Fondurile structurale, gura de aer a pietei de training

Fondurile structurale, gura de aer a pietei de trainingPiata de training a fost la acest nivel in 2012 datorita existentei banilor europeni din fondurile structurale.

"E greu de calculat cat ar fi fost in ultimii 2- 3 ani, daca fondurile structurale nu existau. Noi am mutat conversatiile interne si cu clientii nostri de la volum – la impact si sustenabilitate, ca sa nu investim energie si preocupare intr-o directie atat de incerta si instabila, cum este construirea bugetele de training ale companiilor in aceasta perioada",

Potrivit lui Panaite, in aceste vremuri, o mare oportunitate de crestere a calitatii manifestarilor principalilor actori din piata de training o pot oferi: functionalitatile superioare ale proceselor de invatare oferite de furnizori, atitudinea mai “instruibila” din partea celor care se inscriu sau sunt trimisi la un program de dezvoltare, consolidarea filozofiei “mai putin inseamna mai mult / less is more” in randul decidentilor care doresc ca organizatiile lor sa fie acompaniate prin servicii de dezvoltare, oricare ar fi ele: instruire, “coaching to support learning”, “team-coaching”, construirea de spatii si procese de invatare in organizatii, “executive coaching”.

Organizatiile guvernamentale, cu ochii pe training

Organizatiile guvernamentale, cu ochii pe training"In general, nu cred ca vor fi diferente semnificative fata de 2012, poate doar sub aspectul finalizarii proiectelor cu fonduri europene, dar asta va avea un impact mai semnificativ in 2014. Cred ca mediul corporatist va aloca / va cheltui banii cu dezvoltarea abilitatilor angajatilor mai degraba precaut", a declarat Diana Rosetka, manager general Achieve Global.


In contextul instabilitatii economice mondiale si a celei politie din tara, Rosetka nu crede ca se vor crea premise pentru intrari importante de investitii straine din care sa fie dislocate fonduri substantiale pentru dezvoltare profesionala.

"In conditiile de mai sus, oportunitati de crestere importante a pietei de training in 2013 nu prea vad, cel putin in acea zona a pietei in care activam noi. Ca noutate, observam o deschidere din ce in ce mai mare catre furnizorii de training privati din partea organizatiilor guvernamentale; apare o nevoie manifesta, de data asta, de profesionalizare organizationala in acest sector, care reuseste sa atraga / sa angajeze din ce in ce mai des practicieni din domeniul privat. Acestia, la randul lor, aduc cu ei bune practici in toate zonele organizationale, prin urmare apeleaza din ce in ce mai des la sprijin pentru dezvoltare profesionala din zona privata", a spus Diana Rosetka.

Programele integrate transformationale, sansa pentru piata de training

Programele integrate transformationale, sansa pentru piata de trainingIntre oportunitatile de avans al pietei de training se numara programele integrate transformationale, care sa asigure metodologii de consultanta licentiate in implementarea conceptelor din training, crede Petre Nicolae, director general al CBC Romania.

Pe termen lung, trainingul clasic, adica pe format prelegere plus teorie, o sa dispara, lucru excelent pentru cresterea calitatii acestui business. Companiile de training care fura tematici si formate de training de la companiile profesionale, o sa dispara, mai spune el.


Oportunitati de crestere pentru trainingul online

Oportunitati de crestere pentru trainingul onlineTrainingul va cunoaste o diversificare a metodelor de lucru in 2013, crede Octavian Pantis, managing director la TMI.

"Mediul profesional se schimba, modul in care oamenii se raporteaza la munca se transforma sub ochii nostri, asa ca si metodele prin care oamenii devin mai buni trebuie sa fie adaptate noilor realitati", sustine Pantis.

Potrivit acestuia, trainingul online are inca o pondere foarte mica in totalul pietei, dar este in crestere. Raman importante sesiunile care combina informatii utile cu o atmosfera de lucru prietenoasa.

Se cauta specializarea la nivel inalt

Se cauta specializarea la nivel inaltIn 2013 oportunitati de crestere in piata de training vor exista in zone de inalta specializare sau de noutate absoluta, crede Adrian Florea, managing partner Trend Consult.

“Consumatorii de training vor fi aceiasi ca in 2012, 2011 si 2010. E o piata mica, in care cei care au consumat cursuri de vanzari vor avea nevoie de subiecte de nisa sau cei care au consumat «leadership» vor avea nevoie de cursuri pe teme ca «Empowering» sau «Leading Change »”, a spus Florea.

O alta zona de crestere va fi cea asigurata de cursurile noi pe piata, adresate consumatorilor clasici.

Doua strategii posibile de crestere: diversificare si dezvoltare.

Doua strategii posibile de crestere: diversificare si dezvoltare."La acest capitol (dezvoltarea pietei de training n.r.), teoria este simpla. Sunt doar doua strategii posibile de crestere: diversificare si dezvoltare. Provocarea incepe la executie. Ca in fiecare an, si in 2013 ne propunem sa ne diversificam portofoliul de servicii si sa atacam segmente noi de piata. Unele dintre ideile pe care le avem au success, alte nu. Dar absolut toate ideile pe care incercam sa le implementam au meritul de a ne energiza!", spune Andrei Gosu, director general Ascendis.

El a adaugat ca unul dintre pariurile Ascendis in 2013 este o noua linie de business complementara trainingului care-si propune sa ajute companiile in demersul lor continuu de motivare si loializare a angajatilor si de fidelizare a clientilor.

"Un alt pariu al nostru pentru anul viitor este un serviciu de evaluare si consiliere a liceenilor, cu scopul de a-i ajuta sa-si aleaga profesia cea mai compatibila", a adaugat Gosu.