Asigura-te ca angajatii simt ca fac ceva semnificativ

Asigura-te ca angajatii simt ca fac ceva semnificativUn studiu recent efectuat de BNET a ridicat intrebarea „Ce te motiveaza la locul de munca?”.

Rezultatele au aratat ca „a face ceva semnificativ” este mai important decat banii sau recunoasterea angajatilor.

Astfel, 29% dintre respondenti au spus ca a face ceva semnificativ este cel mai motivant aspect al muncii lor. Motivati de bani s-au aratat 25% dintre respondenti, iar 17% de recunoastere.

Prin urmare, primul lucru pe care trebuie sa-l faci pentru motivarea angajatilor este de a le da sentimentul ca munca lor este semnificativa. Cum se poate face asta? Stabilirea viziunii companiei si a obiectivelor - in special, implicarea angajatilor in crearea lor - ii va motiva pentru a atinge aceste obiective si ii va ajuta sa simta ca fac ceva semnificativ.

Sursa: „Start at the End: How Companies Can Grow Bigger and Faster by Reversing Their Business Plan”, de Dave Lavinsky & David Lavinsky.


Sursa foto: freedigitalphotos.net

Comunica eficient si schimba informatii

Comunica eficient si schimba informatiiTrebuie sa impartasesti in mod constant informatii noi cu angajatii pentru a te asigura ca iau decizii bune.

Totodata, trebuie ca angajatii sa fie la curent cu evolutia companiei spre atingerea obiectivelor asumate. Stabilirea unor KPI (indicatori de performanta) si afisarea rezultatelor aferente lunar iti va permite sa realizezi acest lucru.


Sursa foto: freedigitalphotos.net

Ofera angajatilor o viziune clara asupra rolului lor si deleaga responsabilitatea

Ofera angajatilor o viziune clara asupra rolului lor si deleaga responsabilitateaEste esential ca acest lucru sa se intample. Nu este suficient sa se enumere doar responsabilitatile fiecarui rol, ci, mai degraba, trebuie sa specifici rezultatele asteptate si sarcinile.

De exemplu, rolul managerului de customer service poate fi descrisprin sarcina de a prelua toate apelurile de la clientii care au nevoie de custumer service. Rezultatele asteptate ar putea fi: sa raspunda la toate apelurile in termen de 15 secunde sau mai putin, 90% grad de satisfactie a clientilor.

Numai prin precizarea rolurilor si a rezultatelor asteptate, precum si delegarea de responsabilitate, poti obtine ceea ce vrei de la fiecare angajat.

Sursa foto: freedigitalphotos.net

Ofera si primeste constant feedback de performanta

Ofera si primeste constant feedback de performantaCand lucrurile merg prost, nu cauta vinovati. Intrebarea „cine?” trebuie inlocuita de „cum?”.

De exemplu, in loc sa intrebi: „Cine a stricat asta?”, mai bine incearca sa afli „Cum am putea imbunatati acest proces sau cum am putea face sa evitam acest lucru in viitor?”.



Ai devotament si incredere in echipa ta

Ai devotament si incredere in echipa taMajoritatea oamenilor au o stima de sine fragila. Daca nu crezi ca angajatii tai pot face ceva, atunci nici ei nu vor crede ca pot si nici nu o vor face.

Trebuie sa ai incredere in ei. Nu poti doar sa afirmi ca ai incredere: trebuie sa le arati ce faci pentru a le spori propia increderea in capacitatea lor.

Pentru a realiza acest lucru, da angajatilor un anumit grad de autonomie pentru a lua decizii. Lasa-i sa-si asume proiecte provocatoare si sa decida cum sa le implementeze. Desi poate fi o provocare pentru aproape orice manager, trebuie sa-i lasi sa esueze, uneori, si sa nu te enervezi din aceasta cauza.


Sursa foto: freedigitalphotos.net