Auchan

Auchan

Retailerul francez Auchan ar putea lansa pe piata romaneasca un format de hipermarket compact, destinat oraselor mici, care sa contina o gama redusa de produse, in special sub marca proprie. Acest concept se extinde in prezent in Rusia, sub marca Nasha Raduga, si a avut succes in China.

Cu noul concept de hipermarket compact Nasha Raduga, Auchan ar urma sa atraga cumparatorii cu o gama limitata de produse (circa 10.000 de produse), in special sub marca privata, si cu preturi mai mici. Auchan, care a testat acest concept in Rusia inca din 2009 si in prezent are cinci astfel de magazine in orase cu o populatie intre 300.000 si 500.000 de locuitori, a anuntat deschiderea de hipermarketuri compacte in patru orase mai mici, cu o populatie in jurul a 100.000 de locuitori.

Carrefour

Carrefour

Grupul Carrefour pregateste lansarea pe piata romaneasca a conceptului de magazine Supeco, situat intre discounter si cash&carry si care mai exista doar in Spania, retailerul incepand procesul de recrutare de manageri de magazine pentru Giurgiu, Ramnicu Valcea si Targoviste.

Supeco este un nou format de magazin care isi propune sa ofere consumatorilor preturi mici, cu focus pe categoria de produse proaspete si de larg consum, avand o suprafata de vanzare cuprinsa intre 1.500 si 2.000 metri patrati. Conceptul a fost lansat anul trecut in Spania, Carrefour operand patru astfel de magazine, care comercializeaza produse atat en gros, cat si cu amanuntul.

Profi

Profi

Anul acesta, retailerul Profi a lansat primul si singurul magazin modular din Romania si sud-estul Europei, la Sighisoara. Noul concept de magazin modular permite redimensionarea unitatilor in functie de cererea dintr-o anumita zona. Conceptul de magazin modular construit din "cuburi lego", cum le numesc oficialii companiei, a pornit din dorinta de extindere a retelei de retail Profi si a avut ca sablon cele cateva magazine de acest tip existente deja in Polonia.

In schimb, retailerul a amanat pentru moment lansarea unui concept care in strainatate se bucura de succes. Profi intentiona sa introduca formatul Profi Loco, care se adreseaza localitatilor mici si care are o gama de produse necesare acelor locuitori. “Nu veti vedea in aceste magazine produse proaspete, intrucat oamenii au propria lor gaina, legume sau fructe, insa veti vedea furci, lopeti. Profi Loco ar fi intrat in competitie cu magazinele mici din localitati, care functioneaza dupa alte reguli: majoritatea angajeaza oameni la negru, cumpara si vand fara TVA sau vand pe caiet. Nu am renuntat la proiect, insa asteptam vremuri mai bune. Conceptul functioneaza foarte bine in Polonia, unde cei de la Dino deschid magazine chiar si in localitati cu cateva sute de oameni si au succes”, spunea Pawel Musial intr-un interviu acordat Wall-Street.ro.

Delhaize

Delhaize

In Romania grupul belgian Delhaize detine cea mai mare retea de magazine din retailul alimentar sub brandul Mega Image (319 unitati). Anul trecut, compania a lansat pe piata locala un concept unic - AB Cool Food - unde comercializeaza exclusiv produse congelate. Analizand prezenta retailerului in regiune, exista si alte concepte care ar putea fi introduse la un moment dat si in Romania. Astfel, in Serbia Delhaize opereaza sub brandul Tempo 11 magazine situate in afara zonelor metropolitane, cu suprafete cuprinse intre 4.000 si 10.000 de mp. Mai mult, in Grecia belgienii detin reteaua de supermarketuri low cost ENA formata din 13 magazine cu o suprafata medie de vanzare de 2.370 mp.

Un alt concept de succes este Tom&Co, operat in Belgia, cele 131 de magazine comercializand mancare pentru animale, produse de ingrijire si accesorii.

Kaufland

Kaufland

Cel mai mare jucator din retailul local intentiona sa testeze un nou format de magazin, cu o suprafata de circa 2.000 mp. Magazinul urma sa fie deschis in localitatea Gherla, judetul Cluj. In plus, proprietarul Kaufland a prezentat in Cehia un format de magazin usor modificat, care dispune de o fabrica de paine instore, un raion de carne proaspata, branza si delicatese, respectiv o gama mai larga de fructe si legume.

Selgros

Selgros

Anul acesta ar trebui sa asistam la un al doilea proiect de transformare a unui magazin Selgros, dupa modelul celui de la Iasi, finalizat anul trecut. Noul format de magazin este inspirat din Germania si Polonia si presupune o structura mai prietenoasa si o expunere a produselor mai accesibila pentru clienti. Noul concept a creat spatii deschise in magazin, sub forma unor mici piete: o piata de legume-fructe cu o suprafata de 300 mp, un nou concept la raionul de vinuri sau la raionul de branzeturi, un magazin de peste situat in interior. Investitia a depasit 4 mil. euro.

Sursa foto: Retail, Shutterstock.com