1 / 4

Companiile mari de training scad tarifele

Pentru a ramane competitivi pe o piata care, cu un an in urma, se invartea in jurul sumei de 40-50 de milioane de euro, atat marile companii de training, cat si firmele mici, cu cifre de afaceri de pana in 300.000 de euro, se lupta pentru atragerea clientilor, punand la bataie oferte de preturi mai mici cu 30% sau discounturi cu pana la 50%.

“Nu oferim discounturi, insa am scazut pretul de lista cu 10% fata de anul 2008. Pentru 2009, pornim in discutiile de vanzare de la un pret de lista de 1.800 de euro/zi, la care se adauga costurile cu materialele si instrumentele, in functie de solutia folosita”, a declarat Ioana Molnar, marketing manager al companiei Human Invest, cu afaceri cifrate la 1,4 milioane de euro in 2008. In trimestrul intai al anului 2009, compania a inregistrat o scadere de 30% a cifrei de afaceri, fata de aceeasi perioada a anului trecut.

De asemenea, Trend Consult, furnizor de training care a incheiat contracte in valoare de 1,1 milioane euro in 2008, a decis sa scada cu 30% tarifele practicate. “Aproximativ 30% dintre companii si-au pus problema micsorarii bugetelor de training. Pe langa reducerea bugetelor de training apar alte probleme, si anume teama de a cheltui bugete existente sau amanarea proiectelor cu bugete aprobate. Este normal sa ne ajustam tarifele in aceasta perioada in care toate bugetele sunt afectate. Percepem aceasta reducere de 30% ca pe o investitie pe care o facem in fiecare cont”, a spus Marius Decuseara Brandenburg, partener Trend Consult.

Alte doua mari companii de training – Ascendis si AchieveGlobal, parte a UBD – au decis sa aplice alte tactici decat cele de scadere a pretului de lista. Andrei Gosu, partener Ascendis, a subliniat ca acorda sesiuni de training-uri particularizate, in functie de profilul si nevoile clientului, la acestea aplicand o reducere care tine cont de vechimea, fidelitatea si marimea proiectului.

“Nu putem avea o politica de preturi inflexibila in conditiile in care in toate organizatiile exista o mare presiune pe orice tip de buget. Am fi complet nerealisti si am da semnale de aroganta”, comenteaza Andrei Gosu. In anul 2009, Ascendis a declarat o cifra de afaceri in scadere cu 18% fata de cele 4,3 milioane de euro din 2008. Gosu a anuntat totusi o imbunatatire a situatiei in trimestrul doi, cand, conform acestuia, cererea a crescut cu 30%.

Clientii care inca cer training vin in special din sectorul financiar bancar, retail, FMCG si Pharma. La acestia se adauga companiile de IT&C, cunoscuti drept clientii cei mai fideli ai furnizorilor de training.

In cazul UBD, politica de discount nu s-a schimbat fata de anul trecut, acestea realizandu-se in functie de volumul contractului si de tipul sesiunilor de training. O diferenta insa se remarca la nivelul bugetului de la care se percepe discount. Potrivit reprezentantilor companiei, UBD a inceput sa acorde reduceri pentru clienti cu bugete mai reduse decat in 2008. In primul trimestru al anului 2009, cifra de afaceri a UBD s-a comprimat cu aproximativ 40%, comparativ cu perioada similara a anului trecut.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri