Fenechiu rasufla usurat: A iesit fum alb!

Fenechiu rasufla usurat: A iesit fum alb!Dupa ce premierul Victor Ponta l-a amenintat cu demiterea in cazul in care privatizarea CFR Marfa nu este finalizata pana la sfarsitul lui iunie, ministrul Tansporturilor Relu Fenechiu a rasuflat usurat la sfarsitul zilei de joi, declarand fericit ca „dupa sapte ore de negocieri, a iesit fumul alb, GFR a fost desemnat castigator la CFR Marfa!”.

Aceasta a fost a doua incercare de privatizare a CFR Marfa dupa ce, intr-o prima faza, toate ofertele au fost respinse pentru ca erau incomplete. Grup Feroviar Roman, companie detinuta de Gruia Stoica si Vasile Didila, a fost desemnat castigator dupa ce a oferit un pret de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din actiuni si asumandu-si investitii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investitii de mediu.

Angajatii se tem pentru locurile de munca: 1.000 de concedieri in pregatire

Angajatii se tem pentru locurile de munca: 1.000 de concedieri in pregatireChiar inainte de finalizarea privatizarii, o parte din sindicalistii din Federatia Mecanicilor de Locomotiva au pichetat Ministerul Transporturilor protestand astfel fata de privatizarea CFR Marfa.

Angajatii CFR se tem ca isi vor pierde locurile de munca dupa finalizarea tranzactiei. Intr-o anumita masura temerile acestora au fost confirmate vineri, cand ministrul Transporturilor a anuntat ca Executivul nu a putut impune companiei Grup Feroviar Roman sa mentina un numar anume de angajati la CFR Marfa pe mai multi ani si pregateste o hotarare de guvern prin care aproximativ 1.000 de angajati sa poata beneficia de plati compensatorii.

"Sunt in pregatirea unei hotarari de guvern pentru ca 1.000 de angajati, daca vor dori sa fie disponibilizati, sa poata beneficia de salarii compenstaorii (...) Doresc sa ma asigur ca pot beneficia de salarii compensatorii salariatii CFR Marfa. Mai departe vom vedea care si cati salariati vor putea fi disponibilizati", a declarat Fenechiu.

CFR Marfa are in prezent circa 9.000 de angajati.

Stoica da asigurari: Nu vreau sa dau oamenia afara (...) dar avem de luat niste decizii grele

Stoica da asigurari: Nu vreau sa dau oamenia afara (...) dar avem de luat niste decizii greleIn prima iesire publica dupa ce compania sa a fost desemnata castigatoarea privatizarii CFR Marfa, omul de afaceri Gruia Stoica a tinut sa spuna ca nu intentioneaza sa faca disponabilizari, insa nu a uitat sa mentioneze ca in prezent „exista o supradimensionare de personal”.

La CFR sunt 10.800/11.000 de angajati, mai sunt 9.000 la Granpet. Deci vom avea in jur de 20 000 de oameni. Nu intentionez sa dau oamenii afara. Eu tin la oameni, chiar am o fundatie care se ocupa de cateva sute de copii, din care, in viitor vom recruta project managerii. (...) Avem de luat niste decizii grele. Stim ce am luat si ne-am asumat aceasta responsabilitate. Cu siguranta in anumite puncte este nevoie de restructurare”, a declarat el la Televiziunea Romana.

Noul proprietar al CFR Marfa a mai adaugat ca din toamna compania are de gand sa produca prima locomotiva romaneasca de dupa 1990, la Reloc Viitor Electroputere Craiova.

Ponta, bucuros ca un escroc cu genti de cash nu a venit la CFR Marfa

Rezultatul procedurii de privatizare a CFR Marfa este unul bun in opinia premierului Victor Ponta, ca si pretul oferit pe pachetul de 51% din actiunile companiei. Seful Cabinetului ramane insa prudent pana la avizul Consiliului Concorentei si mai ales pana cand banii vor fi achitati de Gruia Stoica.

Statul roman a mai incercat si anul trecut sa faca doua privatizari, in cazul CupruMin si Oltchim, insa de fiecare data investitorii care au oferit cel mai mult la licitatie - canadienii de la Roman Copper, respectiv proprietarul OTV Dan Diaconescu - nu au putut achita banii la termenul de plata.

"Cred ca e un rezultat foarte bun si felicit pe ministrul Fenechiu si intreaga echipa de la Ministerul Transporturilor. Ramane ca procedura sa fie finalizata, de aceea sunt prudent, pentru ca e vorba de avizul Consiliului Concurentei, negocierile privind investitiile si locurile de munca care se pastreaza si de plata pretului pentru actiuni", a spus Ponta.

El a apreciat ca 200 de milioane reprezinta un pret bun, care trebuie insa si platit.

Fenechiu recunoaste ca privatizarea CFR Marfa s-a facut "cu pistolul la tampla"

Fenechiu recunoaste ca privatizarea CFR Marfa s-a facut "cu pistolul la tampla"Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat, vineri, ca privatizarea CFR Marfa a avut loc "cu pistolul la tampla", insa au fost respectate toate prevederile legale si spera ca viitorul companiei sa-l urmeze pe cel al Petrom, chiar daca sunt transferate datorii de 100 de milioane de euro.

"Sunt dispus si stau in fata oricui contesta aceasta privatizare, nu ne-am abatut absolut deloc de la litera si spiritul legii", a spus ministrul Transporturilor despre privatizarea CFR Marfa, citat de Mediafax.

El a fost intrebat daca a fost o privatizare "cu pistolul la tampla", sub presiunea FMI.

"Da, a fost o privatizare cu pistolul la tampla, dar asta nu a inseamnat ca am incalcat cu ceva legislatia romana sau orice tip de principii privind privatizarea", a replicat Fenechiu.


Presa internationala: Romania reuseste sa privatizeze CFR Marfa, la insistentele FMI

Presa internationala: Romania reuseste sa privatizeze CFR Marfa, la insistentele FMIReuters si Bloomberg sunt printre putinele agentii straine care au abordat subiectul privatizarii CFR Marfa. Jurnalistii celor doua publicatii subliniaza faptul ca privatizarea a fost realizata intr-un timp foarte scurt si in buna parte la insistentele Fondului Monetar International (FMI).

„Privatizarea CFR Marfa a fost una dintre conditiile impuse de FMI pentru mentinerea acordului cu Romania, necesar pentru stabilizarea leului si a finantelor tarii. Procesul de privatizare a fost insa lovit de o intreaga serie de probleme”, mentioneaza Reuters.

Autoritatile romane s-au angajat, prin scrisoarea de intentie transmisa FMI pe 10 iunie, sa anunte pana pe 21 iunie un castigator in procesul de privatizare la CFR Marfa.

Guvernul a ratat mai mult de jumatate dintre angajamentele asumate in negocierile cu FMI, inclusiv tinta arieratelor, dar inceraca sa incheie cu succes acordul cu institutia financiara.