2 / 6

Lucian Aldescu, CEO DPD Romania

Tendinte dupa primele 6 luni

Trendul ascendent din ultimii ani este, fara discutii, comertul electronic. In acest sens, toti jucatorii din piata se concentreaza pe cresterea numarului de cumparatori din comertul online. Observam in acelasi timp o extindere a pietei din Romania catre Europa si vice-versa, tendinta resimtita si in cresterea volumelor pe serviciul DPD Classsic International. Portofoliul DPD s-a extins atat in ceea ce priveste numarul de clienti B2B cat si B2C, practic din toate mediile economice. Cat priveste clientii persoane fizice, cresterea pe care o inregistram pe acest segment, vine din cererea tot mai mare a serviciului DPD Classic International. Unul dintre motoarele de crestere financiara din primul trimestru a fost oferirea de servicii tehnologice integrate atat pentru piata locala, cat si pentu cea internationala. De asemenea, ca urmare a cererii crescute, DPD asigura fluxul logistic pentru mai multi clienti internationali cu afaceri in Romania dar si vice-versa.

Estimari semestrul II

Pentru a doua jumatate a anului asteptam sa se pastreze trendul ascendent al cresterii serviciului DPD Classic International, unde am inregistrat volume cu 30% mai mari fata de aceeasi perioada a anului trecut. In egala masura se vor inregistra cresteri generate de comertul electronic, intrucat se aproprie evenimentele dedicate promotiilor si reducerilor de preturi. In scurt timp vom demara pregatirile pentru Black Friday si Sarbatorile de Iarna, pentru a onora nivelul ridicat de colete cu 40-60% mai mare decat in cursul anului.

Cifra de afaceri DPD Romania
Experienta si investiile facute in ultimii ani ne-au adus stabilitate. 2013 a fost cel mai bun an pentru DPD Romania, an in care am avut afaceri de 64,8 milioane lei (14,6 mil. Euo), cu 43% mai mari decat in 2012. Anul acesta am bugetat o crestere de 18%, mai precis aproximativ 17 milioane euro si investitii de peste un milion de euro, concentrate in lansarea si dezvoltarea de noi produse si servicii.

Piata de curierat

Piata s-a maturizat in ultima perioada si incepe sa se consolideze tot mai mult. Daca anul trecut valoarea estimata a pietei s-a ridicat la circa 280 mil. de euro - exceptand Posta Romana - anul acesta ne putem astepta la o crestere de 10-20 milioane. Piata de curierat este una dintre putinele care continua sa se dezvolte intr-un ritm sustinut. Pentru a rezista sau a performa intr-o piata din ce in ce mai competitiva de la an la an, sunt necesare investitii foarte bine orientate si o diversificare cat mai ampla a serviciilor. Jucatorii mai mici sunt de regula nisati pe anumite tipuri de servicii de curierat, dar pentru dezvoltare este nevoie de investitii pe masura, pe care doar jucatorii mari le pot face.

Mediul de afaceri
Asteptam in continuare reglementari avantajoase a politicilor fiscale pentru mediul de afaceri, dezvoltarea si imbunatatirea infrastructurii locale precum si o politica solida si avantajoasa in ceea ce priveste taxele pe carburanti.

Servicii noi DPD Romania
Anul acesta ne-am propus sa lansam DPD 1 Hour Predict, un upgrade al serviciului de prealertare a destinatarilor, notificati prin sms sau mail, in privinta timpului de livrare estimat. Acesta va oferi un interval de livrare de o ora in Bucuresti si in orasele mari.
Pentru partea a 2 a a anului avem in plan dezvoltarea mai multor servicii care sa vina in intampinarea cerintelor pe care le au clientii.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri