1 / 11

Iulian Stanciu, eMag: La inceput mergeam cu autobuzul pentru a lua componentele IT

Iulian Stanciu, antreprenor


Este, fara indoiala, cel mai vizibil manager din eCommerce-ul romanesc, detinand 25,8% din grupul eMag si conducand, din Bucuresti, cel mai mare jucator din online-ul local si bulgaresc.


L-am intalnit pe Iulian in urma cu zece ani, cand inca era partener cu Sebastia Ghita in Asesoft, companie de distributie IT. Inca de atunci m-a frapat deschiderea cu care vorbea si nu ascundea informatii pe care alte companii “se codeau” sa le faca publice. In interviu a stat tot timpul cu laptop-ul indreptat catre mine, aratandu-mi, pe grafice clare, afacerile, vanzarile, nivelul pietei de distributie IT de atunci.


Ulterior, Iulian s-a despartit de asociatul sau, din cauza unor filozofii complet diferite de business. Dupa ce a curtat mai multi investitori si fonduri de investitii, norocul i-a suras la Naspers, gigantul sud-african care este si in prezent actionar majoritar al eMag. Iulian a reusit sa cumpere actiunile lui Ghita si, ulterior, sa schimbe numele companiei in Network One Distribution.


Cum a inceput Iulian? Inca de foarte tanar, din studentie. A creat Asesoft cand era student in anul IV la Facultatea de Cibernetica de la ASE, in 1998. Vindea computere intr-un apartament de 40 de metri patrati din Capitala. Avand in vedere ca piata era (inca) la inceput, a reusit inca din primul an sa comercializeze 400-500 de computere pe luna. Sa vedem noi un business nou, astazi, care inca de la inceput sa reuseasca performanta aceasta.


Stanciu a pornit initial cu autobuzul pentru a lua componentele de computer, apoi cu o masina luata imprumut – un Oltcit - cateva birouri, iar pentru computerele pe care le vindea lua credit de la furnizori, cu termen de plata. Cu alte cuvinte, nu i-a fost teama sa riste, desi, recunoaste el, a fost vorba si de ceva noroc. Bineinteles, initial a vandut si catre prieteni, familie, fratele sau.


(Iulian Stanciu, in vremurile Asesoft)


Dezamagit fiind de sistemul de invatamant romanesc, a renuntat la studii si a facut un pas catre businessul de distributie. A inceput cu distributia de electronice, a continuat cu cea de electrocasnice, iar apoi a vrut sa-si dezvolte compania in stilul Amazon, adica un veritabil mall online. Putem spune ca Iulian s-a plasat, de-a lungul timpului, acolo unde valul era in crestere – cererea de componente IT spre finalul anilor ’90 era in crestere mare, si tot pe atunci luau avant business-uri precum Altex, Flamingo, Depozitorul de Calculatoare sau K-tech Ultra Pro.


In cativa ani, Asesoft Distribution, a ajuns lider de piata. In timp, spre finalul anilor 2000, grupul Asesoft a si achizitionat concurenti – 50% din Combox Delivery si partea de distributie a grupului Flamingo. In 2010, Iulian a preluat retailerul Flanco, dupa o miscare care a schimbat destinul omului de afaceri – achizitia a 51% din eMag. Cu el la carma, rezultatele pe atunci nu extraordinare ale retailerului s-au imbunatatit rapid.


eMag estimeaza ca va atinge afaceri de 1 miliard de euro in 2017.

Caracteristici ale personalitatii omului Iulian Stanciu


Focusat, pasionat de tehnologie si business/antreprenoriat, zambitor si calm, corect, spirit uneori vulcanic, accepta greselile atata timp cat nu sunt repetate, accepta sa fie contrazis si ii place sa experimenteze, ii place aventura si participa la competitii sportive.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri