1 / 4

Primul pufulete

Povestea companiei Phoenix si a pufuletilor Gusto incepe in anul 1992, cand Eliodor Apostolescu si Catalin Nour cauta, studenti fiind, o metoda de a incepe o afacere proprie. Primii pasi in antreprenoriat ii fac printr-o afacere cu inghetata, pe care au dezvoltat-o timp de patru ani. Ulterior, se decid sa isi extinda business-ul tot in domeniul alimentar pentru a avea continuitatea pe tot parcursul anului.

“Ne-am gandit la pufuleti pentru ca sunt un produs banal, compusi din malai si sare, deci, aparent simplu de facut. Doar ca, in timp, am descoperit ca si sa faci pufuleti este o arta”, povesteste Eliodor Apostolescu.

Investitia initiala a fost de 2.000 de dolari, economii pe care cei doi oameni de afaceri reusisera sa le stranga. “Ne-am limitat la cat ne era plapuma, cum spune o vorba. Nu am apelat niciodata la credite bancare sau altfel de imprumuturi, toate investitiile pe care le-am facut au fost realizate numai din fonduri proprii si din reinvestirea profitului obtinut an de an”, completeaza Apostolescu.

Ce isi aminteste despre spiritul antreprenorial al acelor vremuri? In anii ’90 companiile multinationale nu isi facusera inca aparitia pe piata locala, in consecinta nici standardele si politicile impuse de acestea. Insa calitatea a devenit un criteriu eliminatoriu, astfel ca de-a lungul timpului unii dintre micii producatori au iesit din piata, s-au reprofilat. “Astazi, avem de-a face cu un numar redus de producatori locali, dar si cu un consumator educat, care pune accent pe gustul, ingredientele si calitatea unui produs”, explica fondatorul Phoenix.

In momentul lansarii afacerii cu pufuleti Gusto, in piata existau cel putin 3-4 producatori locali in fiecare judet al tarii, intr-o industrie imperfecta, cu un dezechilibru intre cerere mica si oferta mare de pufuleti. Vanzarile erau mici – intre 3.000 si 5.000 de pungi pe zi de producator.

Si numarul angajatilor a crescut odata cu dimensiunea afacerii. Daca in primii patru ani de la demararea afacerii cu inghetata echipa era formata din 25 de angajati, ulterior a aparut nevoia construirii unei fabrici si a diversificarii afacerii. In prezent, Phoenix are 320 de angajati si poate fi evaluat la cateva zeci de milioane de euro.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri