Manta coup-ul de familie

Manta a fost prezentat in septembrie 1970, la Hotelul Maritim din Timmendorfer Strand, in apropiere de Lübeck, pe litoralul Marii Baltice din Germania.

Coupé-ul aerodinamic purta o sigla in forma unui diavol de mare, bazat pe fotografiile realizate de biologul marin francez Jacques-Yves Cousteau.

Proiectat pe baza modelelor „pony car”, populare in acea perioada in SUA, Manta a fost pozitionat pe piata intre un coupé conventional si un sedan traditional. Precum modelele „pony car”, Manta era elegant, insa adecvat pentru utilizarea zilnica de catre o familie.

In prima jumatate a anului 1971, Opel a vandut 55.399 de autovehicule Manta.

Motorizarile disponibile erau 1,6 litri cu 68 si 80 CP, iar din 1972 a intrat in gama si un 1,2 litri 60 CP.

Motorul S de 1,9 litri 90 CP oferit pentru sportivul model Manta SR era creat pentru Opel Rekord.

Modelul Manta GT/E, lansat in 1973, era dotat cu un motor cu injectie de 1,9 litri 105 CP si sistem Bosch L-Jetronic.

Modelul Manta A a fost primul autovehicul Opel cu injectie electronica. Astfel echipat, GT/E dispunea de 15 CP mai mult fata de motorul S de 1,9 litri. Conform stilului acelor timpuri, pentru Manta GT/E decoratiunile cromate au fost inlocuite aproape complet cu unele negru mat.

In aprilie 1975, cu putin timp inainte de lansarea Manta B, a fost lansat ultimul model special: Manta Black Magic era vopsit complet negru, cu dungi decorative rosu-portocalii pe partile laterale. Opel a construit 498.553 unitati de Manta A.

Ascona A

Ascona AAscona A a fost lansat la Salonul auto de la Torino in 1970 si a fost supranumit „autovehiculul viitorului tehnicii”. Acesta era pozitionat intre modelele Kadett si Rekord, tintind un segment de piata in crestere. Pana in martie 1975 au fost construite aproximativ 691.438 unitati de Ascona A.

Tehnologia sasielor, suspensiilor si sistemelor de propulsie ale modelelor Ascona si Mante erau identice. Puntea fata avea roti cu suspensii independente, cu arcuri elicoidale si amortizoare telescopice; puntea spate rigida era controlata cu doua brate trase si o bara Panhard.

Ascona era produs ca sedan cu 2 sau cu 4 usi, in versiuni standard si de lux. Acesta era disponibil cu un motor de 1,6 litri cu patru cilindri, ce dezvolta o putere de 68 CP, precum si cu o versiune S, mai puternica, de 80 CP. Un model de baza, cu cost redus, a fost motorul de 60 CP de 1,2 litri, lansat in martie 1972.

Ascona Voyage noua versiune de mijloc

Primul station wagon lifestyle, autovehicul Ascona Voyage a fost o adaugire remarcabila la gama de modele Opel.

Versiunea caravan cu doua usi nu a fost un station wagon clasic, ci un autovehicul pentru timpul liber ce oferea spatiu pentru o barca gonflabila sau biciclete: era un model pentru familii tinere.

Ascona Voyage era oferit initial doar in versiunea L; gama a fost extinsa pentru prima data in 1974, prin adaugarea unei versiuni caravan mai putin luxoase.

Ascona SR

Ascona SRVersiunile Ascona 1.9 S si Ascona SR au fost lansate in primavara anului 1971.

Versiunea SR era prevazuta cu un motor S de 1,6 litri cu putere de 80 CP sau un motor de 1,9 litri si putere de 90 CP. Cele doua versiuni mai puternice puteau fi comandate cu o transmisie automata cu trei trepte de viteza ca dotare optionala.

Dotarile SR erau disponibile si pentru Voyage, o noutate pentru segmentul de autovehicule station wagon. Versiunea sedan ilustra potentialul sportiv al Ascona.

In 1974, Walter Röhrl si Jochen Berger au participat la Campionatul European de Raliuri la volanul unui sedan cu doua usi.

Autovehiculul Ascona al echipei Opel Euro Dealers era prevazut cu un motor cu patru cilindri modificat pentru o cilindree de 2 litri si cu o chiulasa cu flux transversal, care producea 200 CP la 6.700 rpm. Röhrl si Berger au castigat sase curse din opt si au castigat Campionatul European de Raliuri, cu un punctaj total fara precedent, de 120 de puncte.

In 1975, Röhrl si Berger au castigat Raliul Acropolis, inregistrand prima victorie Opel intr-o cursa a campionatului mondial, la bordul unui Ascona A, cu putin timp inainte ca acesta sa fie inlocuit de versiunea Ascona B.