Cat de mult se va simti in buzunarul soferilor acciza suplimentara

Cat de mult se va simti in buzunarul soferilor acciza suplimentara

In opinia lui Bogdan Gheorghiu, senior tax manager la Mazars Romania, efectul introducerii unei accize suplimentare la carburanti de 7 eurocenti ar fi negativ intrucat ar produce o scumpire imediata a carburantilor.

Drept consecinta, toate costurile cu transportul vor genera cresteri in lant altor produse si servicii, pentru care transportul reprezinta o componenta de cost semnificativa.

"Practic, cresterea accizei ar fi intre 16% si 21% in functie de tipul carburantului, urmand ca noile preturi practicate de retaileri sa acopere aceasta crestere de 7 eurocenti. Desigur, pentru ca distribuitorii de carburanti sa isi mentina marjele de profit actuale, cresterea pretului final la carburanti va fi cu mai mult de 7 eurocenti", apreciaza Gheorghiu.

Daca am presupune ca retailerii ar majora preturile la pompa cu fix 7 eurocenti, asta ar insemna oricum o scumpire cu peste 30 de bani la litru.

Ciprian Pulpa, executive manager Fastius Curier

Ciprian Pulpa, executive manager Fastius Curier

"Orice taxa noua evident ca se rasfrange asupra mediului de afaceri, care nu poate fi afectat decat negativ. Orice taxare implica un lant care, in cele din urma, ajunge tot la consumatorii finali, iar economia are de suferit. In acelasi timp, se pare ca bugetul statului a "beneficiat" de prognoze nerealiste, iar mediul privat trebuie sa plateasca factura", a declarat Ciprian Pulpa, executive manager Fastius Curier.

Managerul Fastius Curier mai spune ca noua acciza nu va afecta prea tare activitatea, avand solutii eficientizate pentru a absorbi o astfel de noua "piedica".

"Cel mai probabil, banii din noua taxa se vor folosi asa cum vor dori autoritatile la un moment dat. Transparenta si cursivitatea in decizii sunt foarte slabe, deci nu putem estima cum si cat de bine foloseste statul resursele pe care le primeste", a adaugat Ciprian Pulpa.

Compania de curierat rapid Fastius Curier activeaza pe segmentul premium business in Bucuresti si Ilfov.

Georgescu, APMCR: Banii vor fi folositi pentru dezvoltarea clientelei din infrastructura

Claudiu Georgescu (foto), presedinte executiv al Asociatiei Producatorilor de Materiale pentru Constructii (APMCR) crede ca banii rezultati in urma accizarii carburantilor nu vor fi destinati dezvoltarii infrastructurii ci “clientelei” din infrastructura.

“Banii rezultati in urma acestui bir vor fi folositi pentru dezvoltarea clientelei din infrastructura. Nici la ora actuala nu este clar ce face CNADNR cu banii din taxe si din pacate nu avem control asupra acestor taxe. Totul este doar «o frectie la picior de lemn»”, a declarat Georgescu.

Felix Patrascanu, actionar FAN Courier

Felix Patrascanu, actionar FAN Courier

"Din punctul nostru de vedere, ar fi ideal ca acesti bani sa fie folositi la dezvoltarea infrastructurii, ne-ar ajuta foarte mult avand in vedere domeniul nostru de activitate. Impactul va fi resimtit in marirea cheltuielilor pe care le avem in companie, implicit in scaderea profitului", considera Felix Patrascanu, actionar FAN Courier.

FAN Courier este o companie cu capital integral romanesc, fondata in 1998 de Adrian Mihai, Neculai Mihai si Felix Patrascanu. FAN Courier deserveste cei peste 16.000 de clienti, majoritatea persoane juridice cu ajutorul unei echipe formate din peste 2.600 de colaboratori si a unei flote auto de peste 1.650 de vehicule.

Plosceanu, ARACO: Masura va duce la sumpiri ale lucrarilor de constructii

Plosceanu, ARACO: Masura va duce la sumpiri ale lucrarilor de constructii

Masura propusa de Guvernul Ponta de o taxare cu 7 eurocenti a benzinei si motorinei va afecta vizibil actorii din piata, care vor fi fortati sa puna presiune pe preturi, ceea ce va conduce la scumpiri in industria de profil.

“Aceasta masura nu va face altceva decat sa afecteze cheltuielile de transport, ceea ce va duce la scumpiri pentru lucrarilor executate. In mod normal banii ar trebui sa mearga spre investitii. (...) Mesajele pe care le primim in prezent nu ne fac sa credem ca investitiile vor cunoaste o zodie mai fericita in 2014, iar ca anul viitor va fi similar cu 2013, unul marcat de insolvente si incertitudini. Acest lucru este ingrijorator pentru actorii pietei”, a declarat seful ARACO.

Alin Gherman, director comercial DPD Romania

Alin Gherman, director comercial DPD Romania

"Cresterea pretului carburantului este un cost semnificativ pentru orice transportator, inclusiv pentru companiile care activeaza in zona curieratului. DPD Romania a introdus un indice de ajustare a tarifului tocmai pentru a preveni si preintampina fluctuatiile acestui cost. Chiar daca unii dintre clienti au fost reticenti, la inceput, in a accepta tarife de curierat mai ridicate pe considerente de indice de combustibil, in final au inteles ca siguranta si calitatea livrarii primeaza", a precizat Alin Gherman, director comercial DPD Romania.

Referitor la infrastructura rutiera, DPD spune ca daca aceasta ar fi bine dezvoltata ar avea un impact imediat prin reducerea consumului de combustibil si al timpilor de livrare cu pana la 50%.

"Speram ca banii sa fie folositi in dezvoltarea infrastructurii, o conditie necesara pentru buna activitate a oricarui transportator. O infrastrucura bine dezvoltata are impact imediat, atat la nivel de consum al combustibilului, cat si la nivelul timpilor de livrare, care s-ar eficientiza cu pana la 50%. Infrastructura rutiera este o problema reala in Romania. Reteaua rutiera din tara noastra trece printr-un proces lent de modernizare, iar soferii nostri intampina probleme pe 80% din drumuri, atat pe cele judetene, cat si pe cele aflate in curs de reconstructie sau reparatie. Desi calitatea drumurilor nationale a fost relativ imbunatita, drumurile judetene continua sa creeze probleme foarte mari, traficul derulandu-se in conditii dificile, la viteza redusa, cu riscuri de accidente si costuri ridicate", a adaugat Gherman.

DPD Romania, detinuta de grupul GeoPost, este activa pe piata locala din 2008, prin preluarea Pegasus, prima companie de livrari urbane din Romania, infiintata in 1997.

Alex Oancea, VEKA: Cresterea accizei va duce la cresterea preturilor in piata

Alex Oancea, VEKA: Cresterea accizei va duce la cresterea preturilor in piata

Contactat de Wall-Street.ro, Alexandru Oancea (foto), director de marketing in cadrul VEKA Romania, unul dintre principalii furnizori de solutii PVC pentru geamuri cu termopan spune ca impactul accizarii carburantului va avea un impact negativ in piata de constructii.

„Faptul ca Romania nu inregistreaza inca o dezvoltare din punct de vedere logistic ingreuneaza si mai mult segmentul transportatorilor. Acest fenomen va duce la noi cresteri de preturi si, implicit, la reflectarea acestora in cadrul costului final. Sectorul constructiilor nu face exceptie de la aceasta regula si, din pacate, in loc sa sprijinim principalele motoare de dezvoltare economica, sectorul constructiilor este afectat din nou”, a declarat Oancea.

Gian Sharp, CEO Cargus

Gian Sharp, CEO Cargus

Compania de curierat Cargus spune ca efectul introducerii accizei la carburanti ar trebui sa se vada in cel mult doua luni de la aplicare.

"Suntem pe deplin constienti de aceste evolutii si monitorizam influenta asupra business-ului Cargus. Este dificil de evaluat impactul unei astfel de taxe la acest moment, dar vom vedea efectul in piata, in aproximativ 10 - 60 de zile din momentul aplicarii”, considera Gian Sharp, CEO Cargus.

Cargus International este una dintre cele mai mari companii de pe piata de curierat intern din Romania. Fondata in 1991, Cargus a fost prima companie de curierat din Romania, iar in prezent detine si utilizeaza singura retea nationala de centre si depozite si o flota de peste 700 de vehicule de curierat.

Florinel Andrei, secretar general ARTRI

Florinel Andrei, secretar general ARTRI

“Fiecare majorare a costurilor carburantilor produce un dezechilibru in managementul afacerilor pentru transportatori, firmele fiind obligate sa isi revizuiasca ofertele din mers. Daca nu ajusteaza preturile, risca unele pierderi. Daca le ajusteaza, isi complica situatia pe piata concurentiala. In Romania, trendul accizelor este unul crescator. Aceasta presiune pe costul carburantilor genereaza insa profit pentru unii si pierderi pentru altii”, considera Florinel Andrei, secretarul general al Asociatiei Romane pentru Transporturi Rutiere Internationale (ARTRI).

Reprezentantul ARTRI mai spune ca Guvernul ar trebui sa monitorizeze reactia si conduita furnizorilor de carburanti. “Daca vom avea de la 1 ianuarie 2014 o avalansa de cresteri la pompa, atunci efectele acestei masuri guvernamentale se vor intoarce si mai tare impotriva transportatorilor si a mediului de afaceri. Acciza marita va aduce bani la buget, dar va genera, cu siguranta, o crestere a insolventelor in Romania”, a mai spus Andrei.