1 / 6

1985: Primul Transporter cu tractiune integrala

Dotata cu ambreiaj Visco pentru distributia variabila a cuplului intre puntea fata si puntea spate, aceasta versiune cu tractiune integrala a imbogatit gama Transporter, care in urmatorii 18 ani s-a aflat in permanenta dezvoltare.

Initial nu a fost data nicio comanda oficiala pentru dezvoltarea unui Transporter cu tractiune integrala. Toate activitatile s-au poticnit la inceputul anilor ’70 datorita crizei energetice mondiale.

In anul 1978 sunt construite cinci autovehicule de test cu posibilitatea de cuplare a tractiunii fata.

Pentru dezvoltarea urmatoarei generatii Transporter T3, care a intrat in productie in anul 1979, a fost luata deja in considerare tractiunea integrala. Cu toate acestea, a mai durat sase ani pana cand, in 1985 au fost prezentate primele modele Transporter si Caravelle cu tractiune integrala. Ca partener pentru dezvoltare si productie este ales Steyer-Daimler-Puch. Compania austriaca avea zeci de ani de experienta in construirea vehiculelor de off-road.

In ciuda scepticilor, ambreiajul Visco nu convinge doar la nivel teoretic, ci si in practica. Se dovedeste a fi robust si lucreaza convingator in aproape orice fel de conditii.

Puterea motorului montat in spate era condusa spre axul fata prin intermediul unui ax cardanic mijlociu, format dintr-un singur element. Doi arbori de aceeasi lungime distribuie puterea catre rotile din fata.

Inginerii VW s-au decis sa aleaga o cutie de viteze 4+G cu patru trepte de viteza “normale” si cu o treapta de off-road foarte scurta.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri