1. GM in negocieri pentru a scapa de Opel

1. GM in negocieri pentru a scapa de OpelGeneral Motors (GM) este in negocieri cu producatorul canadian de piese auto Magna International si holdingul belgian RHJ pentru vanzarea Opel, dupa ce initial a avut 3 oferte, potrivit GM Europe.

Guvernul german doreste ca grupul canadian Magna International Inc. sa preia operatiunile europene ale GM, sprijinul acordat prin garantii de stat ar putea fi de 4,5 miliarde euro, anunta Wall-Street Journal.

In cazul semnarii cu Magna, compania americana General Motors va detine 35%, banca ruseasca Sberbank ar detine 35% si Magna 20%.
GM prefera oferta RHJ si este de parere ca Germania nu va bloca vanzarea catre RHJ, riscand un posibil faliment al Opel.

"Vom continua discutiile pentru preluarea Opel de catre Magna sau RHJ", a declarat John Smith, negociatorul sef in cadrul tranzactiei, care considera ca negocierile cu guvernul german sunt pe drumul cel bun.

Pana la finalizarea unui acord, Opel este gestionat de o societate finantata prin credite publice. Daca partile nu ajung la o intelegere, tranzactia va fi finalizata de grupul Opel, care detine 65%, dupa intrarea GM in faliment.

2. Porsche va crea un grup integrat cu VW

2. Porsche va crea un grup integrat cu VWProducatorul german de automobile sport Porsche va efectua o majorare de capital de peste cinci miliarde euro, pentru a crea un grup integrat cu Volkswagen, potrivit Reuters.

Prin majorarea de capital, Porsche spera sa obtina lichiditati prin care sa plateasca o parte din datoriile de 10 miliarde de euro.

Porsche, controlata in proportie de 100% de familiile Porsche si Piech, detine 51% din Volkswagen.

Consiliul de supraveghere al Porsche este de acord cu intrarea Qatar Holding LLC in actionariat, in cazul cumpararii de participatii.

Porsche, care a inceput sa isi construiasca participatia la Volkswagen in 2005, intentiona in prima parte a anului sa preia 75% din grupul Volkswagen, insa datorita crizei financiare a trebuit sa renunte.

Producatorul de masini sport considera ca o legatura mai stransa intre cele doua companii le va ajuta pe ambele sa se adapteze presiunilor impuse de cresterea competitiei.

Grupul integrat va reuni sub o singura umbrela zece branduri, noua fiind detinute de Volkswagen iar cel de-al zecelea fiind brandul de masini sport al Porsche.

Compania Porsche a fost fondata de profesorul Ferdinand Porsche in Stuttgart in anul 1930.