1 / 8

Ce spun studiile de piata

Perspectivele pietei de retail rezulta din multiple directii: canale preferate, categorii de produse, nevoile clientilor.

In prima jumatate a acestui an, industria alimentara a crescut cu 4,7% din punct de vedere valoric. Romanii au cheltuit mai mult, migrand de la produse economy la mainstream, si de la mainstream la premium, a declarat Romina Ardelean, consultant GfK Consumer Panel Services.

Conform studiului Gfk, magazinele de proximitate cresc in pondere, ajungand la 3,3% pondere din total FMCG, in timp ce discounterii detin 11,3%, iar Supermarket-urile si Hipermarket-urile stagneaza, la 16,1% si respectiv 27,1%.

De asemenea, din studiul realizat de Euromonitor International exclusiv pentru RetailArena 2017 reiese ca tendintele majore sunt reinventarea cumparaturilor, experientele complete si consumatorii hiperconectati.

„Companii cu vechime, dar si jucatorii noi, au impins comertul online cu produse alimentare la o crestere de 23% in 2017, reprezentand 4% din tota comert online in Europa de Est. Kaufland deschide in Romania, in 2017, primul supermarket estival amenajat intr-un cort, in statiunea Sovata. Dezvoltarea online to offline a jucatorilor locali este din ce in ce mai vizibila, acestora adaugandu-se chiar Alibaba, in Rusia. Biblioteca online Book24.hu din Ungaria ofera parcel lockers personalizate, cu sistem de vending integrat care genereaza noi achizitii de impuls”, a explicat Cosmin Dan, senior research analyst la Euromonitor International.


Retailerii trebuie sa aiba permanent in minte: populatia devine conectata. In 2017, 58% dintre gospodarii detin cel putin un smartphone, urmand sa creasca pana la 77% in 2022. Internetul mobil este folosit de 53% dintre consumatori, urmand sa creasca la 88% pana in 2022.

In Cehia, 13% dintre clienti comanda deja online, mai mult decat 4% in Romania sau aceeasi pondere in Ungaria. Bulgaria este pe ultimul loc, cu 3% din tranzactii FMCG realizate online. Din acestea, M-Commerce-ul se ridica in Europa de Est in 2017, urmand sa creasca la 25% in 2022, conform studiului prezentat la Retail Arena 2017.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri