1 / 4

Cati bani scot romanii din buzunar pentru OTC-uri

In primele cinci luni ale anului acesta, romanii au cumparat OTC-uri (over-the-counter) in valoare de 596 milioane de lei (136,4 mil. euro), la pret de producator, in crestere cu 22% fata de acelasi interval din 2011, potrivit companiei de analize si cercetare de piata Cegedim.

In categoria OTC-urilor intra suplimentele nutritive, produsele pentru raceala si gripa, cele pentru digestie, alergii, dar si altele.

Toate aceste produse – medicamente sau nu - sunt comercializate in farmacii si pot fi cumparate fara reteta medicala. OTC-urile au pretul liber, adica el nu este reglementat la un nivel maximal de catre Ministerul Sanatatii, asa cum se intampla in cazul medicamentelor cu reteta medicala (Rx-uri). De aceea, in conditiile in care casele de sanatate au ajuns sa deconteze contravaloarea Rx-urilor si cu intarzieri de 300 de zile in anumite situatii, farmaciile s-au orientat tot mai mult spre segmentul de OTC-uri.

Farmaciile au de castigat o data din adaosurile comerciale – in general mai mari la OTC-uri fata de Rx-uri, iar apoi si din faptul ca aceste produse fara reteta medicala genereaza lichiditati, pacientul suportand integral costurile acestora.

In ceea ce priveste topul companiilor farmaceutice cu cele mai mari vanzari de OTC-uri in perioada analizata, Sanofi s-a aflat pe primul loc. Liderul pietei de OTC-uri a inregistrat, in intervalul ianuarie-mai 2012, vanzari de 65 milioane de lei (circa 14,9 mil. euro), in crestere cu 34% fata de intervalul similar din 2011.

Vezi in slide-urile urmatoare:

- Care sunt marii jucatori pe piata de OTC-uri din Romania, in functie de vanzarile din ianuarie-mai 2012;
- Ce branduri OTC au inregistrat cele mai mari vanzari.

Sursa foto:
freedigitalphotos.net.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri