Neculai Mihai, director general FAN Courier

Neculai Mihai, director general FAN Courier

Tendinte dupa primele 6 luni

Dupa primele 6 luni ne incadram in cresterea preconizata, cu o cota de piata constanta, de aproximativ 25%, numarul de expeditii depasind in primele 6 luni un total de peste 10 milioane. Persoanele juridice reprezinta in continuare un procent ridicat din totalul clientilor si genereaza o parte consistenta din cifra noastra de afaceri, insa numarul clientilor persoane fizice a crescut si el, datorita serviciilor noi dezvoltate pentru ei. Livrarea in 24h este cel mai utilizat serviciu FAN Courier. Printre multiplele beneficii se numara livrarea door-to-doorin peste 15.000 de localitati in 24h, livrarea fara extra costuri sambata, SMS Alert, si redirectionare gratuita in cadrul aceluiasi oras.

Estimari semestrul II

Intr-un scenariu optimist, afacerile FAN Courier pot inregistra in 2014 un avans de 10-15% fata de anul precedent, crestere care poate fluctua in functie de evolutia intregii economii, piata de curierat fiind strans legata de aceasta. Am invatat din anii precedenti ca toamna si iarna aduc un volum mai mare de expeditii, datorita sarbatorilor si evenimentelor speciale de tip Black Friday. In 2013 Black Friday a generat un volum dublu fata de 2012, si chiar a depasit volumul de Craciun.

Cifra de afaceri FAN Courier

Estimam o cifra de afaceri de aproximativ 70 mil euro, in crestere fata de anii anteriori.

Piata de curierat

Estimam ca valoarea totala a pietei de curierat va fi de aproximativ 270-280 mil euro in 2014. Piata online este in continua dezvoltare, fiind o industrie in care activeaza oameni increzatori ce isi prognozeaza cresteri mari ale business-ului, unii dintre ei de peste 50%. Estimam ca vor investi in proiectele noi, din zone de industrie neexplorate pana acum, proiecte implicit benefice pentru business-ul nostru. Pe de alta parte, piata de curierat s-a concentrat in ultimii 2 ani, prin diferitele achizitii sau fuziuni ce au avut loc.

Mediul de afaceri

Mediul de business resimte in continuare efectele crizei, jucatorii mici fiind primii afectati de un asemenea context. Credem ca o parte din ei vor disparea sau vor fi achizitionati de jucatori mai mari. Industria curieratului este un foarte bun barometru pentru economie. Observam o revigorare a pietei, in special a celei de retail.

Servicii noi FAN Courier

In primele 6 luni am inaugurat serviciul Check on Delivery, disponibil atat pentru persoanele fizice cat si pentru cele juridice. Serviciul ofera destinatarului posibilitatea de a verifica la destinatie daca produsele comandate sunt intocmai cu ceea ce a comandat, fara a verifica tehnic (testa/proba) produsele, si doar daca expeditorul a bifat acesta optiune. Un alt serviciu lansat de FAN Courier anul acesta este ePOD, serviciu care ofera expeditorului posibilitatea de a vizualiza in mod gratuit scanarea AWBului confirmat, ce contine datele de identificare ale persoanei ce a receptionat expeditia, printr-un link pus la dispozitie prin email. Tot anul acesta am deschis o linie directa Romania-Germania pentru expeditii internationale rutiere. In fiecare zi din saptamana (de luni pana vineri) din Oradea pleaca o masina dedicata, ceea ce ne ofera posibilitatea de a livra in 48 h in Germania, Olanda, Belgia si Austria.

Lucian Aldescu, CEO DPD Romania

Lucian Aldescu, CEO DPD Romania

Tendinte dupa primele 6 luni

Trendul ascendent din ultimii ani este, fara discutii, comertul electronic. In acest sens, toti jucatorii din piata se concentreaza pe cresterea numarului de cumparatori din comertul online. Observam in acelasi timp o extindere a pietei din Romania catre Europa si vice-versa, tendinta resimtita si in cresterea volumelor pe serviciul DPD Classsic International. Portofoliul DPD s-a extins atat in ceea ce priveste numarul de clienti B2B cat si B2C, practic din toate mediile economice. Cat priveste clientii persoane fizice, cresterea pe care o inregistram pe acest segment, vine din cererea tot mai mare a serviciului DPD Classic International. Unul dintre motoarele de crestere financiara din primul trimestru a fost oferirea de servicii tehnologice integrate atat pentru piata locala, cat si pentu cea internationala. De asemenea, ca urmare a cererii crescute, DPD asigura fluxul logistic pentru mai multi clienti internationali cu afaceri in Romania dar si vice-versa.

Estimari semestrul II

Pentru a doua jumatate a anului asteptam sa se pastreze trendul ascendent al cresterii serviciului DPD Classic International, unde am inregistrat volume cu 30% mai mari fata de aceeasi perioada a anului trecut. In egala masura se vor inregistra cresteri generate de comertul electronic, intrucat se aproprie evenimentele dedicate promotiilor si reducerilor de preturi. In scurt timp vom demara pregatirile pentru Black Friday si Sarbatorile de Iarna, pentru a onora nivelul ridicat de colete cu 40-60% mai mare decat in cursul anului.

Cifra de afaceri DPD Romania
Experienta si investiile facute in ultimii ani ne-au adus stabilitate. 2013 a fost cel mai bun an pentru DPD Romania, an in care am avut afaceri de 64,8 milioane lei (14,6 mil. Euo), cu 43% mai mari decat in 2012. Anul acesta am bugetat o crestere de 18%, mai precis aproximativ 17 milioane euro si investitii de peste un milion de euro, concentrate in lansarea si dezvoltarea de noi produse si servicii.

Piata de curierat

Piata s-a maturizat in ultima perioada si incepe sa se consolideze tot mai mult. Daca anul trecut valoarea estimata a pietei s-a ridicat la circa 280 mil. de euro - exceptand Posta Romana - anul acesta ne putem astepta la o crestere de 10-20 milioane. Piata de curierat este una dintre putinele care continua sa se dezvolte intr-un ritm sustinut. Pentru a rezista sau a performa intr-o piata din ce in ce mai competitiva de la an la an, sunt necesare investitii foarte bine orientate si o diversificare cat mai ampla a serviciilor. Jucatorii mai mici sunt de regula nisati pe anumite tipuri de servicii de curierat, dar pentru dezvoltare este nevoie de investitii pe masura, pe care doar jucatorii mari le pot face.

Mediul de afaceri
Asteptam in continuare reglementari avantajoase a politicilor fiscale pentru mediul de afaceri, dezvoltarea si imbunatatirea infrastructurii locale precum si o politica solida si avantajoasa in ceea ce priveste taxele pe carburanti.

Servicii noi DPD Romania
Anul acesta ne-am propus sa lansam DPD 1 Hour Predict, un upgrade al serviciului de prealertare a destinatarilor, notificati prin sms sau mail, in privinta timpului de livrare estimat. Acesta va oferi un interval de livrare de o ora in Bucuresti si in orasele mari.
Pentru partea a 2 a a anului avem in plan dezvoltarea mai multor servicii care sa vina in intampinarea cerintelor pe care le au clientii.

Gian Sharp, CEO Cargus

Gian Sharp, CEO Cargus

Tendinte dupa primele 6 luni

Clientii Cargus isi doresc si mai multa flexibilitate, transparenta si rapiditate in ceea ce priveste comenzile lor. De asemenea, am observat o eficientizare a zonei de procesare, consecinta fiind un volum din ce in ce mai mare de colete transportat si livrat. Un element din ce in ce mai important devine comertul online. Fata de perioada similara a anului trecut, am reusit sa avem o crestere de 45% a volumelor transportate. Numarul de expedieri a cunoscut o crestere spectaculoasa. Avem in acest moment un nivel de peste 57.000 colete pe zi pentru aceste prime sase luni. La zona de B2B business to business am inregistrat o crestere de 30% pentru incasari, in primele sase luni. Segmentul de B2C business to customer, a avut o crestere de 112% in incasari fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cel mai cautat serviciu este Cargus Express cu toate elementele lui suplimentare: plata ramburs, deschidere colet, retur documente.

Estimari semestrul II

Luand in considerare trendurile ascendente de pe cele doua segmente de business – clienti corporate si clienti persoane fizice, cu siguranta ca partea a doua aanului ne va aduce o crestere si mai mare decat cea de pana acum. Zona de clienti business s-a dublat in aceasta perioada, iar cea de clienti persoane fizice se mentine la un nivel constant. E bine cunoscut faptul ca finalul de an aduce intotdeauna o crestere a cererii pentru transport, de aceea ne asteptam sa avem o crestere de 20% vs aceeasi perioada a anului 2013.

Cifra de afaceri Cargus

In 2014 ne asteptam la o crestere importanta. Sigur vom atinge acel prag de plus 26% fata de cifra de afaceri 2013.

Piata de curierat

Piata de curierat poate atinge o valoare de maximum 250 milioane de euro anul acesta, daca ne referim strict la piata interna, servicii de curierat desfasurate pe teritoriul Romaniei. Avem in vedere aici cresterile din zona de clienti business, cresterea din zona de comert online, eficientizarea zonelor de procesare a comenzilor din fiecare companie, precum si toate serviciile implementate de acestea.

Mediul de afaceri

Mediul de afaceri din Romania este unul foarte dinamic si am simtit acest lucru si in evolutia recenta a companiei noastre. Exista o cerere permanenta de servicii, de facilitati acordate.

Servicii noi Cargus

Ship & GO AM, Ship & GO Collect, servicii disponibile din oficiile Cargus Ship & GO si Deschidere colet la livrare, dedicat mai ales pietei de comert online.

Urgent Curier

Urgent Curier

Tendinte dupa primele 6 luni

Tendinta este una de crestere generala a comenzilor pentru serviciul de curierat standard cu ramburs, care asigura livrarea plicurilor si coletelor intr-un interval de 24 de ore pe intreg teritoriul Romaniei. O data cu cresterea volumelor datorate in principal dezvoltarii comertului online, observam un plus de 22% fata de prima jumatate a anului trecut. Urgent Curier a inregistrat in primele 6 luni o cifra de afaceri de 64 mil. lei (14,5 mil. euro). Numarul de colete expediate zilnic a crescut de la 24.500 buc la peste 30.000 buc, inregistrandu-se o crestere cu 23% a volumului de transport.

Estimari semestrul II

Avand in vedere trend-ul ascendent din e-Commerce, ne asteptam la o crestere de cel putin 20% pe acest segment, pentru ambele categorii de clienti, atat persoane fizice cat si juridice.

Cifra de afaceri Urgent Curier

Ne asteptam la o crestere, din mai multe motive. Am perfectionat activitatea pe zona de online, unde lucrurile se misca intr-un trend pozitiv, am marit capacitatea de sortare si transport, am suplimentat numarul de curieri pe zonele unde volumele au crescut si, nu in ultimul rand, am fuzionat in aceasta vara cu Cargus, sub patronatul Abris Capital Partners.

Piata de curierat

Piata de curierat intern s-a cifrat anul trecut la 250 de milioane de euro. Avand in vedere cresterea volumelor de transport, pentru 2014 estimam o cifra de afaceri cuprinsa intre 275 si 285 milioane de euro.

Mediul de afaceri

Mediul de afaceri din Romania ofera multiple oportunitati pentru operatorii de curierat cu potential de dezvoltare, intr-o piata aflata in crestere evidenta, datorata in primul rand progresului din e-Commerce, dar si volumelor in continua ascensiune.

Servicii noi Urgent Curier

Serviciul GO BACK - clientii care au semnat un contract de transport cu Urgent Curier au posibilitatea de a comanda online in calitate de destinatari. Serviciul se adreseaza in primul rand magazinelor de piese de schimb si in general tipurilor de comert care presupun ridicari de la alta adresa decat cea a expeditorului. Noul serviciu poate fi gasit in forma logata a platformei Urgent Online.

Daniel Kearvell, director general DHL Romania

Daniel Kearvell, director general DHL Romania

Tendinte dupa primele 6 luni

Piata de curierat rapid este foarte competitiva. Piata internationala de curierat ramane stabila, in timp ce piata interna se consolideaza, sunt jucatori care fuzioneaza, ceea ce inseamna ca am putea vedea mai putine firme de curierat si mai puternice. DHL Express Romania se mentine pe un trend de crestere. Am inregistrat o crestere de 10% in volume/numarul de livrari internationale pe calea aerului - care este produsul nostru de baza. Valoarea pietei internationale de curierat expres este, probabil, in jur de 100 de milioane de euro. Cota noastra de piata a fost anul trecut de aproximativ 42%, iar pentru 2014 estimez ca va creste la aproximativ 45%.

Estimari semestrul II

Am inregistrat o crestere de 13% in 2013 fata de 2012, ma astept anul acesta la o crestere de cel putin 10%.

Cifra de afaceri DHL Romania

Suntem pe primul loc pe piata locala de curierat express international, cu o cifra de afaceri de 50 de milioane euro in 2013. Am inregistrat o crestere de 19% anul trecut fata de 2012 si ne asteptam sa mentinem aceasta crestere de doua cifre.

Piata de curierat

Piata de curierat express in Romania a crescut la 250 de milioane euro in 2013, iar dupa primele 6 luni suntem optimisti, ne asteptam la o crestere si anul acesta.

Sursa foto: Curierat, Shutterstock.com