1 / 4

Profita de avantajele create de schimbarile mediului extern

Companiile pot fi cu adevarat inovative transformand in avantaje situatiile dificile cu care se confrunta, chiar si atunci cand sortii nu par sa fie de partea lor. In majoritatea pietelor emergente, inovatia tinde sa fie solutia ce raspunde la o problema fundamentala. Prin urmare, inovarea companiei poate consta in trecerea intr-o noua industrie. Un exemplu in acest sens ar putea fi Suzlon Energy, un furnizor de turbine eoliene din India, care a fost initial un fabricant de textile.

Energia scumpa si furnizorul pe care nu se puteau baza, l-au determinat pe presedintele companiei sa faca un experiment in industria eoliana ca sa poata mentine fabrica productiva. Acesta a fost debutul Suzlon in segmentul energiei eoliene, compania devenind, in mai putin de zece ani, al cincilea furnizor de turbine eoliene din lume.

In mod similar, cand Virtual City, un integrator de solutii mobile cu sediul in Kenya, a incercat sa replice Amazon si eBay in Africa, succesul a fost doar foarte limitat. Cu toate acestea, John Waibochi, CEO al Virtual City si-a folosit experienta in transportul aerian de marfuri ca sa dezvolte un business in segmentul de aprovizionare. “Ne-am schimbat intreaga companie, transformandu-ne dintr-un furnizor de servicii de internet intr-o companie de automatizare a lanturilor de aprovizionare”, a spus Waibochi.

Sursa foto: FreeDigitalPhotos.net

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri