Majoritatea companiilor simt nevoia unor schimbari substantiale

Majoritatea companiilor simt nevoia unor schimbari substantialeTaierile de costurile si eficientizarea sunt pentru majoritatea celor peste 250 de participanti la studiul Ernst&Young modurile prin care marjele pot fi imbunatatite. Mai mult 74% din respondenti spun ca trebuie sa faca schimbari substantiale in modelul de business pentru a-si mentine marjele.

In acelasi timp, multe din companiile respondente spun ca strategia taierilor de cost fara a lua in calcul un impact diferentiat nu a functionat.

Se impune, prin urmare, o mai buna abordare strategica care sa alinieze eforturile de reducere a costurilor cu obiectivele generale de business. Pentru a genera rezultate cu adevarat durabile, companiile au nevoie sa abordeze aceste masuri si dintr-o perspectiva culturala, astfel incat sa se asigure ca implementarea programelor de reducere a costurilor este potrivita atat pentru modelul lor operational si strategia companiei, cat si pentru angajatii sai.

Astazi, sefii companiilor de produse de larg consum nu mai sunt interesati doar de reducerea drastica a costurilor, ci si de identificarea strategiilor care sa aduca, pe termen lung, valoare adaugata companiei. Pentru a crea valoare pe termen lung e nevoie ca strategia aleasa de management sa aiba sustinerea si implicarea angajatilor.

Prin urmare, studiul realizat, la nivel global, de Ernst&Young arata ca firmele din domeniul bunurilor de larg consum trebuie sa se concentreze pe trei arii majore de actiune pentru a-si asigura rezultate sustenabile atunci cand decid sa faca eficientizari de costuri.

Sursa foto: FreeDigitalPhotos.net

Cunoasterea in detaliu a operatiunilor companiei

Cunoasterea in detaliu a operatiunilor companieiCunoasterea in detaliu a operatiunilor companiei, astfel incat sa se poata identifica la nivel tactic ce taieri de costuri vor aduce mai multa valoare, este un prim pas pentru realizarea unor diminuari de cheltuieli mai eficiente.

Astfel, se pot lua decizii in fiecare de fiecare operatiune in parte si se cuantifica impactul mult mai usor pe fiecare proces.

Sursa foto: FreeDigitalPhotos.net

Alinierea deciziilor cu strategia de business

Alinierea deciziilor cu strategia de businessAlinierea deciziilor cu strategia de business – astfel incat eforturile de reducere a costurilor sa se decida in concordanta cu strategia generala dar si cu modelul operational- este un al doilea pas pentru o strategie mai eficienta de reduceri de cost si maximizare a marjelor.

Astfel, pe langa cunosterea operatiunilor companiei, care iti permite sa iei decizii pe fiecare program in parte, companiile trebuie sa ia si masuri mai strategice. Legand eforturile de reduceri de cost cu strategia generala de business si cu modelul operational se poate delibera unde trebuie sa se opereze reduceri de costuri si unde nu.

Studiul arata ca cele mai multe programe de reducere a costurilor nu reusesc sa se mentina dincolo de perioada initiala de lansare. Organizatiile se concentreaza, in primul rand, pe initiative strategice si tactice care pot schimba modelul operational si genera reducerea costurilor generale si administrative. Insa, putine iau in considerare si schimbarile necesare in cultura organizationala care ar putea fixa aceste initiative in practica pe termen lung, se mentioneaza in studiul Ernst&Young.

In acest context, se impune ca organizatiile sa integreze politica lor de reducere a costurilor in strategiile generale de afaceri, precum si in cele individuale si de echipa ale angajatilor.

Sursa foto: FreeDigitalPhotos.net

Aplicarea lentilei culturii organizationale

Aplicarea lentilei culturii organizationalePresiunile de cost asupra companiilor de produse de larg consum vor continua pe termen lung. Pentru a avea succes pe termen lung, orice strategie trebuie sa ia in considerare cultura organizationala.

Aplicarea lentilei culturii organizationale in luarea deciziilor si corelarea normelor culturale cu strategia de business pot ajuta angajatii sa ramana implicati si deschisi transformarilor companiei. Aceasta se va traduce in costuri mai mici, valoare adaugata companiei si resurse pentru investitii in proiecte de crestere. In acelasi timp, va atrage increderea investitorilor in capacitatea companiei de a-si atinge obiectivele strategice pe termen lung.

Aplicarea lentilei culturii organizationale – buna cunoastere a culturii organizationale permite evaluarea capacitatii echipei de a absorbi schimbarea si de a raspunde cat mai eficient la masurile de reduceri de costuri.

Pentru a lua deciziile corecte de reducere a costurilor, trebuie luate in considerare normele culturale ale angajatilor. Privita prin lentila culturii organizationale, definirea politicilor de reducere a costurilor trebuie sa tina cont de:

-Cunoasterea culturii organizationale si a capacitatii acesteia de a accepta schimbarea. Ce grad de schimbare vor genera deciziile de business? Vor fi modificari minore sau radicale? Cum vor reactiona angajatii in fiecare dintre aceste situatii?

- Identificarea masurilor de reducere a costurilor care s-ar alinia cel mai bine la cultura organizationala. Care dintre eforturile de reducere a costurilor vor aduce valoare adaugata mai mare si care nu.

-Schimbarea culturii organizationale, in mod deliberat, in vederea implementarii planului de reducere a costurilor. In acest caz, companiile trebuie sa se asigure ca aceste masuri vor fi sustinute de un program consolidat de management al schimbarii alaturi de un program amplu de comunicare.

- Alinierea schimbarii culturale la strategia de business, astfel incat deciziile luate sa aiba sens atat pentru business cat si pentru angajati. Aceasta implementare simultana va intari mesajele de reducere a costurilor generand implicarea angajatilor.

Sursa foto: FreeDigitalPhotos.net.