Christophe De Korver, director general Gefco Romania

Christophe De Korver, director general Gefco RomaniaIn 2012, am inceput sa resimtim impactul negativ dinspre Europa de Vest, activitatea scazand in aproape toate sectoarele. In opinia mea, tendinta va ramane si in 2013, vom vedea din ce in ce mai multe afaceri orientandu-se catre Est.

Producatorii care exporta deja incearca sa gaseasca destinatii alternative la zona Europei de Vest; va fi un interes crescut pentru Rusia, Ucraina sau Orientul Mijlociu si, desigur, operatorii de transport vor urma aceeasi linie si vor intensifica legaturile cu tari precum Rusia, Turcia, Liban sau Irak. Aceasta tendinta va implica, de asemenea, noi proiecte de infrastructura care sa faciliteze accesul catre Est.

Unul dintre principalele puncte forte ale anului 2013 este trendul general de externalizare a serviciilor de transport si logistica. Nu in ultimul rand, costurile pentru aceste servicii in Romania vor ramane mai scazute comparativ cu restul Europei.

In ceea ce priveste punctele slabe, mai sunt imbunatatiri si masuri care trebuie luate in ceea ce priveste infrastructura. Desi Romania are o pozitionare geografica privilegiata, mai ales luand in calcul tendinta de business catre Est, infrastructura rutiera ramane un obstacol in procesul de dezvoltare. Mai mult, vedem cum volumele din portul Constanta scad pe zi ce trece. Legat de acest subiect, exista o amenintare venind de la portul Rijeka din Croatia, care este in plin proces de dezvoltare pentru a deveni un hub care sa serveasca pietele Europei Centrale.

O alta posibila amenintare o reprezinta criza din Europa de Vest, unde activitatea este in scadere continua, inclusiv exporturile producatorilor din Romania. Acest lucru, insa, poate fi vazut si ca o oportunitate, avand in vedere ca se contureaza o tendinta generala a mediului de afaceri catre Est, inspre Rusia si Orientul Mijlociu, care reprezinta piete noi cu potential.

La nivel intern, stabilitatea politica va fi un factor foarte important in 2013, pentru a putea sustine dezvoltarea mediului de afaceri si investitiile in infrastructura.

Daniel Kearvell, directorul general DHL

Daniel Kearvell, directorul general DHLAsa cum se intampla in mod obisnuit, si in 2013 dezvoltarea industriei de expres si logistica din Romania va fi direct influentata de contextul economic al partenerilor sai comerciali cei mai apropiati, in special din Uniunea Europeana. In timp ce nivelurile de crestere si prognozele pentru UE nu sunt foarte optimiste, pentru Romania se estimeaza o crestere a pietei. In ceea ce priveste oportunitatile, credem ca intreaga industrie va beneficia cel mai probabil de o serie de investitii strategice prognozate pentru 2013 de catre companiile multi-nationale.

De asemenea, estimam ca si clientii vor avea cerinte tot mai exigente de la companiile de curierat express in ceea ce priveste eficienta si timpul de tranzit / viteza, cu precadere pe segmentul Asia, care este intr-o continua crestere.

Un nivel ridicat de stabilitate politica ar aduce crestere in intreaga economie, implicit in industria in care activeaza DHL Express Romania. Tinand cont de acest aspect speram ca in 2013 sa fim martorii unui mediu propice pentru industria de curierat expres si logistica.

Piata de curierat expres din Romania este una foarte competitiva. In 2013 vom asista la modificari in piata, odata ce tranzactia UPS-TNT va fi incheiata, insa DHL va continua sa investeasca si sa isi dezvolte operatiunile pe piata din Romania.

Neculai Mihai, actionar FAN Courier

Neculai Mihai, actionar FAN CourierAnul viitor, piata va fi influentata in continuare de incertitudini din zona fiscala si legislativa, deoarece sunt anuntate cateva modificari legislative dar si o noua lege a postei, despre care nu stim inca in ce mod va afecta piata serviciilor de specialitate. Previziunile noastre implica o piata destul de stabila si chiar cu o usoara crestere.

Punctele slabe sau provocarile carora va trebui sa le facem fata sunt determinate de infrastructura proasta care influenteaza in sens negativ costurile de transport/km, de lipsa de predictibilitate si incertitudinea fiscala sau legislativa, de previziunile negative privind investitiile straine.

Romania este, in opinia noastra, o tara care nu si-a atins maximul de maximul de dezvoltare, astfel ca previziunile noastre implica o piata destul de stabila si chiar cu o usoara crestere.

In mare sunt industrii care vor avea probleme si industrii care vor avea cresteri, dar cumuland minusurile cu plusurile, prevedem o crestere , chiar daca, la acest moment, ea pare una redusa.

Lucian Aldescu, CEO DPD Romania

Lucian Aldescu, CEO DPD RomaniaPiata de curerat anul viitor va fi matura, competitiva, libera. Principalul punct forte al pietei de curierat din Romania este faptul ca a ajuns la maturitate. Un alt punct forte este apetitul romanilor pentru comertul online. Viteza cu care creste piata de e-commerce se resimte direct in activitatea curierului.

DPD Romania s-a concentratat in ultimii doi ani pe servicii si solutii special create pe modelul magazinelor online, iar strategia noastra pe 2013 este sa ne intarim pozitia de „partener al magazinelor online”.

In ceea ce priveste punctele slabe si amenintarile curieratului in 2013, as nominaliza aici politica „pretului de dumping”, practicata, din pacate, de unii dintre competitorii nostri.

Iulia Nartea, director general UPS Romania

Iulia Nartea, director general UPS RomaniaCompaniile exportatoare, in special cele care produc bunuri pentru pietele din UE, sunt in continuare motorul de crestere pe piata locala.

Desi nu putem vorbi despre industrie in general, atat in Romania, cat si la nivel global, observam o serie de tendinte in afaceri care ne fac sa fim optimisti cu privire la anul 2013.

In primul rand, comertul va continua sa fie un motor pentru cresterea economica iar companiile, indiferent de dimensiuni, vor vedea oportunitati de extindere si de competitie la nivel global.

In al doilea rand, solutiile de just-in-time inventory management, folosirea internetului pentru comenzi de bunuri si modelele de business direct-to-consumer si made-to-order vor continua sa se dezvolte si vor necesita servicii fiabile de transport pentru a fi eficiente.

In cele din urma, externalizarea solutiilor din cadrul categoriei Supply Chain Management va continua, deoarece clientii considera din ce in ce mai mult gestionarea eficienta a lanturilor lor de aprovizionare ca fiind un avantaj strategic, mai degraba decat un centru de cost.