Catalin Manta - Chevrolet Romania

Catalin Manta - Chevrolet RomaniaVanzarile vor scadea in volum odata cu incheierea de peste doua luni a programului Remat, insa luna decembrie este asteptata cu optimism in piata auto. “In fiecare an dupa terminarea programului Remat vanzarile se reduc, iar anul acesta avand in vedere ca sunt multi factori, inca necunoscuti, care trebuie luati in considerare, de exemplu viitoarea taxa de poluare, este greu de facut o estimare pentru decembrie. In orice caz, luna decembrie nu va fi mai slaba decat ianuarie 2010 care a avut cele mai mici vanzari de masini in acest an”, este de parere Catalin Manta, sales & marketing manager Chevrolet Romania.

Managerul nu a vrut sa faca estimari cu privire la cum va influenta noua taxa auto vanzarile. “In ceea ce priveste noua taxa de poluare iarasi nu ne putem pronunta pentru ca nu stim inca cum se va aplica. Este foarte probabil ca in decembrie sa fie inmatriculate mai multe masini datorita acestei taxe”, a mai spus Manta.

El estimeaza ca in acest an piata auto locala va inregistra un declin de 25%.

Chevrolet a vandut prin Rabla 2.536 de masini, Aveo fiind cel mai comandat model.

Importatorul are 34 de locatii in Romania, iar cele mai importante orase dupa numarul de unitati vandute sunt Bucuresti si Craiova.

Laurentiu Calmau - Serus

Laurentiu Calmau - SerusIn decembrie vanzarile de masini nu vor merge prea bine, insa in noiembrie dealerii de masini ar putea vinde mai mult datorita vocherelor Rabla al caror pret a scazut la 7 milioane lei, considera Laurentiu Calmau, director Serus, dealer Dacia, Renault si Nissan.

“Ne asteptam la o crestere a vanzarilor in noiembrie, deja se simte o agitatie in piata, oamenii fac tot posibilul sa scape de surplusul de tichete. Luna decembrie ar putea fi o luna slaba”, a precizat directorul Serus.

El este de parere ca anul viitor piata auto va ajunge la numarul de unitati vandute anul acesta. “Anul viitor vanzarile de masini vor fi la acelasi nivel cu 2010”, a adaugat managerul.

Romulus Oprica - Q-Team Romania

Romulus Oprica - Q-Team RomaniaLuna decembrie ar putea fi cea mai slaba din an, crede Romulus Oprica, managing partener al companiei de cercetare de piata Q-Team Romania. “Decembrie ma astept sa fie cea mai proasta luna din acest an pentru piata auto din motive de tensiune sociala, pentru ca urmeaza un nou val de concedieri, iar mesajele din zona politica sunt slabe din punct de vedere economic”, a declarat Oprica.

Situatia prin care trece Romania in prezent pune in dificultate si cei mai buni analisti.

“Diferenta dintre 2009 si 2010, chiar daca si atunci se vorbea despre criza economica, este ca la nivelul perceptiei, potentialii clienti erau mult mai relaxati, mai putin tematori. In conditiile de stres social din acest moment, cu tensiuni sociale in crestere, este greu de prevazut dinamica vanzarilor de bunuri de consum indelungat raportandu-ne la factori pur economici, cum ar fi programul Rabla sau noua taxa de poluare. Este evident ca orice element care, in loc sa sustina consumul, il restrictioneaza si mai mult prin cresteri de taxe duce la o diminuare a acestuia”, spune reprezentantul companiei de cercetari de piata.

Alex Seremet - BMW Group Romania

Alex Seremet - BMW Group RomaniaProgramul Rabla nu poate salva piata auto, spune Alex Seremet - corporate communications BMW Group Romania.

“Programul Rabla a avut efecte pozitive clare pentru piata in acest an. In contextul unei instabilitati economice, fiscale si politice, este tot mai dificil de construit scenarii pertinente cu privire la evolutia generala a pietei. Limita de absortie a voucherelor in piata ramane insa destul de scazuta si programul Rabla nu poate salva singur piata auto”, considera Seremet.

Din punct de vedere al livrarilor, decembrie a fost intotdeauna o luna buna pentru BMW si MINI. “Este un moment psihologic important, toti clientii doresc sa primeasca masina inainte de Craciun - asa ca din punctul de vedere al livrarilor decembrie poate fi o luna buna”, a precizat Seremet.

BMW Group nu participa la programul Rabla.

Seremet mai spune ca “piata de importuri second hand ramane la dublul celei de masini noi, insa si aceasta a pierdut mult din dinamica. Avantajul preturilor fata de Europa de Vest a disparut. Cea mai puternica motivatie pentru orientarea catre Vest este oferta mult mai mare”.

Nicoleta Gerea - Toyota Romania

Nicoleta Gerea - Toyota RomaniaToyota Romania se asteapta in decembrie la vanzari similare lunii ianuarie, cea mai slaba luna din 2010.

"Vanzarile in decembrie pentru Toyota credem ca vor fi la nivelul din ianuarie, poate putin mai bine, insa semnificativ sub lunile octombrie si noiembrie, care vor fi impulsionate de finalul programului Rabla", spune Nicoleta Gerea, directorul de vanzari si dezvoltare retea Toyota Romania.

Piata auto din Romania va continua sa scada si in prima jumatata a anului viitor, cresterea fiind asteptata de abia in ultimul trimestru din 2011.

In anul 2014, vanzarile de masini noi in Romania ar putea ajunge la nivelul din 2009.

"Anul viitor, piata auto ar putea avea o descrestere fata de anul acesta, insa din 2012 ne asteptam odata cu relansarea economiei, pentru ca aceste doua elemente sunt foarte mult interconectate, sa vedem o crestere a pietei auto in Romania. Din 2014 speram noi ca piata auto sa ajunga din nou la dimensiunea celei din 2009", a mai spus Gerea.


Stavros Kanonopoulos - Subaru Motors Trading

Stavros Kanonopoulos - Subaru Motors TradingVanzarile de masini noi nu vor scadea in decembrie dupa incheierea programului Remat, este de parere Stavros Kanonopoulos, general manager al Subaru Motors Trading.

"Datorita faptului ca exista deja in piata zvonul referitor la o noua taxa de poluare, ramane de vazut reactia pietei in momentul anuntului oficial din partea Guvernului. Noi estimam ca daca acest lucru se va intampla pana la sfarsitul anului, asa cum este de asteptat, interesul potentialilor cumparatori nu va scadea chiar daca Programul National de Reinnoire a Parcului Auto se va fi incheiat", a precizat Kanonopoulos.

Primul trimestru din 2011 se anunta slab, fiind multi factori care vor influenta negativ trendul pietei auto.

"Primele luni ale anului viitor vor fi cu siguranta dificile pentru piata auto din Romania. Desi exista si semnale pozitive pe piata auto, este foarte devreme sa facem previziuni despre influenta crizei asupra economiei romanesti la nivel macroeconomic si felul in care se va adapta sectorul bancar la nevoile si asteptarile clientilor. In aceasta perioada pe langa orice modificare a taxelor in vigoare exista multi alti factori care influenteaza in mod negativ trendul pietei auto", mai spune Kanonopoulos.