1 / 4

Din telecomunicatii la o ferma cu 400 de capre in Giurgiu

Pana in anul 1989, Iulian Micu a lucrat in cadrul Directiei de Telecomunicatii din Bucuresti. Anii ’90 au reprezentat pentru el o perioada in care a testat mai multe idei de afaceri – de la o firma de transport pana la un atelier de confectii tamplarie PVC si aluminiu. Concurenta din partea marilor producatori, care afisau o oferta de pret mai avantajoasa si beneficiau de utilaje mai performante, l-a determinat sa puna punct.

“Atunci m-am gandit ca tot mancarea reprezinta o afacere de baza. De mancare nu se poate lipsi nimeni. Am vrut initial sa incep o microferma de struti. Un prieten mi-a oferit posibilitatea de a folosi ferma pe care o detinea si asa am ajuns aici. Intre timp m-am reorientat catre o ferma de capre si oi, chiar daca nu aveam experienta in zootehnie”, explica Iulian Micu.

Ferma este situata la granita judetelor Giurgiu si Teleorman, la 60 de kilometri de Bucuresti, pe un teren de 12 hectare, unde se gasesc noua grajduri si o suprafata arabila.

A inceput cu un numar de 400 de capre si 400 de oi si o investitie initiala de 100.000 euro. Primii ani au fost “dezastruosi”, isi aminteste Micu. Asociatul sau a decis sa renunte la afacere dupa sase luni, iar cu banii obtinuti din livrarea laptelui catre diversi procesatori nu reusea sa acopere nici macar costurile pentru furaje. A fost chiar pe punctul de a vinde afacerea, in urma cu trei ani.

Insa, odata cu obtinerea aprobarii pentru vanzarea de lapte crud de capra clientii au inceput sa apara. Alaturi de cativa membri ai familiei, Iulian Micu a realizat o campanie de informare in Bucuresti pentru a prezenta avantajele produselor pe baza de lapte de capra si pentru a-si promova afacerea. Astfel, timp de doua luni a impartit in fiecare sector al Capitalei pliante informative.

In prezent, laptele produs in ferma La Caprina ajunge la peste 1.500 de clienti prin livrarea la domiciliu. Chiar daca nu comanda in permanenta, sunt realizate zilnic intre 70 si 100 de livrari, principala piata de desfacere fiind Bucurestiul. Comenzile sunt plasate telefonic sau pe site-ul fermei La Caprina.

“De anul trecut si pana acum numarul clientilor s-a dublat fara sa mai facem campanii de promovare. Avem cereri si din afara Bucurestiului, chiar si din Brasov, Constanta sau Craiova”, spune Iulian Micu.

Gama de produse cuprinde laptele de capra, branza de tip telemea sau cas si urda, iar planurile vizeaza diversificarea portofoliului prin lansarea iaurtului de capra. Un litru de lapte de capra este comercializat la pretul de 5 lei, potrivit lui Iulian Micu.

Ferma beneficiaza si de o unitate de procesare, cu o capacitate de pana la 2.000 de litri pe zi, o sala de muls, o sala de branza, camera cu crinte pentru maturare si camera de depozitare dotata cu aer conditionat. Transportul de la sala de muls catre sala de branza se face prin circuit dublu.

Pentru anul viitor, proprietarul La Caprina intentioneaza sa achizitioneze, din Franta, inca 150 de capre, pretul unui astfel de exemplar ridicandu-se la 450 de euro.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri