1 / 4

Cel mai eficient angajat produce anual peste 224.000 de euro

Cel mai eficient angajat de pe piata locala produce anual aproape 224.000 de euro si lucreaza la Porsche Romania, cel mai mare importator de masini de pe piata locala, cu afaceri de 382,7 milioane de euro in 2009, in scadere cu 61% fata de 2008.

Compania a inregistrat un profit net de 38,3 milioane de euro anul trecut, la un numar de mediu de 171 de salariati, ceea ce inseamna ca fiecare angajat al Porsche Romania a produs aproape 224.000 de euro anul trecut.

In 2008, fiecare angajat al importatorului marcilor Audi, Volkswagen, Skoda, Seat, Lamborghini, Porsche si Bentley, a reusit sa produca peste 385.000 de euro. Desi Porsche Romania nu a mai reusit sa produca in 2009 la fel de mult ca anul anterior, marja bruta de profit a crescut la 11,9%, fata de 8,7%, cat a fost in 2008.

Pe locul al doilea in topul celor mai eficienti angajati din punct de vedere al profitului net produs anual se afla salariatii producatorului de ciment Lafarge Ciment Romania, parte a grupului francez Lafarge.

Compania a inregistrat un profit net de 71,3 milioane de euro anul trecut, la un numar mediu de 663 de salariati, ceea ce se traduce intr-un profit net per angajat de 107.650 de euro euro. Totusi, profitabilitatea companiei per angajat a scazut de aproape doua ori fata de valoarea de 201.500 de euro realizata in 2008, cand producatorul de ciment avea 814 salariati.

Marja neta de profit a scazut anul trecut la 34%, fata de 44,3%, cat a fost in 2008. Lafarge Romania a fost in 2008 una din cele mai profitabile companii de pe piata locala in functie de marja de profit net realizata.

Dintre cei trei producatori de ciment care activeaza pe piata locala, Holcim Romania este singurul care a reusit sa-si mentina profitabilitatea salariatilor la un nivel apropiat de cel din 2008. Astfel, fiecare salariat al producatorului de ciment a realizat anul trecut aproape 16.700 de euro, fata de 18.650 de euro in 2008.

"Compania a avut informatii despre criza economica mondiala si efectele ei suficient de devreme astfel incat sa poata pregati un program sever de masuri anticriza, cu accent in primul rand pe managementul costurilor. Inca de la sfarsitul anului 2008 a fost realizata o diagnoza atenta a activitatilor in diferite arii functionale (cu precadere cele de tip administrativ) cu identificarea surselor de optimizare a proceselor si costurilor, in special cele fixe", spune Nicoleta Salajan, director de resurse umane al Holcim Romania.

Podiumul este incheiat de Orange, cel mai mare operator de telefonie mobila
, pentru care fiecare din cei 2.907 de salariati a produs anul trecut 93.265 de euro.

La o cifra de afaceri de un miliard de euro, compania a avut un profit net de 271,1 milioane de euro, cu 26,2 de milioane de euro mai mult decat principalul rival, Vodafone Romania. Profitabilitatea neta a Vodafone Romania a fost de aproape 80.500 de euro per angajat.

Performantele Lafarge si Porsche Romania pot fi explicate si prin prisma continuitatii manageriale care exista la varful celor doua companii.

Brent Valmar, directorul general al importatorului auto, si Philippe Questiaux, presedintele si directorul general al producatorului de ciment, sunt de peste cinci ani la conducerea celor doua organizatii.

“Productivitatea angajatilor descreste temporar atunci cand compania trece prin perioade de schimbare. Intreaga organizatie este focusata in aceasta perioada pe invatare, care poate dura de la o luna la un an, si pe gasirea strategiilor de adaptare. Schimbarile frecvente ale managementului afecteaza intreaga organigrama si nu conduce la progres/castig, decat daca la conducere vine o persoana cu o puternica viziune de business”, spune Mihaela Scarlat (foto), consultant in cadrul companiei de consultanta in resurse umane Advice Human Resources.

Cele mai importante caracteristici pe care trebuie sa le aiba un lider pentru a-si putea motiva angajatii sa produca mai mult sunt proactivitatea, comunicarea obiectivelor si a rezultatelor activitatii si modestia.

“Pentru a motiva echipa pe care o conduce CEO-ul ar trebui sa comunice rezultatele activitatii. Nu numai subalternii ar trebui sa raporteze ci si invers. Comunicarea rezultatelor si oferirea feed-back-ului consolideaza relatia dintre manager si angajati. Este ideal ca reusitele sa fie sarbatorite pentru ca angajatii sa-si doreasca si alte <<victorii>>. Totodata, managerul poate invata enorm de la subordonat. Transferul de cunostinte va face angajatul sa fie profitabil pentru ca acesta va deveni mai deschis in relatia cu managerul, va fi dornic sa invete mai mult pentru a utiliza cunostintele in beneficiul companiei, va deveni mai creativ”, precizeaza Scarlat.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri