10. Kazahstan

10. Kazahstan

Pozitie in clasamentul din 2013: 11
Populatie: 17.948.816 locuitori
PIB per capita: 14.100 $

Localizat in Asia Centrala, Kazahstanul reprezinta o piata importanta pentru retailerii de lux datorita nivelului ridicat de venit per capita, arata studiul AT Kearney. Astfel, mai multe branduri de lux au intrat pe piata in ultimii ani printre care se numara Christian Dior si Giorgio Armani. Cu toate acestea, din cauza stagnarii PIB per capita si devalorizarea monedei nationale, Kazahstan reprezinta inca o piata cu multe provocari pentru retailerii internationali.

Cititi si Reportaj din cea mai tanara capitala a lumii: cum am vazut Astana din Copacul Vietii

Sursa foto: Kazahstan, Shutterstock.com

9. Malaezia

9. Malaezia

Pozitie in clasamentul din 2013: 13
Populatie: 30.073.353 locuitori
PIB per capita: 17.500 $

Populatia tanara si valoarea ridicata a PIB per capita au adus Malaezia in topul celor mai importante 10 tari pe radarul retailerilor, cea mai buna pozitie a tarii din 2007. Categoriile cu cele mai bune evolutii ale vanzarilor sunt imbracamintea, articolele sportive si electronicele, care performeaza ai bine decat alimentele de baza si industria bauturilor. Astfel, Galeriile Lafayette si japonezii de la Takashimaya isi vor deschide anul acesta magazine in Malaezia.

Sursa foto: Malaezia, Shutterstock.com

8. Kuweit

8. Kuweit

Pozitie clasament 2013: 9
Populatie: 2.742.711 locuitori
PIB per capita: 42.100 $

Kuweit, cu bogatele sale resurse de petrol, a devenit o destinatie populara in randul retailerilor de lux. Chopard a deschis anul trecut cel mai mare magazin de tip boutique din reteaua sa, in timp ce Louis Vuitton construieste in prezent cea de-a doua locatie din mall-ul The Avenues, care gazduieste deja nume precum Chanel sau Dolce&Gabbana.

Sursa foto: Kuweit, Shutterstock.com

7. Georgia

7. Georgia

Pozitie clasament 2013: 8
Populatie: 4.935.880 locuitori
PIB per capita: 6.100 $

Dupa ce in 2011 primii retaileri de moda au intrat pe piata din Georgia, in anii care au urmat aproape 40 de branduri au luat cu asalt aceasta piata, printre ei regasindu-se Zara, Marks&Spencer, Gap, Aldo si Topshop. Cu toate acestea, majoritatea jucatorilor considera ca principali competitori micile bazaruri traditionale, se mai arata in raportul AT Kearney.

Sursa foto: Georgia, Shutterstock.com

6. Armenia

6. Armenia

Pozitie clasament 2013: 10
Populatie: 3.060.631 locuitori
PIB per capita: 6.300 $

Desi Armenia are o populatie de mici dimensiuni si monopoluri puternice in anumite sectoare, PIB in crestere face ca aceasta tara sa fie atractiva pentru retaileri. De asemenea, autoritatile fac eforturi sustinute pentru a atrage investitii straine. Zara intentioneaza sa deschida un al doilea magazin in acest an, in timp ce Laura Ashley mizeaza pe doua noi magazine.

Sursa foto: Armenia, Shutterstock.com

5. Brazilia

5. Brazilia

Pozitie clasament 2013: 1
Populatie: 202.656.788
PIB per capita: 12.100 $

Dupa doi ani pe prima pozitie in clasamentul celor mai atractive tari pentru retaileri, Brazilia a coborat pe locul 5 din cauza inflatiei si datoriilor gospodariilor. Ramane insa in top 10 datorita somajului scazut. Companii precum Apple, Forever 21, Gap si Zara sunt prezente pe piata din Brazilia, insa decizia Wal-Mart, cel mai mare retailer alimentar din lume, de a inchide 25 de magazine din Brazilia pentru a reduce costurile cu personalul, a mai redus din popularitatea tarii.

Sursa foto: Brazilia, Shutterstock.com

4. Emiratele Arabe Unite

4. Emiratele Arabe Unite

Pozitie clasament 2013: 5
Populatie: 5.628.805 locuitori
PIB per capita: 29.900 $

Cunoscut ca un teren proprice pentru concepte de retail originale, urmatoarea cladire care va aparea in Dubai se numeste Falconcity of Wonders si reprezinta un complex care reconstruieste cele 7 Minuni ale Lumii. Aceasta cladire include locuinte si un centru comercial sub forma unui soim.

Sursa foto: Emiratele Arabe Unite, Shutterstock.com

3. Uruguay

3. Uruguay

Pozitie clasament 2013: 3
Populatie: 3.332.972 locuitori
PIB per capita: 16.600 $

O destinatie turistica apreciata, Uruguay a beneficiat de investitii numeroase in noi magazine si centre comerciale prin fuziuni si achizitii. Anul trecut, lantul de supermarketuri Ta-Ta a achizitionat retailerul Multi Ahorra pentru 160 de milioane de dolari. Si alti retaileri internationali au fost atrasi de aceasta piata, catalogata drept "o oaza solida pentru retail", arata AT Kearney.

Sursa foto: Uruguay, Shutterstock.com

2. China

2. China

Pozitie clasament 2013: 4
Populatie: 1.355.692.576 locuitori
PIB per capita: 9.800 $

Vanzarile din retail au crescut anul trecut cu 13%, iar constructiile de mall-uri au avansat cu 20%. In plus, online-ul a muscat o felie de 8% din retail. In ciuda costurilor cu forta de munca si a chiriilor in crestere, China continua sa fie una dintre cele mai promitatoare piete.

Sursa foto: Agerpres.ro

1. Chile

1. Chile

Pozitie clasament 2013: 2
Populatie: 17.363.894 locuitori
PIB per capita: 19.100 $

PIB in crestere cu 4,4% anul trecut este asteptat sa aiba o evolutie asemanatoare pana in 2016, in timp ce investitiile in infrastructura si legile care favorizeaza mediul de afaceri vor sustine cresterea sectorului si in anii urmatori. Comertul electronic din Chile este unul dintre cele mai avansate medii din lume cu o medie de 158 de dolari cheltuiti online in fiecare an la nivel de gospodarie.

Sursa foto: Chile, Shutterstock.com

Sursa foto: Retail, Shutterstock.com