Nu arati initiativa

Nu arati initiativaNiciunui sef nu i-ar placea sa iti spuna tot timpul ce trebuie sa faci. Asta inseamna timp pierdut si, mai mult, il va face sa isi piarda increderea in abilitatile tale.

Nu astepta sa ti se spuna ce sa faci, mai ales in perioadele cu activitate scazuta. Seful va fi mai fericit daca te va vedea ca asezi un dulap in ordine altfabetica decat ca navighezi pe internet.

Cand lasi sa se vada ca nu esti motivat, transmiti un mesaj clar de dezinteres. Cel mai probabil, seful tau a investit mult in tine si ultimul lucru pe care vrea sa il vada este o lipsa de recunostinta pentru asta.


Sursa foto: freedigitalphotos.net

Ai prea multa initiativa

Ai prea multa initiativaTrebuie sa fii atent sa nu arati prea multa initiativa, chiar daca vine dintr-o ambitie excesiva, motivare, energie sau dintr-o dorinta de a face pe plac celorlalti. Aceasta este un obicei care nu place sefilor.

Nu exagera cu sarcinile si obiectivele, in general nu este necesar. Este posibil ca in loc sa lasi impresia ca esti foarte muncitor si creativ sa pari ineficient.

Un alt pericol al unei initiative exagerate este lipsa de respect fata de ierarhia din birou. Cand faci mai mult decat iti cere fisa postului s-ar putea sa intri in aria altcuiva de activitate.


Sursa foto: freedigitalphotos.net

Inventezi scuze

Inventezi scuzeAcesta este unul dintre obiceiurile cele mai enervante, pe care sefii le urasc. Daca vii cu o scuza inseamna ca ai trecut cu vederea o anumita responsabilitate si vrei sa te aperi.

“Nu am realizat documentarea pentru ca am avut o pana de cauciu si am ajuns foarte tarziu acasa”, spui tu.

Indiferent daca afirmatia ta este adevarata, ceea ce aude seful tau sunt urmatoarele “Nu este vina mea, o pana de cauciuc ma scuza de toata vina”.

Sursa foto: freedigitalphotos.net

Te plangi constant

Te plangi constantNimeni, si, in special, seful tau, nu are niciun interes sa iti asculte vaicarelile.

Doar pentru ca si seful tau a lucrat candva pe aceeasi pozitie si acum castiga mai multi bani, nu inseamna ca este mai multumit de unele aspecte ale acelui loc de munca, precum statul pana tarziu la job. Si el are o viata, si stie care sunt situatiile neplacute de la birou, fara a fi necesar sa i le reamintesti tu.

Asadar, este in interesul tau sa eviti fraze precum “Doamne, urasc sa fac asta” sau “Trebuia sa ma intalnesc cu cineva in urma cu o ora”.


Sursa foto: freedigitalphtos.net

Pui prea multe intrebari

Pui prea multe intrebariIn mod normal, nu este un lucru rau sa adresezi intrebari, mai ales cand incerci sa clarifici aspecte ale unei sarcini inainte de a te apuca de lucru. Mai mult, acest aspect ar trebui incurajat.

Cand pui insa prea multe intrebari, mai ales intrebari stupide, este un obicei care ii enerveaza pe sefi.


Sursa foto: freedigitalphotos.net