatului CGIL, Guglielmo Epifani, in cadrul unui interviu acordat duminica ziarului La Repubblica.

„Acesta este un lucru foarte rau”, a adaugat seful sindicatului italian. „In capitala industriei auto americane, Detroit, politica a fost elementul decisiv pentru acord, la fel ca si la Berlin”, a precizat Epifani.

Ministrul italian al economiei, Giulio Tremonti, a afirmat ca premierul Silvio Berlusconi ar fi putut sa isi foloseasca influenta, dar ca acest lucru nu i-a fost cerut, adaugand ca natura negocierilor se schimbase, devenind politica.

"La licitatie au participat guverne, guvernul german, guvernul rus", a adaugat Tremonti.


Costul preluarii Opel de catre Magna: 2.600 de disponibilizari

Costul preluarii Opel de catre Magna: 2.600 de disponibilizariCirca 2.600 de muncitori ai Opel isi vor pierde locurile de munca, in contextul preluarii companiei de catre Magna, insa toate cele patru fabrici Opel din Germania vor ramane inchise, a spus duminica o sursa guvernamentala, scrie Reuters.

Aceasta a spus ca nu este exclus ca si alti investitori sa se implice in preluarea diviziei europene a GM. Guvernul german a ales oferta depusa de Magna International Inc. pentru cumpararea producatorului auto Opel, detinut de General Motors Corp., si a confirmat aprobarea unui plan de finantare menit sa ajute compania sa evite insolventa.

"Puteti fi siguri ca nu este o decizie usoara. Suntem foarte interesati sa pastram locurile de munca in cadrul fabricilor Opel", a spus Steinbrueck.
GM vinde participatia majoritara in Opel, inclusiv marca britanica Vauxhall, ca parte a unui plan de reorganizare, inaintea termenului limita de 1 iunie, dat pentru restructurare.

Opel, fondat in 1862 de Adam Opel, a inceput prin a produce masini de cusut si biciclete, inainte sa inceapa productia de automobile. GM a cumparat 80% din Opel in 1929, in timpul ultimei crize economice, dupa ce preturile scazusera la nivel mondial. Doi ani mai tarziu, GM a cumparat si participatia ramasa, devenind cel mai mare producator auto din anii '30.

GM, care a fost in ultimii 77 de ani cel mai mare producator auto din lume, va depune cerere pentru intrarea in faliment in 1 iunie si va vinde majoritatea activelor catre o noua companie, au spus in 28 mai persoane apropiate situatiei.


Telefonul dat de Obama

Telefonul dat de ObamaCancelarul german Angela Merkel a spus sambata ca un telefon dat de presedintele Barack Obama inaintea rundei finale de negocieri a sprijinit puternic discutiile privind soarta Opel, scrie Reuters.

Merkel a spus ca se asteapta ca termenii contractuali finali privind preluarea Opel de catre Magna sa fie stabiliti repede.

"As dori sa subliniez ca pentru Opel si investitorul Magna lucrul doar a inceput si ca obiectivul este unul foarte dificil", a declarat Merkel sambata, pentru reporterii prezenti la Berlin, la cateva ore dupa ce anuntul a fost facut.

"Datorita structurilor speciale ale GM si Opel, discutiile au reprezentat un adevarat test al relatiilor trans-atlantice. Am vorbit ieri la telefon cu presedintele american si am ajuns la un acord prin care fiecare parte va face tot ce trebuie pentru a se ajunge la un reyultat pozitiv", a adaugat cancelarul german.

"Acea conversatie a avut un rol hotarator in cadrul negocierilor de noaptea trecuta", a incheiat Merkel.


Planul de intrare in faliment pentru GM

Planul de intrare in faliment pentru GMConducerea General Motors este asteptata sa se intalneasca astazi pentru a discuta procedurile privind intrarea in faliment, in contextul in care vanzarile grupului au fost decimate de criza si a primit ajutoare de stat de 20 miliarde dolari, scrie BBC.

Administratia Obama a oferit GM un ragaz ce expira la data de 1 iunie pentru a prezenta un plan viabil de restructurare, in caz contrar alternativa reprezentand-o falimentul.

Presedintele american Barak Obama va oferi luni detalii legate de operatiunea de restructurare, conferinta de presa urmand a avea loc in jurul orei 1400 GMT (24:00 ora Romaniei).

Divizia europeana a GM, care produce marcile Vauxhall si Opel, nu va intra sub incidenta legii falimentului, dupa semnarea unui acord cu producatorul canadian de piese auto Magna, ce s-a angajat sa cumpere GM Europe.

Sindicatele se tem insa ca uzinele Vauxhall din Luton si Ellesmere Port, care au 5.500 de angajati, ar putea fi afectate de concedieri.

General Motors Corp., cel mai mare constructor auto american, a esuat in incercarea de a convinge 90% din detinatorii de obligatiuni sa le schimbe in actiuni.

Restructurarea datoriilor de 27,2 miliarde dolari era una dintre conditiile impuse de Trezoreria SUA pentru evitarea intrarii GM in faliment.