1 / 4

Piata de lux a ramas la 460 mil. euro

In ultimele 10 luni s-au conturat schimbari profunde la nivelul clientilor de produse si servicii de lux, conform unui raport care analizeaza piata de lux locala, prezentat de CPP.

Valoarea anuala a pietei de lux stagneaza la 460 milioane euro – toate sectoarele, mai putin hotelarie si parfumerie, cele mai afectate segmente ramanand cele de travel, parfumerie, bijuterii si ceasuri.

In schimb, sectoarele care au inregistrat usoare cresteri sunt auto, hotelarie, SPA si gourmet. [Vezi aici cum a evoluat piata auto de lux din Romania in 2010]

Astfel, industria hoteliera a continuat sa stagneze si in primele luni ale acestui an, perspectivele fiind similare si pentru restul anului.

"Numarul de calatorii la clasa business a scazut cu 50 – 60%, iar vacantele in tarile arabe nu mai sunt preferate de romani", a spus Oliver Petcu (foto), managerul CPP.

Potrivit acestuia, romanii merg pe varianta mini vacantelor de weekend si prefera sa calatoreasca special pentru shopping, dat fiind faptul ca, in continuare, preturile bunurilor de lux sunt mai mici in strainatate decat in Romania.

De asemenea, dupa cum adauga Petcu, destinatiile pe care le vor alege romanii pentru vacantele lor vor fi Turcia sau Spania.

Romanii alocau la sfarsitul anului trecut o mai mare parte din totalul veniturilor pentru mancare si rate in comparatie cu noiembrie 2008, in timp ce proportia de buget alocata pentru haine si produse de ingrijire personala, obiecte de mobilier sau educatie a scazut, conform studiului Financial CrisisMeter realizat de Mercury Research in luna noiembrie 2010, pe un esantion de 1.200 de persoane cu varsta peste 18 ani.


Piata de lux, intre bilantul pe 2010 si tendinte in 2011



Articole recomandate