Nu spune niciodata: Intentionam sa imi cer scuze de ceva timp

Niciodata nu trebuie sa iti ceri scuze pentru ca nu te-ai scuzat mai devreme.

Daca esti intr-o situatie in care ai procedat gresit, cel mai bine este sa iti asumi cat mai repede greseala. Cu siguranta vrei ca si angajatii tai sa te puna la curent in cel mai scurt timp atunci cand actioneaza gresit, motiv pentru care trebuie sa te dovedesti un model pentru acestia.

Daca in dragoste nu trebuie sa spui nici ca iti pare rau, in leadership trebuie intotdeauna sa spui asta.


Sursa foto: freedigitalphotos.net

Nu realizeaza evaluari de performanta anuale

Nu realizeaza evaluari de performanta anualeEvaluarile de performanta realizate anual sau de doua ori pe an sunt in mare parte o pierdere de timp.

Cele mai bune evaluari le poti realiza neprogramat. Cel mai bun feedback are loc atunci cand provoaca cel mai mare impact, fie ca este vorba despre felicitari si incurajari, fie ca se refera la sugestii de imbunatatire.

Datoria ta este sa iti pregatesti angajatii si sa le fii un mentor in fiecare zi.


Sursa foto: freedigitalphotos.net

Nu tine intalniri formale pentru a cere idei

Nu tine intalniri formale pentru a cere ideiMulte companii tin brainstorming-uri pentru a pune cap la cap idei de imbunatatire a activitatii, mai ales in perioade in care compania este in situatii dificile.

Suna bine, insa nu ai nevoie de o intalnire pentru a face asta. Cea mai buna cale de a le solicita idei este sa vorbesti personal cu ei.

Sursa foto: freedigitalphotos.net

Nu realizeaza planuri de dezvoltare

Nu realizeaza planuri de dezvoltarePlanurile formale de dezvoltare sunt ca si evaluarile anuale. Trebuie sa stii ce obiective are fiecare dintre angajatii tai: abilitati si experienta pe care vor sa o castige, directii in cariere pe care vor sa le urmeze.

Asadar, vorbeste despre planurile de dezvoltare intr-un mod informal. Apoi stabileste proiecte si programe de pregatire specifice.

Sursa foto: freedigitalphotos.net

Nu solicita favoruri

Nu solicita favoruriMulti sefi cer favoruri din partea angajatilor, cum ar fi sa lucreze in weekenduri, incepand discutia cu reamintirea unor avantaje oferite anterior angajatilor in cauza.

Generozitatea trebuie sa fie “o strada cu un singur sens”. Fii flexibil atunci cand trebuie sa fii flexibil, fii ingaduitor atunci cand trebuie sa fii.

Un bun lider doar ofera, nu cere inapoi.

Sursa foto: freedigitalphotos.net