1 / 7

Musat, Durex: Multi cred ca e ciudat ca o femeie se ocupa de o marca de prezervative

“In ultimii trei ani am discutat despre sex mai mult decat am vorbit toata viata mea inainte de a ma alatura acestei companii. Am rosit vizibil de cateva ori, insesizabil de multe ori, dar am si vazut persoane inrosindu-se, de multe ori barbati. Multora li se pare ciudat ca o femeie lucreaza pe pozitia de coordonator al unei marci producatoare de articole relationate cu sexul”, spune Anca Musat (foto), category marketing manager pentru regiunea Balcanilor in cadrul Reckitt Benckiser, companie care detine marca Durex.

Dupa sapte ani in departamentul de marketing al unei companii germane de cafea, Anca Musat s-a alaturat companiei Reckitt Benckiser. Spune ca schimbarea a insemnat o provocare in conditiile in care Durex este una dintre cele mai cunoscute marci la nivel international, iar comunicarea pentru acest brand este foarte generoasa, cu un mare potential creativ.

“Daca inainte raspunsul la banala intrebare «cu ce te ocupi?» era o simpla informatie de identificare, acum mentionarea marcii Durex provoaca diferite reactii, de la zambete jucause in coltul gurii, reactii de vadit interes sau chiar solicitari imediate de de mostre sau de recomandari pentru pozitia de tester de produse”, povesteste Anca Musat zambind.

Din pozitia pe care o ocupa, Musat, absolventa a Academiei de Studii Economice, se ocupa de definirea si punerea in practica a strategiei de marketing in tarile din regiunea Balcanilor – Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Bosnia si Kosovo, analizarea pietelor si identificarea oportunitatilor de crestere, dezvoltarea de planuri si programe pentru imbunatatirea imaginii si disponibilitatea marcii pe aceste piete.

Dincolo de “descrierea postului” in termeni rigizi, Anca Musat povesteste ca foarte multe persoane cu care interactioneaza vad partea amuzanta a functiei si initiaza discutii haioase, dar altele considera ca a lucra in aceasta industrie presupune profesionalism adevarat. “Pentru mine, este pur si simplu un job in care, pe langa faptul ca stabilesc strategia locala de comunicare a unei marci foarte generoase din punct de vedere creativ, totul se desfasoara absolut normal - analize, rapoarte, bugete, negocieri - , pe scurt, lucruri foarte serioase, explica directorul din cadrul Reckitt Benckiser Romania.

Ce spun “cifrele” despre piata de prezervative din Romania? Consumul de prezervative per numarul de locuitori este mult sub media europeana sau chiar sub cea a tarilor din Europa de Est, fiind in scadere in ultima perioada. Astfel, un roman cumpara mai putin de un prezervativ pe an (0,98 bucati), de doua ori mai putin fata de un ungur sau de doua ori si jumatate mai putin fata de un polonez (2,59 bucati/an). In Bulgaria, se inregistreaza un consum de 1,38 bucati/an, iar in Croatia – de 1,21 bucati/an.

“In Romania, in 2010 s-a inregistrat o scadere anuala a pietei prezervativelor cu 11% in valoare si 18% in volum”, spune Musat, citand datele companiei de cercetare a pietei Nielsen. In tarile din regiune insa, piata de prezervative a ramas constanta, cu o variatie de plus-minus 5%.

Oficialul Reckitt Benckiser spune ca Durex a avut o evolutie buna in valori absolute, majorandu-si cota de piata cu 6% in valoare, pana la 63%, si 8% in volum in 2010 comparativ cu 2009.

Citeste in slide-urile urmatoare:

Mihaila, Playboy: Trebuie sa conving vedetele sa se dezbrace

Ionita, Attraction Club: Reputatia este esentiala pentru un club de swingers

Dobos: Romanii sunt mai interesati ca niciodata de metode chirurgicale inedite

Enea, Erotica: Cele mai bune vanzari au fost de Craciun si de Valentine’s Day

Nicolescu, United Studios: Grosul banilor nu se face din show-uri, ci din conversatii


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri