1 / 9

Cristina Savuica, Lugera: Nu exista reteta perfecta in recrutare

Dinamica si competitia din piata muncii ridica probleme companiilor de recrutare, in condiitile in care lucrurie se schimba cu o dinamica uimitoare, iar angajatorii sunt supusi multor provocari, nu doar din perspectiva intampinarii nevoilor diferite ale generatiei de angajati. In cadrul Lugera, de pilda, din 100 de candidati confirmati pentru o pozitie de front office sau back office, doar 16 ajung la interviu.


"Nu exista reteta perfecta in recrutare, o tot cautam, daca cineva a gasit-o, il rog sa o imparta cu noi. Daca ne uitam la cifre si la ceea ce presupune pentru noi zona de recrutare, in prezent, in cadrul interviurilor de front office sau bac office, din 100 de candidati confirmati, 16 ajung la interviu si dintre acestia daca alegi unul este minunat", a declarat Savuita.


Aceasta adauga ca pe zona de middle, 52% dintre candidatii confirmati se prezinta la interviu. "Candidatii dicteaza piata. Nu pentru ca vor un anumit un anumit salariu, pentru ca am avut si situatii in care le-am oferit salariul cerut si tot nu s-au prezentat la interviu. Nu a motivat absenta, nu stiu exact, dar altele sunt motivele", a explicat Savuica.

Cum ramane cu seniorii?


Toti ochii din piata muncii sunt indreptati catre tinerii din generatiile X si Y, astfel ca seniorii pica pe planul doi. In cautarea de lideri, marile companii se focuseaza si pe generatiile de 40 de ani si peste 40 de ani. Despre recrutarea seniorilor si cum ajunge un lider sa comunice bine cu toate categoriile de varsta, Cristina Savuica spune:


"Se pune intrebarea: exista lideri formati sau lideri nativi? Ne focusam foarte mult pe generatiile de pana in 40 de ani si uitam de cei de peste 40 de ani, care nu isi gasesc job. Uitam de acesti oameni, care sunt valorosi. Sunt disperati ca nu isi gasesc locul pe piata din Romania doar pentru ca au peste 40 de ani. Daca ar fi sa schimbam mentalitati, trebuie sa o facem si in sensul acesta", a declarat Cristina.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri