Musat, Durex: Multi cred ca e ciudat ca o femeie se ocupa de o marca de prezervative

Musat, Durex: Multi cred ca e ciudat ca o femeie se ocupa de o marca de prezervative“In ultimii trei ani am discutat despre sex mai mult decat am vorbit toata viata mea inainte de a ma alatura acestei companii. Am rosit vizibil de cateva ori, insesizabil de multe ori, dar am si vazut persoane inrosindu-se, de multe ori barbati. Multora li se pare ciudat ca o femeie lucreaza pe pozitia de coordonator al unei marci producatoare de articole relationate cu sexul”, spune Anca Musat (foto), category marketing manager pentru regiunea Balcanilor in cadrul Reckitt Benckiser, companie care detine marca Durex.

Dupa sapte ani in departamentul de marketing al unei companii germane de cafea, Anca Musat s-a alaturat companiei Reckitt Benckiser. Spune ca schimbarea a insemnat o provocare in conditiile in care Durex este una dintre cele mai cunoscute marci la nivel international, iar comunicarea pentru acest brand este foarte generoasa, cu un mare potential creativ.

“Daca inainte raspunsul la banala intrebare «cu ce te ocupi?» era o simpla informatie de identificare, acum mentionarea marcii Durex provoaca diferite reactii, de la zambete jucause in coltul gurii, reactii de vadit interes sau chiar solicitari imediate de de mostre sau de recomandari pentru pozitia de tester de produse”, povesteste Anca Musat zambind.

Din pozitia pe care o ocupa, Musat, absolventa a Academiei de Studii Economice, se ocupa de definirea si punerea in practica a strategiei de marketing in tarile din regiunea Balcanilor – Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Bosnia si Kosovo, analizarea pietelor si identificarea oportunitatilor de crestere, dezvoltarea de planuri si programe pentru imbunatatirea imaginii si disponibilitatea marcii pe aceste piete.

Dincolo de “descrierea postului” in termeni rigizi, Anca Musat povesteste ca foarte multe persoane cu care interactioneaza vad partea amuzanta a functiei si initiaza discutii haioase, dar altele considera ca a lucra in aceasta industrie presupune profesionalism adevarat. “Pentru mine, este pur si simplu un job in care, pe langa faptul ca stabilesc strategia locala de comunicare a unei marci foarte generoase din punct de vedere creativ, totul se desfasoara absolut normal - analize, rapoarte, bugete, negocieri - , pe scurt, lucruri foarte serioase, explica directorul din cadrul Reckitt Benckiser Romania.

Ce spun “cifrele” despre piata de prezervative din Romania? Consumul de prezervative per numarul de locuitori este mult sub media europeana sau chiar sub cea a tarilor din Europa de Est, fiind in scadere in ultima perioada. Astfel, un roman cumpara mai putin de un prezervativ pe an (0,98 bucati), de doua ori mai putin fata de un ungur sau de doua ori si jumatate mai putin fata de un polonez (2,59 bucati/an). In Bulgaria, se inregistreaza un consum de 1,38 bucati/an, iar in Croatia – de 1,21 bucati/an.

“In Romania, in 2010 s-a inregistrat o scadere anuala a pietei prezervativelor cu 11% in valoare si 18% in volum”, spune Musat, citand datele companiei de cercetare a pietei Nielsen. In tarile din regiune insa, piata de prezervative a ramas constanta, cu o variatie de plus-minus 5%.

Oficialul Reckitt Benckiser spune ca Durex a avut o evolutie buna in valori absolute, majorandu-si cota de piata cu 6% in valoare, pana la 63%, si 8% in volum in 2010 comparativ cu 2009.

Citeste in slide-urile urmatoare:

Mihaila, Playboy: Trebuie sa conving vedetele sa se dezbrace

Ionita, Attraction Club: Reputatia este esentiala pentru un club de swingers

Dobos: Romanii sunt mai interesati ca niciodata de metode chirurgicale inedite

Enea, Erotica: Cele mai bune vanzari au fost de Craciun si de Valentine’s Day

Nicolescu, United Studios: Grosul banilor nu se face din show-uri, ci din conversatii


Mihaila, Playboy: Trebuie sa conving vedetele sa se dezbrace

Mihaila, Playboy: Trebuie sa conving vedetele sa se dezbraceCatalin Mihaila (foto) are 34 de ani si din septembrie anul trecut a intrat (dupa cum descrie cu propriile cuvinte) in “clubul select al celor 25 de redactori sefi ai editiilor internationale Playboy”, cea mai cunoscuta revista de lifestyle masculin la nivel mondial.

“E un privilegiu. Lumea Playboy este o lume fascinanta, plina de culoare si miez. Stiati ca unul din cele mai prestigioase festivaluri de jazz din lume este Playboy Jazz Festival? Playboy nu e doar despe nuduri...”, spune Mihaila despre functia sa.

Playboy Romania a fost lansata in septembrie 1999, iar pana in toamna anului trecut a fost condusa de scriitorul Dan Silviu Boerescu. El s-a retras de la conducerea revistei pentru a coordona site-ul bucatarescu.ro si editura Lifestyle (parte din grupul editorial Trei), dar si pentru a avea mai mult timp pentru scris.

Catalin Mihaila a inceput sa lucreze pentru Playboy ca redactor junior in urma cu sapte ani, la putin timp dupa ce absolvise masteratul de Lingvistica Computationala la Facultatea de Informatica din cadrul Universitatii Alexandru Ioan Cuza din Iasi.

Managerul a absolvit in anul 2000 Facultatea de Litere (specializarea romana-franceza) in cadrul Universitatii din Bucuresti, iar in 2001 a terminat un masterat de Teorie Lingvistica la Universitatea din Bucuresti.De asemenea, din 2003 este cercetator stiintific pentru Academia Romana, potrivit retelei de socializare profesionala LinkedIn.

Despre responsabilitatile sale spune ca sunt aceleasi ca ale oricarui redactor-sef al unei publicatii. Insa exista si o diferenta: trebuie sa convinga vedetele sa se dezbrace.

"E un job de vis, recunosc, dar asta nu inseamna ca e usor. In Romania, asistam la o reconservatorizare a discursului public, care infiereaza decizia de a poza nud. Playboy a avut drept misiune reformarea mentalitatilor americane din anii '50-'60. Mi se pare ca suntem intr-o situatie oarecum simetrica. Noi avem datoria sa denuntam discursul dublu profesat de multi si sa aratam ca nudul este cea mai naturala stare a unui om. In plus, eu nu cunosc foarte multe lucruri mai frumoase decat un nud de femeie bine executat. Vorbim de promiscuitate cand ne referim la nuduri, dar nu ne trece acelasi cuvant prin cap cand ne referim la razboaie, coruptie, crime. Ce se intampla cu noi?”, se intreaba redactorul-sef al Playboy Romania.

Criza care a lovit economia mondiala in ultimii ani a afectat si veniturile si calitatea publicatiilor de pe aceasta nisa, managerul afirmand ca odata cu diminuarea veniturilor din publicitate si tirajele au scazut foarte mult. Insa anul acesta ar putea fi inregistrata o revenire a investitiilor in advertising, mai spune oficialul revistei.

De exemplu, anul trecut tirajul mediu al Playboy Romania era de 17.455 de copii pe editie, iar vanzarile ajungeau la 9.017, in timp ce in 2008, cel mai bun an pentru piata locala de publicitate, tirajul era 27.182 de exemplare, iar numarul de exemplare vandute era de 12.691, conform Biroului Roman de Audit al Tirajului. Pe de alta parte, revista a fost citita in medie de 141.000 de cititori anul trecut, comparativ cu 262.000 de cititori pe editie in 2008, arata datele Studiului National de Audienta.

“Barbatii care citesc Playboy sunt barbatii care inteleg ca doar evoluand in cariera pot accesa un mod de viata interesant, pot evolua in compania celor mai frumoase femei, la volanul celor mai ravnite masini, in locatiile exclusiviste. Noi ii conducem in aceasta calatorie si le aprindem imaginatia: <<Cum ar fi daca?>>. Nimic nu a impins lumea inainte asa cum au facut-o visarea si aspiratiile inalte”, spune Mihaila.

Insa din 2004, de cand a inceput sa lucreze in acest domeniu au aparut unele schimbari in ceea ce priveste felul in care este citita publicatia.

“Cititorii consuma mult mai rapid totul, au incursiuni masive in online, iar dovada sta inclusiv in site-ul www.playboy.ro care are un trafic bun, dar cititorii care isi permit sa plateasca pentru un produs premium au ramas fideli editiei tiparite, care isi propune un alt nivel in abordarea lumii Playboy. Revista propune o imersiune intr-o lume a fanteziei si a visarii, doua elemente care intotdeauna au provocat evolutia personala.

Cum este sa realizezi o astfel de publicatie? “Nu este nici mai usor nici mai greu decat orice alta publicatie din segment, dar e cu siguranta mult mai interesant. Partea mai grea este alegerea vedetei de coperta, gest de o covarsitoare importanta pentru vanzari. Trebuie mult fler si experienta pentru asta”, afirma managerul.

Citeste in slide-urile urmatoare:

Ionita, Attraction Club: Reputatia este esentiala pentru un club de swingers

Dobos: Romanii sunt mai interesati ca niciodata de metode chirurgicale inedite

Enea, Erotica: Cele mai bune vanzari au fost de Craciun si de Valentine’s Day

Nicolescu, United Studios: Grosul banilor nu se face din show-uri, ci din conversatii





Ionita, Attraction Club: Reputatia este esentiala pentru un club de swingers

Ionita, Attraction Club: Reputatia este esentiala pentru un club de swingers“Casatorita, mama a doua fetite, 30 de ani” se recomanda Roxana Ionita (foto), patroana si managerul Attraction Club, primul club de swingers din Bucuresti.

A deschis localul in vara lui 2010, pornind de la o idee noua pentru piata locala de divertisment. “E un business in care lumea cauta credibilitate si profesionalism, iar eu cred ca am fost, mai ales ca femeie, persoana potrivita la momentul potrivit”, povesteste Roxana Ionita.

Patroana clubului subliniaza ca a mizat pe faptul ca pe timp de criza doar o afacere “virgina si cu potential” poate avea succes, iar acum numarul participantilor la petrecerile clubului este peste asteptari. “Attraction Club este creat la standarde occidentale si de aceea si-a castigat o reputatie foarte buna, iar pentru un astfel de business parerea publicului este esentiala, fiind practic principala carte de vizita care ii atrage pe clienti”, explica Ionita.

Clubul este deschis doar in noptile de sambata, pana dimineata, dar acum se fac pregatiri pentru a adauga in orar si ziua de vineri. “Foarte multi clienti sunt straini. Vorbim despre persoane care cunosc succesul pe plan profesional si financiar si care vor sa-si transfere aceste reusite si pe plan sexual, alegand sa se distreze alaturi de partener intr-un club de swing”, spune patroana.

Ionita afirma ca o prima prioritate de business in anul acesta este promovarea clubului, in conditiile in care doreste extinderea lui cu inca un nivel si amenajarea mai multor spatii de relaxare, precum cazile cu jacuzzi. “Un alt plan important este deschiderea unui alt club Attraction Club intr-unul din orasele din zona de vest, acolo unde exista un potential foarte mare”, adauga managerul.

Roxana Ionita vorbeste si despre lansarea unei campanii de informare si promovare axata pe incepatori, in conditiile in care sunt multe persoane care cer informatii despre ceea ce inseamna o petrecere swing. Ea spune ca “la aceste petreceri lumea renunta complet la pudoare si inhibitii si se distreza din plin, cu o libertate totala, iar apoi fiecare se intoarce la viata de zi cu zi cu bateriile incarcate”.

Primul job al Roxanei Ionita a fost acela de cercetator in cadrul BBC Romania, acolo unde a lucrat timp de patru ani. Absolventa a Facultatii de Stiinte Politice in cadrul Universitatii din Bucuresti, actuala patroana a clubului Attraction a studiat diplomatia si relatiile internationale in strainatate, fiind apoi consilier parlamentar si consultant politic.

Acum isi pregateste teza de doctorat. “Tarile nordice sunt pentru minte cele mai reusite modele de societate, de aceea am ales ca tema de cercetare relatia dintre feminism si putere in Scandinavia”, mai precizeaza Ionita.

Citeste in slide-urile urmatoare:

Dobos: Romanii sunt mai interesati ca niciodata de metode chirurgicale inedite

Enea, Erotica: Cele mai bune vanzari au fost de Craciun si de Valentine’s Day

Nicolescu, United Studios: Grosul banilor nu se face din show-uri, ci din conversatii



Dobos: Romanii sunt mai interesati ca niciodata de metode chirurgicale inedite

Dobos: Romanii sunt mai interesati ca niciodata de metode chirurgicale inediteDe profesie chirurg estetician, dr. Calin Dobos (foto), coordonatorul clinicii Hyperion din Galati, in cadrul careia lucreaza de peste zece ani, se ocupa de interventii chirurgicale delicate. Medicul spune ca in cei 18 de practica a aflat cat de important este pentru romani aspectul si detaliile fizice si are convingerea ca nevoia de frumos nu cunoaste limite, nici cand acestea tin de factorii economici externi, cum ar fi criza sau inflatia.

“Contrar parerilor generale, interesul pacientilor pentru chirurgia estetica nu a scazut pe fondul crizei economice. Din contra, romanii sunt mai interesati ca niciodata de metode chirurgicale de infrumusetare, de la cele clasice – marire de sani, reintinerire faciala, la unele mai inedite – stimularea punctului G, clitoroplastia, marirea sau ingrosarea penisului. Piata sexului nu cunoaste criza, intotdeauna vor exista amatori de astfel de proceduri chirurgicale estetice”, declara chirurgul.

Dobos considera ca “a te afla in permanenta la curent cu noutatile din domeniul in care profesezi reprezinta cheia succesului.” De aceea, el incearca sa isi imparta timpul intre interventiile din Galati si Bucuresti, unde profeseaza in parteneriat cu un centru medical si conferintele de specialitate organizate la nivel international. Aceste supraspecializari l-au ajutat sa realizeze interventii tot mai complexe, care au culminat cu o interventie de schimbare de sex realizata in 2010.

“O zi obisnuita de munca incepe undeva la 6-7 dimineata si se termina tot dimineata, pe la 3. Pe scurt operez toata ziua, cu o medie de trei-patru operatii pe zi. Este un ritm alert fara de care insa nu imi pot imagina ziua”, spune Dobos.

Pe langa interventiile mai clasice de infrumusetare exista o medie de unu-doi pacienti pe luna care solicita proceduri estetice pentru potentarea vietii sexuale. Preturile variaza in functie de complexitatea procedurii, astfel ca: labioplastia costa 400 euro, ingrosarea penisului intre 500 si 1000 euro, in timp ce lungirea penisului costa 1.500 euro.

Ca urmare a cresterii interesului publicului roman pentru acest tip de interventii, in 2010, clinica Hyperion a inregistrat o crestere substantiala a numarului de clienti dornici de proceduri mai delicate si, totodata, o crestere a cifrei de afaceri.

De asemenea, deschiderea clientilor catre proceduri mai putin cunoscute pana de curand la noi, cum ar fi cele care tin de “chirurgia intima” a crescut de la unu-doi pacienti pe an in 2000, pana la doi-trei pe luna in 2011, potrivit lui Dobos.

“Se spune ca nu noi ne alegem meseria, ci ca meseria ne alege pe noi. Nu ma vad facand altceva in afara de medicina, de chirurgie estetica. Satisfactia pe care ti-o da fiecare caz reusit este enorma. Sunt cazuri in care un retus chirurgical poate schimba radical viata unui om. Nu pot nega ca exista si satisfactii materiale si ca a lucra cu frumusetea umana este placut in sine”, conchide chirurgul.

Dr. Dobos a absolvit cursurile de medicina generala si cele de stomatologie ale Institutului Medico-Militar, din Targu-Mures si a efectuat stagii de chirurgie in centre universitare din Targu-Mures, Iasi, Bucuresti, Cluj si Galati.

Citeste in slide-urile urmatoare:

Enea, Erotica: Cele mai bune vanzari au fost de Craciun si de Valentine’s Day

Nicolescu, United Studios: Grosul banilor nu se face din show-uri, ci din conversatii


Enea, Erotica: Cele mai bune vanzari au fost de Craciun si de Valentines Day

Dragos Enea (foto), 41 de ani, a intrat pe piata sex shop-urilor in urma cu zece ani, iar astazi controleaza o retea de cinci magazine in Bucuresti si unul online, precum si 25% din piata de profil, potrivit propriilor aprecieri.

“In anul 2001 am deschis primul magazin la Piata Universitatii. Aceasta este o nisa de piata foarte ingusta dar care se adreseaza unei categorii de varsta foarte largi (18-60 ani), toata lumea are o viata sexuala. Din aceasta cauza m-am gandit ca afacerea ar trebui sa mearga”, spune Dragos Enea, managerul retelei Erotica.

Chiar si dupa zece ani, publicul roman este, in continuare, destul de reticent cand vine vorba de produse erotice, din cauza preconceptiilor si a pudorii.

“Sunt inca destul de putini oameni care ne trec pragul (intr-un magazin intra intre 10-20 persoane/zi). Multi sunt pudici care nici macar nu au curiozitatea sa afle ce se gaseste intr-un astfel de magazin. Daca insa trec de aceasta falsa pudoare si ne trec pragul, raman placut surprinsi sa vada ca nu toate produsele pe care le vindem la sex shop se adreseaza strict vietii sexuale intime si au sansa sa gaseasca si articole de imbracaminte pentru femei si barbati – produse unicat foarte dragute pe care nu le gasesc in alta parte”, considera Enea.

Cu toate acestea, exista si categorii de clienti care nu se lasa intimidati si vin regulat la sex shop pentru a afla ce mai e nou sau pentru a-si condimenta viata de cuplu. Cei mai fideli clienti raman, insa, cei cu profesii “conexe”, care au nevoie de accesorii si obiecte de vestimentatie speciale si specifice muncii lor.

“Romanii sunt mai degraba pudici, cu exceptia fetelor care fac chat si a celor care lucreaza pe la saloanele de masaj erotic, care n-au nici o problema sa ne treaca pragul”, spune managerul retelei Erotica.

Cum regula de aur a comertului de orice fel spune ca daca exista cerere, se va gasi si oferta, pudicii romani au o solutie alternativa: comandarea produselor de pe Internet.

“Multe persoane mai pudice nu vor sa vina la magazin si cumpara din magazinul nostru online, asigurandu-si astfel anonimatul. Altele sunt foarte ocupate si de aceea prefera shoppingul de pe Internet. Livrarile la comenzile online se fac in aceeasi zi, ceea ce reprezinta un avantaj suplimentar pentru clientii mai timizi”, adauga Enea.

Fiind vorba de produse a caror utilitate creste in cuplu, este de inteles de ce vanzarile in sex shop-urile din Romania cresc in perioada sarbatorilor si mai ales de Ziua Indragostitilor.

“Am inregistrat o crestere substantiala a vanzarilor de sarbatori si vara. Cele mai bune momente au fost de Craciun si de Valentine’s Day. In acele zile foarte multi isi aduc aminte sa faca sau sa-si faca un cadou, precizeaza managerul.
Cele mai cautate produse raman jucariile erotice, in timp ce pe segmentul articolelor bondage si a vestimentatiei din latex si lac se inregistreaza “scaderi semnificative” anul acesta.

Desi produsele din sex shop-uri au scopuri recreationale si romanii sunt destul de pudici in aceasta privinta, Dragos Enea estimeaza ca piata din Romania va atinge anul acesta suma de 1 milion de euro. Motorul acestei cresteri vor fi, in viziunea sa, lunile de vara, cand vanzarile cresc cu pana la 90% in magazinele cu acest profil.

Dragos Enea a absolvit Institutul Politehnic Bucuresti - Facultatea de Transporturi. Reteaua Erotica activeaza in prezent prin intermediul a cinci magazine din Bucuresti si unul online.

Citeste in slide-ul urmator:

Nicolescu, United Studios: Grosul banilor nu se face din show-uri, ci din conversatii





Nicolescu, United Studios: Grosul banilor nu se face din show-uri, ci din conversatii

Nicolescu, United Studios: Grosul banilor nu se face din show-uri, ci din conversatiiIn cei sapte ani de cand detine o retea de studiouri videochat, Mircea Nicolescu, 44 de ani, s-a luptat in continuu cu prejudecatile, concurenta neloiala si perceptia gresita a oamenilor despre acest domeniu. De asemenea, lipsa unor prevederi legale clare in ceea ce priveste acest domeniu da batai serioase de cap oricarui manager care vrea sa isi desfasoare activitatea in acest sector.

“In urma cu sapte ani, o prietena mi-a spus despre videochat. L-am privit oarecum cu dispret, pana am vazut sumele pe care acea prietena le castiga. In momentul acela mi-am dat seama despre potentialul acestei afaceri si am zis: <<vreau si eu>>. Asa a aparut United Studios”, povesteste Nicolescu.

Ca manager de videochat, responsabilitatile sunt, in primul rand, de ordin administrativ: organizarea si corelarea diferitelor “subsisteme” ale afacerii, cum ar fi cele de ordin tehnic, supraveghere, dar si recrutarea de noi modele. Potrivit declaratiilor lui Nicolescu, recrutarea este procesul cel mai dificil, atat din cauza concurentei acerbe, cat si a mobilitatii mari de pe acest segment.

“Recrutarea este cea care imi «mananca» cel mai mult timp. De altfel, in domeniul nostru, acesta este “locul ingust”. Pe piata de recrutare concurenta este acerba, deoarece este invadata de o sumedenie de asa-zise studiouri. Acestea, din pacate, de foarte multe ori, sunt adevarate capcane pentru modele, deoarece multe dintre ele promit mult si ofera putin. De la telefoane mobile roz, la plasme sau la bonusuri de angajare fanteziste, promisiunile curg, dar, cand vine vorba de seriozitate, ele lasa de dorit. Nu ofera traininguri, nu platesc modelele, iar in unele situatii chiar incearca sa combine videochatul cu asa-zise masaje erotice. Cand te uiti, ca potential model de videochat, pe un ziar sau site de anunturi, nu stii incotro sa te indrepti”, afirma Nicolescu.

In plus, modelele interesate de o astfel de cariera se confrunta si cu o alta problema: perceptia gresita a publicului, la care au contribuit, deopotriva, tabloidele doritoare de senzational si studiourile mai putin serioase, care ofera clientilor si servicii mai controversate.

“In ceea ce priveste modul in care publicul roman vede modelele care lucreaza in domeniu, mai bine sa nu mai vorbim. Perceptia generala, influentata de multe reportaje in cautare de senzational, este ca cele care lucreaza ca model videochat sunt niste prostituate. Ceea ce este, evident, atat de departe de adevar. Cine isi inchipuie ca videochatul este doar un simplu striptease pe internet, greseste. Grosul banilor nu se face din show-uri, ci din conversatii”, evidentiaza Nicolescu.

Cum in Romania nu exista un consum propriu-zis de astfel de servicii de videochat, modelele de la noi din tara discuta, in 99,9% din cazuri, cu clienti din strainatate. “Dintre acestia, 85% sunt din Statele Unite”, precizeaza managerul.

De ce prefera ei romancele? Nicolescu e de parere ca indrazneala si lipsa de inhibitii a modelelor ar fi principalele motive pentru care aceasta afacere merge atat de bine in Romania. In plus, a mai spus el, membrii fideli apreciaza cel mai mult zambetul romancelor si lipsa tabu urilor.

Cele mai cautate categorii de servicii sunt cele tematice: girls home alone, fetisurile si femeile mature.

“Exista si o categorie de gay, insa e neglijabila, ca cifre. Toate categoriile mentionate mai sus au fanii lor. De fapt, principiul de la care porneste intreaga afacere este ca nu exista femeie care sa nu fie placuta de anumiti barbati”, adauga Nicolescu. De asemenea, el a subliniat ca, in ciuda cererii mari, a optat sa nu ofere si servicii bazate pe activitatea unor cupluri.

“In ce priveste categoria cupluri, riscam sa fim victimele unei posibile interpretari a legii referitoare la prostitutie, deoarece este definita ca fapta infractionala comisa de femeia care intretine relatii sexuale cu diverse persoane pentru a-si procura mijloacele de existenta. Daca e vorba de cupluri care lucreaza in videochat, membrii vor sa le vada facand sex. Ori, conform definitiei de mai sus, este posibil sa fie interpretat ca are loc un act de prostituare. De aceea, majoritatea studiourilor profesioniste evita angajarea cuplurilor. Nu am vrea sa ne trezim inculpati de proxenetism”, explica Nicolescu.

Astfel, in ciuda problemelor de imagine, a lipsei unui cod CAEN care sa permita functionarea legala si a fluctuatiei imense de personal, detinerea si administrarea unui studio de videochat este o afacere profitabila, chiar si pe timp de criza. La nivel mondial, numarul utilizatorilor de astfel de servicii sunt de ordinul zecilor de milioane.

“In 2010, in mod neasteptat, numarul de membri a crescut. E drept ca, spre deosebire de anii anteriori, membrii erau mult mai atenti unde isi cheltuiau banii. De aceea, a trebuit sa investim mai mult in aparatura din ce in ce mai performanta, pentru a putea emite o imagine cat mai clara, si in training-ul modelelor. Totodata, a trebuit sa diversificam plaja de site-uri cu care colaboram, pentru a ne adresa astfel si pietei europene si japoneze de consumatori de videochat”, conchide Nicolescu.

Fiind un domeniu cel putin controversat, piata din Romania este greu de definit si contorizat. Daca din punct de vedere al consumului, “piata de videochat in Romania este egala cu zero”, din punct de vedere al prestatorilor de servicii, “nivelul este imposibil de cuantificat”. Principalul motiv ar fi prezenta pe piata a multor firme mai mult sau mai degraba mai putin legale, dar si a multor freelanceri, care nu apar in nicio evidenta.

United Studios detine, in acest moment 3 studiouri, in Bucuresti, Pitesti si Slobozia, cu un numar mediu de noua-zece modele angajate pe studio si o cota de piata de aproximativ 15-20%.

Mircea Nicolescu este absolvent al Politehnicii Bucuresti cu un masterat in domeniul economic condus de Universitatea Transilvania din Brasov, impreuna cu Universite Technologique de Belfort-Monbeliard, din Franta.