Cel mai mare targ vine cu 2.000 de joburi

Cel mai mare targ vine cu 2.000 de joburiCompaniile de pe piata locala si-au dezghetat bugetele de resurse umane si sunt pregatite sa profite de lunile de primavara pentru a-si definitiva echipele care sa le ajute sa-si indeplineasca strategiile de business stabilite la inceput de an. De asemenea, mediul privat s-a mutat la targurile de joburi pentru ca vrea sa exploateze apropierea vacantei de primavara, in care studentii se orienteaza fie catre un job part-time, fie catre un stagiu de practica, platit sau nu.

In perioada martie – aprilie au loc trei targuri de joburi: Targul Virtual 3D, Zilele Carierei in Imobiliare si Angajatori de Top. In total, cele trei evenimente pun la bataie, pe parcursul a 14 zile de targ, peste 3.500 de joburi.

Angajatori de Top, cel mai mare targ de joburi din tara, organizat in fiecare an la Bucuresti, de catre Catalyst Solutions, un grup de firme cu activitati in consultanta si recrutare, va avea loc pe 8-9 aprilie, la Sala Palatului, din Capitala. Potrivit estimarilor preliminare ale organizatorilor, cele 90 de companii care vor fi prezente la targ, vor pune la bataie circa 2.000 de locuri de munca, in crestere cu cateva sute de joburi fata de editia anterioara, desfasurata in toamna anului trecut.

Am ramas surprins de numarul mare de companii care isi doresc sa faca angajari in aceasta perioada. Cred ca din 2007 nu a mai fost un interes atat de mare in ceea ce priveste prezenta angajatorilor la targ”, spune Dragos Gheban, business development manager la Catalyst Solutions.

Organizatorii se asteapta ca in cele doua zile de targ sa atraga in jur de 15.000 de vizitatori, un numar similar celui consemnat la editia anterioara. Candidatii vor putea aplica atat pentru joburi care nu necesita o experienta ridicata, cat si pentru pozitii specializate.

“In mod traditional, primavara numarul intershipurilor si al programelor de management trainee este mai mare decat in toamna, dar asta nu inseamna ca numarul de joburi adresate persoanelor cu experienta va avea de suferit. La aceasta editie a targului sunt asteptati tineri profesionisti cu experienta, proaspat absolventi, dar si studenti si masteranzi”, spun reprezentantii Catalyst.

Candidatii cu background economic si tehnic vor fi “privilegiatii” evenimentului in ceea ce priveste oferta de programe de internship. Companiile vor avea 30 – 40 de internshipuri, cu cate sapte pozitii deschise, in medie, pentru fiecare dintre programe.

“In ceea ce priveste candidatii, ma astept sa creasca mobilitatea in randul lor. Deja sunt semnale pozitive in aceasta privinta”, mentioneaza Gheban.

Printre domeniile cu cea mai buna reprezentare la targul de joburi sunt IT&C (Google, Microsoft, IBM Romania, Oracle, Intel, HP, Ericsson), consultanta (Ernst&Young, Deloitte, PricewaterhouseCoopers, KPMG), FMCG (Kraft Foods Romania, Coca-Cola HBC, Pepsico, JTI, British American Tobacco, Philip Morris, Unilever) si inginerie (Dacia Groupe Renault, Michelin Romania, Rompetrol, Upetrom, Tenaris).

9 de candidati pe un loc de munca "virtual"

9 de candidati pe un loc de munca "virtual"Concurenta la targul de virtual de cariera 3D, organizat de site-ul de recrutare jobsinro.ro, se ridica la peste noua candidati pe un job. Pe durata celor zece zile de targ (7-16 martie), organizatorii estimeaza ca vor colecta circa 13.000 de CV-uri, in conditiile in care cele 37 de companii prezente la eveniment au o oferta de peste 1.400 de locuri de munca.

“Am vrut sa organizam un eveniment virtual pentru ca parea anacronic si desuet, sa organizam un eveniment cu tejghea si pliante, unde candidatii sa aiba in fata firme si nu joburi, si unde fraza de baza sa fie: «Las si eu un CV la dumneavoastra. Sunati-ma, va rog, daca aveti ceva si pentru mine»”, explica Marius Girlea, general manager la jobsinro.ro ideea de a organiza un targ de joburi “neconventional”.

Pana la sfarsitul evenimentului, cei interesati pot intra in cinci camere virtuale, unde angajatorii isi pot pot prezenta oferta de joburi, pot avea dialoguri cu participantii si pot oferi sfaturi de cariera candidatilor.

Aproximativ jumatate dintre joburile din oferta angajatorilor sunt pentru pozitii in strainatate.

In ceea ce priveste oferta interna, cele mai multe locuri de munca sunt oferite de doua agentii de recrutare, Grafton Recruitment si Adecco, cu 115, respectiv 61 de joburi, precum si de Auchan – 76 de pozitii si Continental – 67.

Retailerul francez va deschide trei hipermarketuri in 2011, care vor fi localizate in centrul comercial Palas Iasi, controlat de omul de afaceri Iulian Dascalu, in Electroputere Parc Craiova, precum si in cadrul proiectul Maritimo Constanta, detinut de fondul austriac de investitii Immofinanz.

Pe de alta parte, producatorul de componente auto Continental, prezent pe piata locala prin intermediul a trei unitati de productie, este unul dintre cei mai importanti angajatori din Romania.

Compania are in prezent circa 10.000 de salariati pe piata locala si va continua sa recruteze si in 2011 personal.

In ceea ce priveste profilul celor care viziteaza targul, cei mai multi au peste cinci ani vechime pe piata fortei de munca, urmati de cei cu pana la trei ani de experienta. Totodata, 90% dintre joburile puse la bataie de angajatori sunt full-time.

“Companiile evita sa treaca nivelul salariul in descrierea joburilor din Romania. De regula insa, oferta angajatorilor se invarte in intervalul 250 – 500 de euro net”, mentioneaza Girlea.

Organizatorii estimeaza ca pana la sfarsitul targului vor reusi sa atraga aproximativ 70.000 de vizitatori.


O agentie imobiliara isi face propriul targ de joburi

O agentie imobiliara isi face propriul targ de joburiAgentia imobiliara Century 21, parte a retelei americane Century 21, organizeaza pe 15 si 16 martie un targ de joburi pentru extinderea echipelor din cadrul sucursalelor aflate in zonele Titan, Pantelimon, Dristor, Piata Muncii, Piata Unirii, Piata Victoriei, Aviatiei si Pipera.

“Punem la bataie 100 de posturi de agenti pentru doua niveluri de cariera: junior - incepatori, fara experienta si senior - avansati, minimum doi ani in vanzari imobiliare”, spune Catalin Scripcaru (foto), presedintele Century 21 Romania.

Compania se asteapta ca targul sa fie vizitat de 200 – 500 de oameni in cele doua zile de eveniment.

“Speram ca profilul participantului sa fie diversificat: o pondere mare o vor avea cei ce doresc sa isi schimbe viata, nu numai tineri de pana in 30 de ani, cu spirit antreprenorial, ce doresc sa beneficieze de un program flexibil si venituri in functie de performanta, ci chiar si persoane de varsta a doua, inclusiv cei care sunt in pragul pensionarii sau tineri pensionari, ce doresc sa imbratiseze o cariera ce le ofera o noua sansa de a trai bucuria vietii, de a cunoaste noi persoane si de a-si completa veniturile”, adauga Scripcaru.

In ciuda crizei financiare, care a dus la prabusirea pietei imobiliare, veniturile agentilor permanenti pot “depasi de 5-6 ori salariul mediu pe economie”, ceea ce inseamna un castig net lunar de peste 8.500 de lei (2.000 de euro), in contextul in care salariul mediu net pe economie a fost de 1.424 de lei (340 de euro) in ianuarie, arata datele Institutului National de Statistica (INS).

Aflat la a sasea editie, evenimentul organizat de agentia imobiliara este unul dintre putinele targuri de joburi cu traditie pe piata locala. Pana in 2009, bancile isi prezentau oferta de joburi la BankingJobs, targ organizat de firma Multi Media Net. Din cauza crizei, targul a fost inchis.

Ulterior, site-ul aferent targului, respectiv bankingjobs.ro a fost vandut catre Financial View, o companie de consultanta financiara, management si training, controlata de Dragos Cabat si Catalin Dumitrescu.

"Luam in calcul reluarea targului, dar nu in acest an. De asemenea, ne gandim si la varianta organizarii unui targ virtual, avand in vedere ca deja exista evenimente similare", spun reprezentantii Multi Media Net.

Targul BakingJobs era organizat in cadrul Institutului Bancar Roman.

Comenteaza aici:
Ce parere ai despre targurile de joburi? Preferi aceasta varianta sau site-urile de profil?