1 / 5

Evenimentul de networking, o solutie reala pentru gasirea unei surse de venit

Evenimentele de networking sunt o buna oportunitate pentru angajatii companiilor, ori pentru antreprenori, de a atrage contracte noi, care sa duca la dezvoltarea afacerilor pe timp de criza. De asemenea, evenimentele de networking pot reprezenta o solutie pentru cei aflati in cautarea unui loc de munca sau care doresc sa obtina un nou job.

“In toamna anului 2008 am fost invitata la un eveniment al membrilor Business Network International, reprezentand industria consultantei financiare. Pana in prezent, am participat la alte doua conferinte nationale si cateva intalniri saptamanale ale membrilor aceleiasi organizatii. Intalnirile de business pe care le-am avut in urma participarii la evenimentele de networking mi-au adus pana in acest moment sapte parteneriate si multe recomandari, persoane care au nevoie de credite sau refinantari”, afirma Raluca, sefa departamentul de comunicare si marketing in cadrul unui institutii financiare de pe piata locala.

Business Network International (BNI) este una dintre companiile care organizeaza evenimente de networking pe piata locala. BNI este prezenta in Romania de patru ani, ca franciza a unei companii britanice.

Compania a inceput sa organizeze evenimente de networking pentru oamenii din Romania dupa o perioada de cinci ani in care organizase si participase la evenimente similare la Londra.

"Foarte multa lume participa in mod eronat la evenimente de networking pentru a vinde, insa nu acesta ar trebui sa fie scopul si, de fapt, cei care inteleg acest lucru, au sanse de reusita mult mai mari de a face un networking de calitate si a fi apreciati, decat cei care vin cu scopuri clare de a vinde. Exista si cazuri cand vin sa isi gaseasca un job, insa nu foarte des, desi sunt locuri extrem de favorabile in acest sens", spune Ana-Maria Mihaila (foto), networking expert in cadrul BNI.

Cei care participa pentru prima oara la un eveniment de networking prefera, de obicei, sa ramana rezervati, asteptand ca o alta persoana sa faca prezentarile. La a doua sesiune, participantul trebuie sa-si aduca aminte ca a venit la eveniment tocmai pentru a cunoaste cat mai multi oameni si pentru a stabili cat mai multe relatii de afaceri. Astfel, el trebuie sa se prezinte politicos si sa intre in discutii destul de hotarat, in speranta ca va afla cat mai multe lucruri despre ceilalti participanti.

"Unii considera ca evenimentul de networking a fost reusit daca strang un teanc cat mai mare de carti de vizita. Din experienta stiu ca mare parte din participanti nu ajunge sa faca nimic altceva cu acel teanc dupa eveniment. Poate, cel mult, trimit o oferta persoanelor din cartile de vizita. Eu intervin si spun ca, daca tot ai depus atata efort sa cunosti oameni noi, noteaza-ti foarte scurt si rapid pe spatele cartii de vizita o caracteristica a persoanei astfel incat sa iti amintesti a doua sau a treia zi cand le trimiti un email de multumire sau invitatie la o cafea pentru a va cunoaste mai bine", precizeaza Manaila.

In medie, un eveniment de networking costa intre 50 si 250 de lei, in functie de amploare, frecventa, vorbitori si de numarul de participanti. Costul individual pentru un eveniment similar in strainate pleaca de la 10 euro (42 de lei) si poate ajunge la 75 de euro (320 de lei).

“Efortul financiar este neglijabil in comparatie cu avantajele participarii la intalnirile organizate de catre adevaratii profesionisti in networking. Eu am calculat ca am cheltuit intr-un an, adunand taxa de membru si toate celelalte taxe de participare la intalnirile saptamanale, aproximativ 1.230 de euro. Mi-am recuperat partial investitia in luna urmatoare, cand am reusit sa inchei primul parteneriat. Acest gen de evenimente este ceea ce trebuie sa caute orice persoana care doreste sa se dezvolte personal sau sa consolideze portofoliul de clienti ai companiei, si de ce nu, o sansa pentru a reusi pe timp de criza", mai spune Raluca.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri