Doris Andronescu, Sanador: Am crezut ca se poate face medicina de calitate

Doris Andronescu, Sanador: Am crezut ca se poate face medicina de calitate„Mi-a placut meseria de medic”, spune simplu Doris Andronescu, directorul general al clinicilor si spitalului Sanador, despre alegerea profesiei.

„Microbul” antreprenoriatului l-a prins insa de la sotul sau, Florin Andronescu, de al carui nume se leaga business-uri precum Flanco (retailer electroIT) si Credisson (companie de credite de consum), astfel ca acum 12 ani medicul pornea la drum cu o clinica de 14 cabinete. Se gandea inca de pe atunci sa construiasa un spital la standarde europene, dar nu avea banii necesari.

„Intotdeauna mi-am dorit sa lucrez intr-un mediu in care si medicii, si pacientii sunt respectati. Asa ca am vrut sa construiesc ceva care sa ofere aceste lucruri”, spune Doris Andronescu.

Momentul mult asteptat a venit de abia in 2011, in aprilie, atunci cand Sanador, care detinea trei clinici, a deschis primul sau spital. Sanador a inaugurat atunci cel mai mare spital privat, in urma unei investitii de 40 de milioane de euro, ramasa neegalata pana acum. Spitalul din zona Pietei Victoria are 290 de paturi si cuprinde toate specialitatile medicale si chirurgicale, inclusiv o unitate proprie de primiri urgente, o sectie de terapie intensiva, precum si o maternitate.

Acum, Doris Andronescu coordoneaza patru clinici, laboratorul si spitalul Sanador, in cadrul carora lucreaza 600 de angajati (medici, asistente, infirmiere etc. si personal administrativ) si 400 de medici colaboratori.

„Cea mai importanta realizare este ca am ajuns de la clinica mica la un lant cu clinici si spital, la care oamenii pot apela cu incredere. In plus, foarte important este si spitalul pe care l-am deschis, dar si faptul ca oamenii cu care am inceput afacerea sunt si acum alaturi de mine”, marturiseste sefa Sanador.

"Am crezut ca se poate face medicina de calitate in Romania"

Pentru sefa furnizorului de servicii medicale private, succesul este echivalent cu calitatea serviciilor pe care le ofera Sanador pacientilor sai. „Am crezut ca se poate face medicina de calitate in Romania, ca serviciile oferite de clinicile si spitalele noastre sunt compatibile cu cele din strainatate, iar aici ma refer la profesionalismul si la tehnologia de ultima generatie”, explica Andronescu.

Viitorul oricarei afaceri este exit-ul, spunea acum un an; pana atunci, insa, familia Andronescu are planuri de expansiune pentru Sanador. Familia are deja terenuri achizitionate, tot in zona Pietei Victoria, si ar dori sa deschida un al doilea spital, care sa cuprinda o clinica. Cel mai probabil, aceste planuri vor prinde contur cand actualul va ajunge la gradul maxim de ocupare.

Slide realizat de Laura Culita.

Mihaela Biciu, Tradeville: In viata trebuie sa fii mereu sincer cu tine insuti

Mihaela Biciu, Tradeville: In viata trebuie sa fii mereu sincer cu tine insutiMihaela Biciu este directorul general al firmei de brokeraj Tradeville si a stiut de la finalul facultatii ca vrea sa lucreze in piata de capital – cel mai dinamic domeniu al momentului, in anul 1998. Anul anterior fusese extreme de generos cu acest domeniu, asa ca a mers la interviu la societatea de valori mobiliare Vanguard, ca urmare a unui anunt din presa. Primul sau job avea sarcini de back-office, ajutor de broker dar si analist junior, in egala masura.

In copilarie insa, actualul manager al Tradeville isi dorea sa fie, pe rand, educatoare, invatatoare si profesoara de matematica. “Eram considerata a avea talent in a explica si multa rabdare, desi marturisesc ca niciodata nu m-am considerat o persoana rabdatoare”, explica Mihaela Biciu.

Proiectele la care lucrezi trebuie sa iti provoace curiozitatea

Dar, ce alt domeniu ar alege, daca nu ar mai lucre in piata de capital? O intrebare grea, la care managerul Tradeville ar vrea sa spuna ca nu se vede facand altceva. Realitatea este, insa, ca nu s-a gandit niciodata serios la o schimbare. „Ar trebui sa fie un domeniu la fel de interesant, care sa-mi permita lucrul cu persoane inteligente, dinamice, curioase si nu in ultimul rand sincere si umane. Este foarte important ca proiectele la care lucrezi sa iti provoace curiozitatea, ambitia de a finaliza ceva nou si interesant, iar bucuria reusitei sa o poti imparti cu oameni de calitate din jurul tau atat din cercul profesional si personal”, a declarat Mihaela Biciu pentru Wall-Street.ro.

Realizarile din cariera se leaga de principalele provocari: lucrurl cu oamenii, gasirea in permanenta de proiecte noi si interesante dar si a sprijinului institutiilor pietei pentru a le finaliza, a mixului de servicii. Cea mai importanta realizare din cariera sa este pozitionarea Tradeville ca lider in tehnologie si platforme de tranzactionare pe bursa locala si pe cele externe.

„Am avut pana acum in cercul personal si profesional cativa oameni de calitate de la care am invatat cu precadere ca in viata trebuie sa fii mereu sincer cu tine insuti, pentru ca in acest fel vei lua mereu decizii in care crezi”, explica Mihaela Biciu principiile dupa care s-a ghidat.

Managerul Tradeville spune ca a fost destul de dificil sa se imparta intre cariera si viata personala, in primii ani. Intre timp insa, a progresat in privinta eficientei profesionale si a capacitatii de a spune „nu” proiectelor in care nu crede. Si acest lucru o ajuta sa aiba timp pentru proiecte personale.

Exista o reteta a succesului unei femei in piata de capital, un sector dominat de barbati? “Este una din intrebarile la care nu pot raspunde decat zambind, fara sa risc sa ma iau prea tare in serios: una din retete este sa aplice reteta succesului pentru un barbat in acest domeniu”, a declarat Mihaela Biciu. Insa, nu a simtit niciodata presiune sau prejudecati, din acest punct de vedere. Dar nu inseamna ca nu este posibil sa fi existat.

Slide realizat de Diana Cioltei Cretu.

Prima femeie numita director tehnic in grupul France Telecom-Orange

Prima femeie numita director tehnic in grupul France Telecom-Orange„Sa raman in cadrul echipei Orange”, spune pe scurt Madalina Suceveanu (41 de ani), romanca aflata pe cea mai cea mai inalta functie tehnica in grupul France Telecom, daca o intrebi care este cea mai buna decizie pe care a luat-o in cariera.

Managerul lucreaza in Orange inca din 1997, cand compania abia se lansa pe piata si se numea MobilRom (brandul Dialog), iar anul trecut a devenit director tehnic al operatorului, functie din care conduce peste 400 de oameni. Prin aceasta promovare Suceveanu devenea in 2011 prima si singura femeie din cadrul grupului France Telecom - Orange care ocupa o functie de top management in departamentul de tehnologie.

Insa cand era copil isi dorea sa devina farmacista pentru ca i se parea ca aceasta meserie este fascinanta. Iar daca nu ar lucra in telecomunicatii, i-ar placea sa lucreze in moda sau arta.

Si cu toate ca era atrasa de domeniul farmaceutic, in 1989 s-a inscris la Facultatea de Electronica si Telecomunicatii din cadrul Universitatii Politehnice din Bucuresti.

Cat de importanta este facultatea

„Am ales aceasta facultate din doua motive: unul a fost recomandarea tatalui meu, iar al doilea a fost pregatirea foarte buna pe care o aveam la momentul alegerii, care mi-a permis sa ma indrept catre facultatea care era cea mai aproape de zona de varf a tehnologiei”, afirma Suceveanu.

De altfel, spune ca facultatea pe care a absolvit-o a fost esentiala pentru cariera ei, atat datorita lucrurilor pe care le-a invatat, cat si datorita „capacitatii de munca, disciplinei si perseverentei pe care trebuie sa ti le dezvolti pentru a reusi sa termini Facultatea de Electronica din Bucuresti”.

Inainte de a se alatura Orange in 1997, a lucrat timp de trei ani pentru Centrul National de Studii si Cercetari pentru Comunicatii din Bucuresti (CNSCC).

Si chiar daca acum este unul dintre cei mai importanti manageri din telecomul romanesc spune ca atunci cand s-a angajat la Orange nu a visat la o anumita pozitie. Insa mereu isi dorise sa fie foarte aproape atat de inovatiile din domeniul tehnologiei, cat si de zona de business.

Care sunt cele mai importante realizari din cariera ei?

„In primul rand faptul ca m-am alaturat companiei atunci cand businessul in Romania era inca la inceput. Cred ca cele mai importante realizari ale carierei mele au fost legate de echipele pe care le-am dezvoltat sau creat in jurul unor businessuri noi, precum cel de date fixe, dar si generatiile de experti si manageri cu care am crescut impreuna”, afirma Madalina Suceveanu. Ea adauga pe lista sa de realizari lansarea primei retele EDGE din Romania si Europa, primul demo cu o retea 3G pe piata locala, reteaua de voce a companiei si vitezele de transfer de date mobile ale Orange.

Despre momentele dificile din cariera spune ca pana acum aceastea nu au existat cu adevarat pentru ca ii place foarte mult ceea ce face.

„Am avut foarte multe momente frumoase, extrem de multe as putea spune. Mi-a placut foarte mult misiunea pe catre France Telecom mi-a dat-o in Egipt cu multi ani in urma, unde, intr-o luna, am analizat si revizuit complet arhitectura si planul de dezvoltare a retelei Mobinil. In tot acest timp am invatat foarte multe despre oameni si despre diversitatea culturala. Este important sa cunosti motivul pentru anumite comportamente si sa reactionezi in consecinta, luand in considerare aceste diferente culturale. Cand intelegi acest lucru, relationezi mult mai bine cu oamenii din jur. De asemenea, au fost momente foarte frumose legate de infiintarea echipei dedicate pentru dezvoltarea solutiilor de date fixe in Orange, precum si promovarea mea ca CTO (n.red. director tehnic) in cadrul Orange Romania”, spune managerul.

Printre provocarile Madalinei Suceveanu se numara cum sa interactioneze eficient cu echipa care este distribuita in toata tara si sa se asigure ca oamenii cu care lucreaza sunt bine pregatiti tehnic, dar in acelasi timp stiu sa fie o echipa. Si mai ales cum sa pastreze unui echilibru intre munca si viata de familie.

Valori si principii „simple si clare”

Se ghideaza dupa cateva valori si principii „simple si clare” : etica in business, verticalitate, respectul de sine, respectarea partenerilor de business si a competitorilor. Adauga ca felul in care ii tratezi pe cei din jurul tau trebuie sa fie la fel cum iti place sa fii tratat.

Crede ca succesul in cariera i-a fost adus de capacitatea de munca si dorinta de autodepasire.

„Nu in ultimul rand, familia m-a ajutat foarte mult. Fac parte dintre aceia care cred cu tarie ca succesul pe care il ai in business este strans legat de viata de familie, de sustinerea si de intelegerea celor cu care iti petreci timpul, dincolo de functia pe care o detii sau de statutul material”.

Daca ar fi sa le ofere cateva sfaturi tinerilor care sunt in ultimii ani de liceu ori primii de facultate, le-ar spune ca atat in viata personala, cat si in cariera este foarte important sa faca ce le place.

„ Astfel capeti energie si putere de munca, ingrediente care te pot conduce catre rezultate exceptionale si catre performanta. De asemenea, cred ca, inainte sa se indrepte catre o facultate anume sau chiar in primii ani de facultate, tinerii trebuie sa stie ca este important sa isi aleaga drumul in cariera din timp. Ar fi ideal sa inceapa prin a lucra pentru un angajator de top care le poate oferi posibilitatea de a se dezvolta intr-un mediu cu standarde ridicate. In plus, daca sunt buni, eficienti, dispusi sa invete si sa munceasca, pot realmente sa isi mentina standardele ridicate in ceea ce priveste cariera. Si, in final, tinerii trebuie sa stie ca succesul nu vine imediat, insa perseverenta si rabdarea sunt intotdeauna rasplatite”, mai spune directorul tehnic al Orange Romania.

Slide realizat de Cristina Negraru.

Florina Vizinteanu, BCR Viata: A construi companii face parte din viata mea

Florina Vizinteanu, BCR Viata: A construi companii face parte din viata meaFlorina Vizinteanu, in varsta de 48 de ani, este director general in cadrul companiei BCR Asigurari de Viata. A fost unul dintre primii 5 angajati ai acestei companii, lansata in decembrie 2005, iar in acest moment, ca director general coordoneaza activitatea a peste 115 angajati si o retea de 800 agenti in intreaga tara.

Prima sa experienta pe piata fortei de munca a fost in perioada septembrie 1987 - ianuarie 1990 cand a lucrat ca economist stagiar, la Fabrica de Confectii din Calarasi. "Ca orice stagiar, am lucrat in mai toate zonele legate de activitati care puteau sa fie desfasurate de o posesoare a unei diplome de economist cu specializarea comert", explica Florina Vizinteanu. Desi a ales o cariera de economist, seful BCR Viata povesteste ca in tinerete si-a dorit totusi sa studieze istoria, artele plastice sau arhitectura.

"Cariera mea este strans legata de industria asigurarilor de viata. Am pornit de la sef serviciu marketing, in 1994, ajungand in 1998 director general. Din postura de director general, am dezvoltat din green-field, intr-o perioada de pionierat a industriei, compania Omniasig Asigurari de Viata. Incepand cu 2005 am dezvoltat, tot din green-field, BCR Asigurari de Viata. Pentru mine, a construi companii face parte din viata mea", spune Florina Vizinteanu.

Slide realizat de Marius Alexandru Stanciu.

Adriana Tanasoiu, Depozitarul Central: Principiul meu calauzitor este sa fii cel mai bun

Adriana Tanasoiu, directorul general al Depozitarului Central, si-a inceput cariera in piata de capital in martie 1994, in Banca Nationala a Romaniei, ca parte din echipa care a pregatit infiintarea Bursei de Valori Bucuresti. Din noiembrie 2006, coordoneaza activitatea si proiectele Depozitarului Central, institutie la infiintarea careia a contribuit.

Insa, in copilarie, Adriana Tanasoiu isi dorea sa devina medic stomatolog. “Pentru ca mergeam destul de des la dentist cand eram copil si eram fascinata de aparatura medicala, de substantele din diferite sticlute si de priceperea medicului, mi-am dorit sa ajut si eu oamenii in acelasi fel cand voi fi mare”, a declarat directorul Depozitarului.

"Viata privita prin ochii unui copil este intotdeauna plina de optimism”

Dupa aproape 18 ani de activitate in domeniul financiar, Adrianei Tanasoiu ii vine greu sa isi imagineze ca ar putea lucra intr-un domeniu care sa nu aiba legatura cu piata de capital.

„Daca totusi mi-as schimba profesia, mi-ar placea sa lucrez intr-un domeniu in care sa interactionez cu copiii. Inocenta, veselia si vitalitatea deosebita a copiilor imi dau intotdeauna energie si o stare de bine. Viata privita prin ochii unui copil este intotdeauna plina de optimism”.

Cele mai importante realizari din cariera se leaga de doua dintre institutiile fundamentale ale pietei de capital din Romania, respectiv Bursa de Valori Bucuresti si Depozitarul Central.

“Am avut sansa sa fac parte din echipele care le-au infiintat si am coordonat in cadrul acestora operationalizarea cu succes a unor proiecte de dezvoltare importante. Imi voi aminti intotdeauna cu placere doua momente simbolice, care reprezinta incununarea eforturilor unor echipe de oameni dedicati si entuziasti: momentul in care am sunat primul clopotel pentru deschiderea primei sedinte de tranzactionare la Bursa de Valori Bucuresti si cel in care am semnat Memorandumul de Intelegere cu Banca Centrala Europeana pentru aderarea la sistemul unic de decontare european”, a declarat Adriana Tanasoiu.

Cariera sa a avut si momente mai dificile, insa a reusit sa le depaseasca si sa isi indeplineasca misiunile. Mai mult, din fiecare experienta traita a invatat cate ceva si s-a pregatit pentru ce avea sa urmeze.

“Consider ca viata este un sir de evenimente din care invatam in mod continuu, astfel incat sa fim pregatiti in fata noilor provocari si sa devenim tot mai buni in ceea ce facem”, a mai spus Tanasoiu.

Directorul general al Depozitarului spune ca principiul sau calauzitor este „sa fii cel mai bun. De asemenea, admira dintotdeauna oamenii puternici, care au rezistat in fata provocarilor si au reusit sa construiasca lucruri durabile, fiind totodata fideli principiilor de corectitudine, onestitate si echidistanta.

„Apreciez oamenii entuziasti, dar tenace, care au visuri indraznete si reusesc sa si le realizeze. Imi plac oamenii echilibrati, care construiesc o relatie armonioasa cu cei din jur, pastrand in acelasi timp disciplina necesara atingerii oricarui obiectiv”.

Slide realizat de Diana Cioltei Cretu.

Marijana Vasilescu, RBS: Cand eram copil imi placeau invatamintele dupa esec

Marijana Vasilescu, RBS: Cand eram copil imi placeau invatamintele dupa esecMarijana Vasilescu ocupa functia de director de marketing si comunicare in cadrul RBS Romania.

Ea a urmat Academia de Studii Economice (ASE) Bucuresti, Facultatea de Comert, Specializarea Marketing, pe care a absolvit-o in 1996.

"M-a ajutat (scoala n.r.) sa-mi structurez gandirea; totusi, cred ca daca nu as fi lucrat in timpul facultatii, nu as fi fost suficient de pregatita pentru ce a urmat; aici ma refer la aptitudine de comunicare, interactiune intr-un mediu de companie - lucruri pe care nu le inveti in scoala. (...) Am lucrat in timpul facultatii, chiar daca am studiat la zi. Dupa absolvire, primul meu job a fost la o firma care coordona business-ul duty-free din cadrul Aeroportului Otopeni - aici am invatat buying", a declarat Marijana Vasilescu.

Ulterior, ea a ocupat functii in cadrul companiilor Unilever, Masterfoods, ABN AMRO.

"Am condus Divizia Retail din Rusia pana in 2008, intre timp avusese loc achizitia bancii ABN AMRO de cate RBS, astfel ca in 2008 m-am intors la RBS in Romania si am preluat responsabilitatea Diviziei Royal Preferred Banking care fusese de curand lansata. Din 2010 devenit Deputy Head of Retail & Preferred Banking precum si Head of Marketing & Communications. In esenta - experienta in business start-up, marketing, general management", a explicat aceasta.

Despre perioada copilariei, ea spune ca ii placea sportul foarte mult, competitia, miza, satisfactia dupa succes si invatamintele dupa esec.

Legat de cele mai importante realizari, Marijana Vasilescu crede ca este importanta mentinerea unui echilibru intre cariera si viata personala. "Daca m-as referi strict profesional, cred ca adaptarea la o alta cultura, iar aici ma refer la experienta din Rusia", a spus ea.

Intre cele mai importante decizii luate de-a lungul anilor de munca, Vasilescu spune ca o decizie pe care a luat-o de la inceput a fost sa nu privesca cariera izolat de viata personala. "Cred ca este bine sa gasesti un echilibru interior, atunci si deciziile parca vin de la sine", a mentionat acesta.

Cand se gandeste la succesul in viata, ea afirma ca acesta i-a fost adus de faptul ca dupa fiecare obiectiv atins si-a setat un altul.

Slide realizat de Alice Gheorghe.

Ileana Nicoale, Sika: Succesul in cariera tine de cum iti tratezi locul de munca

Ileana Nicoale, Sika: Succesul in cariera tine de cum iti tratezi locul de muncaIleana Nicolae (46 ani), directorul general Sika Romania, filiala locala a grupului elvetian specializat in productia de materiale chimice pentru constructii sustine ca reusita in cariera tine foarte mult de modul cum iti tratezi locul de munca si cat de mult te implici.

“Succesul in cariera mi l-a asigurat, in primul rand, felul in care am tratat orice loc de munca – cu multa seriozitate, ca pe afacerea mea proprie; si faptul ca oriunde am lucrat, am facut-o cu placere si pasiune”, sustine CEO-ul Sika Romania.

De la intrarea companiei in Romania din urma cu 10 ani, managerul roman coordoneaza intreaga activitate a unei echipe de 50 angajati.

In 1989, Ileana Nicolae a absolvit facultatea de Tehnologie a Constructiilor de Masini de la Brasov, fiind repartizata la Micromotoare Pitesti, dar ulterior a decis sa revina la Brasov, pentru a lucra in cadrul unei fabrici de radiatoare. Mai tarziu, in 2009, a absolvit si un MBA (Master of Business Administration - masterat in administrarea afacerilor - n.r.) in Marea Britanie.

La varsta de 36 ani, managerul roman a decis sa se alature grupului elvetian Sika, preluand conducerea filialei locale specializata in productia de materiale chimice pentru constructii.

"La 6 ani, mi-am anuntat parintii ca voi deveni director"

In copilarie, visul si imaginatia nu au limite. Nici bine nu intrase la scoala si deja se visa la conducerea unei companii, spunandu-le parintilor care sunt planurile si ce-si doreste cu adevarat sa realizeze:

„La varsta de 6 ani mi-am anuntat parintii ca voi deveni director; mai tarziu orice actiune am intreprins a fost in aceasta directie, de a conduce o companie, de a dezvolta oameni, de a crea ceva pentru a lasa ceva in urma”, povesteste Ileana Nicolae pentru Wall-Street.ro.

Imediat dupa Revolutie, managerul roman a decis sa-si lanseze propria afacere care, dupa cum sustine, a fost cea mai buna experienta acumulata.

In 2002, compania la care lucra a fost achizitionata de catre Sika, acela fiind si anul intrarii grupului pe piata locala.

Sub conducerea Ileanei Nicolae, Sika a reusit sa-si majoreze afacerile de la 400.000 de euro in 2002 la peste 18 milioane euro in 2011.

Slide realizat de Patrick Vrabie.




O femeie in lumea berii: In Romania nu am simtit discriminare, in Anglia mi-a fost putin mai greu

O femeie in lumea berii: In Romania nu am simtit discriminare, in Anglia mi-a fost putin mai greuGabriela Bozdog este directoarea fabricii Bergenbier din Ploiesti. Ea a inceput sa lucreze in domeniul fabricarii berii din 1993, cand a terminat facultatea.

Cum este sa lucrezi intr-un domeniu perceput ca fiind al barbatilor? “Nu m-am gandit niciodata ca este un domeniu barbatesc. Este o profesie si daca esti profesionist nu conteaza ca esti femeie sau barbat. In Romania nu am simtit niciodata vreo discriminare, in schimb in Anglia mi-a fost putin mai greu sa le castig increderea", povesteste ea.

"Eram unul dintre putinii manageri femei intr-o institutie preponderent masculina si am simtit ca trebuie sa muncesc mai mult pentru a fi respectata. Oricum, pentru orice manager, fie el director general sau membru al consiliului de administratie, conteaza numai rezultatele. Iar in fabrica, cu subalternii, am reusit sa am o relatie profesionala foarte buna, mizand foarte mult pe respectul pe care si eu la randul meu il acord celorlalti”, conchide Gabriela Bozdog.

Slide realizat de Cristina Mihai.

Gheorghiu, Ibis Sibiu: Daca nu as lucra in turism, mi-ar placea sa am o cofetarie

Gheorghiu, Ibis Sibiu: Daca nu as lucra in turism, mi-ar placea sa am o cofetarieAndreea Gheorghiu are 36 ani si lucreaza de peste 10 ani in domeniul turismului. In 2009, la varsta de 33 de ani, a fost numita la conducerea hotelului Ibis din Sibiu, fiind astfel cel mai tanar manager din cadrul lantului hotelier.

Ea a urmat facultatea de Industrie Alimentara, Avcacultura si Pescuit, sectia Alimentatie Publica si Turism din Galati si in 2009 a absolvit programul IHMP – International Hospitality Management Program in Evry, Franta.

“Am inceput sa lucrez in turism in 2001, o data cu deschiderea primului Ibis din Romania, Ibis Gara de Nord, ca Food&Beverage Manager. In 2005, am promovat ca director operational la cel de-al doilea Ibis din Bucuresti, Ibis Palatul Parlamentului. In 2009 am deschis hotelul Ibis din Sibiu ca General Manager”, spune Andreea Gheorghiu, care in prezent conduce o echipa formata in 50 de persoane.

Cand era copil si-ar fi dorit sa ajunga medic, insa destinul avea sa-i pregateasca altceva.

“Imi amintesc ca dupa jumatate de an de la deschiderea hotelului am avut o discutie cu dl. Ioan David, directorul general de atunci, in care i-am marturisit foarte deschis ca mie imi place foarte mult sa lucrez in Ibis si ca-mi doresc sa construiesc o cariera in Accor. Acela a fost momentul in care mi-am stabilit clar obiectivul de a ajunge director general”, a spus ea.

Cand vorbeste despre realizarile cele mai importante din cariera se gandeste la deschiderile celor 3 hoteluri Ibis, iar cand vine vorba despre momente dificile vorbeste despre criza.

“Atunci cand faci ceea ce-ti place, desi este un cliseu, nimic nu este greu, totusi cred ca pentru mine deschiderea hotelului din Sibiu in primul an de criza economica in Romania a fost cel mai dificil punct din cariera mea de pana acum”, isi aminteste Andreea Gheorghiu.

Despre succesul in cariera crede ca acesta a venit odata cu dorinta de a evolua.

Daca nu ar lucra in domeniu hotelier, i-ar placea sa aiba o cofetarie.

Slide realizat de Alice Gheorghe.

Daciana Paraschiv, Rol.ro: Principala provocare ca femeie este sa gasesti echilibrul munca-viata personala

Daciana Paraschiv, Rol.ro: Principala provocare ca femeie este sa gasesti echilibrul munca-viata personalaDaciana Paraschiv, general manager al Rol.ro, a inceput sa lucreze in online cand era un domeniu cu totul nou. Nu a fost usor insa ei i-au placut provocarile inca de la inceput, reusind, in ani, sa construiasca o echipa de la zero.

“Cand eram mica imi doream sa devin detectiv, cred ca eram influentata de filmele pe care le vedeam la TV. Dupa care multa vreme eram convinsa ca voi deveni ziarista. Dupa ce am terminat liceul am plecat sa ma inscriu la admitere la Facultatea de Stiinte Politice si ajunsa acolo m-am inscris la Comunicare si Relatii Publice”, povesteste ea.

Pana la urma insa a ajuns sa lucreze intr-un domeniu ce are legatura cu una dintre facultatile pe care le-a terminat. Pe langa Comunicare si Relatii Publice, Daciana Paraschiv a terminat si Facultatea de Drept. “Sunt si avocat (suspendat) in cadrul Baroului Bucuresti. Este ciudat cum ajungem sa facem in viata lucruri pe care nici nu ni le imaginam. Ironia sortii este ca atunci cand eram studenta la Comunicare si RP chiar nu imi doream sa lucrez in publicitate”.

Daca nu ar fi lucrat in online, Dacianei Paraschiv i-ar fi placut sa ocupe o pozitie similara intr-o companie de comert. In orice caz, sa fie tot un domeniu care sa ii permita sa interactioneze in mod direct cu oameni. Pe de alta parte, nu i-ar fi displacut nici o pozitie de conducere in industria parfumeriei de lux, in cadrul diviziei de creatie.

"Daca este si mama, provocarea este si mai mare"

Principala provocare pentru o femeie este sa gaseasca un echilibru intre viata personala si cea profesionala. “Daca este si mama, provocarea este si mai mare. Trebuie sa iti organizezi inteligent timpul”, considera ea, subliniind ca principala realizare in ultimul an a fost in plan personal – a devenit mama. “In plan profesional, lucram intr-o industrie intr-o continua transfomare in care concurenta este acerba si trebuie sa facem fata zilnic provocarilor”.

Managerul ii sfatuieste pe cei tineri sa urmeze facultatea care li se potriveste. “Cunosc multi tineri care au urmat facultatea pe care si-au dorit parintii lor sa o aleaga, nu le-a placut si in final au ajuns sa faca tot ce si-au dorit ei. Aceasta in cazul fericit. Daca nu au renuntat pe parcurs definitiv la facultate. Si daca este posibil sa lucreze in timpul facultatii in domeniul respectiv. Acesta este un avantaj la angajare dupa absolvirea facultatii”, incheie Daciana Paraschiv.

Slide realizat de Alex Goaga.

Lori Collin, Jones Lang LaSalle: Sunt dependenta de real estate

Lori Collin, Jones Lang LaSalle: Sunt dependenta de real estateLori Collin coordoneaza departamentul de reprezentare a chiriasilor in cadrul companiei de consultanta imobiliara Jones Lang LaSalle. Altfel spus, reprezinta companiile, de cele mai multe ori, multinationale, in procesul de inchiriere a spatiilor de birouri. Ea s-a intors in Romania in anul 2007, dupa ce lucrat timp de 13 ani in piata imobiliara din Statele Unite.

“Cred ca sunt dependenta de real estate. Este un domeniu complex, in care nu poti rezista fara pasiune, daruinta si pofta de succes. Daca nu as fi lucrat in consultanta imobiliara, mi-ar fi placut sa-mi deschid un mic magazin vintage, cu colectii unicat, iar in timpul liber, as fi ales sa scriu carti”, spune Lori Collin.

"Sunt ore lungi, oameni care castiga si oameni care pierd"

In cariera sa, ea lucreaza cu un amalgam de situatii: seriozitatea cu care sunt tratati clientii, rezistanta la stress si provocari, dar si un program non-stop de lucru. “Negocierile sunt dure, sunt ore lungi, oameni care castiga si oameni care pierd. Important este sa ii faci pe toti sa se simta intr-o situatie «win-win»”, afirma Collin.

Lori Collin are trei oameni in echipa, pe care ii descrie ca fiind tineri si dintr-o generatie Y, cu aspiratii mari si care au mult de munca. „Multumirea zilnica este atunci cand inainte de culcare imi pot spune ca am facut tot ce am putut, ca mi-am realizat «my personal best». E greu sa atingi mereu acest nivel, dar nu e imposibil”.

Tranzactia cea mai complexa consiliata de Lori Collin a fost consolidarea Volksbank in Nusco Tower. Grupul Volksbank a reunit in sediul din Barbu Vacarescu operatiunile din sase sedii, negocierile pentru noul birou intinzandu-se pe durata unui an. “A fost de departe cea mai frumoasa tranzactie, dar si cea care mi-a adus cateva nopti albe”, descrie Collin tranzactia de 8.200 mp.

In perioada 2009-2010, Lori Collin a mai inchiriat peste 4.500 mp din cladirile detinute de Premiumred catre companiile Aviva, Franklin Templeton si Thomson Reuters si a consiliat mai multe renegocieri pentru SAP, Mastercard si British Petroleum.

Slide realizat de Sorina Negrila.

Madalina Luca, TDP: Au fost clienti care, dupa ce m-au vazut, au cerut pe cineva din conducere

Madalina Luca, 29 de ani, este partener si director general in cadrul companiei de consultanta pe fonduri europene TDP Partners.

Madalina Luca s-a angajat din al doilea an de facultate in media. A lucrat ca reporter si prezentator de stiri sportive. Inainte de licenta a renuntat la job, iar apoi s-a reangajat, dar intr-un alt domeniu, creatie publicitara, unde a stat un an. Dupa un an in advertising s-a ivit ocazia la care visa, sa lucreze in consultanta de afaceri, la TDP Partners, o companie specializata pe fonduri europene. Madalina Luca a fost primul angajat al companiei, iar intr-un an a ajuns partener.

Tanara de 29 de ani, spune ca varsta frageda la care a ajuns partner, dar si faptul ca pare mai tanara decat este are si dezavantaje. “Pierzi din credibilitatea. Au fost si situatii amuzante, cand atunci cand m-au vazut unii clienti mi-au spus ca ar dori sa discute cu unul dintre parteneri”, spune amuzata Madalina Luca.

Slide realizat de Cristina Mihai.

Cristina Bazilescu: Cea mai importanta decizie a fost trecerea din domeniul public in cel privat

Cristina Bazilescu: Cea mai importanta decizie a fost trecerea din domeniul public in cel privatCristina Bazilescu este senior manager in cadrul firmei de avocatura Platis Bazilescu, asociata Ernst & Young in Romania. Ea coordoneaza o echipa de 15 profesionisti. Managerul de la Platis Bazilescu sustine ca facultatea de drept pe care a absolvit-o a pus bazele cunostintelor tehnice ce au format fundamentele practicii ulterioare.

Ea recunoaste ca a ales sa studieze dreptul oarecum intamplator. "Gandirea logica deprinsa in timpul liceului, unde am studiat in principal stiintele exacte, a facut ca insusirea cunostintelor de drept sa fie facila in timpul facultatii", adauga avocata.

Totusi, in copilarie, managerul raspundea invariabil ca vrea sa fie "doctor ca si tata". In mod natural, fiecare parinte este primul model pentru copilul lui, afirma Cristina Bazilescu. Ea crede ca daca nu ar fi facut dreptul, probabil ca ar fi urmat o cariera in domeniul stiintelor exacte, intrucat avea o inclinatie spre rezolvarea rationala a problemelor.

Cea mai mare provocare: Sa mentii treaz spiritul de echipa

Ea povesteste ca principala provocare a functiei pe care o detine este de a imprima energie si entuziasm echipei cu care lucreza, de a mentine treaz spiritul de echipa, obtinand in acelasi timp cele mai bune rezultate profesionale. "Doresc sa avem o echipa performanta, care sa incerce mereu sa evolueze de la nivelul la care se afla la un moment dat catre un nivel superior", a adaugat managerul.

Avocatul sustine ca cea mai importanta decizie pe care a luat-o in cariera a fost trecerea din domeniul public in cel privat. Inainte de 2005, Bazilescu a lucrat in cadrul Ministerului de Finante, fiind implicata mai ales in reprezentarea Ministerului in diverse litigii.

"Alegerea mea de a lucra in cadrul societatii de avocatura asociata Ernst & Young a condus la expunerea catre noi standarde profesionale, varietatea proiectelor asigurandu-mi constant oportunitatea de dezvoltare", a spus managerul Platis Bazilescu.

De asemenea, avocata recunoaste ca a avut norocul sa intalnesc tot timpul oameni de la care a avut ceva de invatat, atat pe parcursul scolii cat si de-a lungul profesiei de avocat. "Persoana care m-a sprijint si de la care am invatat cel mai mult ce inseamna munca intr-o companie de acest nivel este partenerul nostru, Eirinikos Platis", a spus Bazilescu.

Ea crede ca succesul proiectelor a depins in mare masura de sprijinul si profesionalismul echipei cu care am lucrat. "Am investit multa energie in tot ceea ce am facut si, pentru ca mi-a placut munca mea, am realizat intotdeauna ceea ce mi-am propus", a concluzionat Cristina Bazilescu.

Slide realizat de Razvan Enache.