1 / 4

9 din primii 20 de directori executivi din mediul privat au absolvit Politehnica

Cel mai puternic CEO din Romania, avand in vedere cifra de afaceri a companiei pe care o conduce, este Mariana Gheorghe, sefa Petrom. Compania a avut o cifra de afaceri de 4,5 mld. de euro in 2008, arata datele postate pe site-ul Ministerului de Finante.

Gheorghe a absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universitatii Bucuresti si este unul din putinii CEO din topul celor mai puternici 20 de sefi de pe plan local care a absolvit un alt profil decat cele tehnologice si economice.

Potrivit datelor centralizate de Wall-Street, 9 din cei 20 de CEO au absolvit un institut politehnic, iar circa 25% din terminat o facultate cu profil economic. Doar sapte din cei 20 de sefi sunt romani, iar restul, expati. Cei mai multi straini sunt din Franta.

Michel Lamoot, seful Real Hipermarket, unul din cei mai importanti jucatori din retail prezenti pe piata locala, cu afaceri de peste 700 mil. euro in 2008, este unul din cei mai atipici executivi din top 20 in functie de profilul facultatii absolvite.

Lamoot si-a inceput cariera in retail in 1979, detinand mai multe pozitii de conducere in companii din industria internationala de hipermarket, in state precum Coreea de Sud, Japonia sau Franta. A absolvit Universitatea din Grenoble, Franta, cu specializarea managementul hotelurilor si restaurantelor.

“In momentul in care o companie de top vrea sa-si aleaga un CEO nu se uita neaparat ce studii au absolvit candidatii, chiar daca vor fi preferati cu profil economic sau tehnic. O facultate de profil tehnic te invata sa structurezi informatiile si sa ai o gandire sistemica. De asemenea, un CEO care a absolvit unul din cele doua profiluri va putea fi in stare atat sa-si puna intrebari, cat si sa afle raspunsurile potrivite”, spune Mihaela Damian, unul din cei mai cunoscuti consultanti de pe piata locala de executive search, ce conduce compania de profil SpenglerFox Romania.

Ea adauga ca directorii executivi structurati pe un fundament economic sau tehnic nu au niciun dezavantaj in raport cu cei care au absolvit alte profiluri.

“De exemplu, daca are nevoie de comunicare, in cazul in care nu stapaneste aceasta zona, un CEO format tehnic isi va lua un PR sau un om de imagine. Un CEO nu trebuie sa fie un show-man, ci trebuie sa stie sa lucreze cu cifrele si sa-si indeplineasca obiectivele”, mentioneaza Damian.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri