1 / 9

FMCG-ul online, o noua provocare pentru retaileri

In conditiile in care Romania se afla in faza de trecere de la retailul traditional la cel modern, e-commerce-ul cu produse de larg consum reprezinta sub 5% din totalul vanzarilor online, fiind promovat de antreprenorii din IT, insa privit cu scepticism de marii jucatori din retailul romanesc.

Rata de penetrare a Internetului, nivelul retailului clasic, logistica, precum si preferinta, cel putin pentru moment, a cumparatorilor de a-si procura produsele de larg consum din retelele de comert traditional sau modern sunt doar cateva dintre problemele cu care se poate confrunta operatorul unui magazin de profil. Mai mult, un astfel de magazin ar trebui sa fie ceva mai mult decat o “casa de comenzi online”, valoase fiind atat experienta din retailul clasic, cat si a celui din domeniul IT, pentru o mai buna cunoastere a publicului-tinta.

In prezent, segmentul produselor de larg consum ramane o noutate chiar si pentru locuitorii oraselor mari din Romania, cei mai multi dintre consumatori fiind familiarizati cu comertul online al produselor non-alimentare, in special al celor electronice si de ingrijire corporala. Pe o piata a comertului electronic de aproximativ 250 de milioane de euro, ponderea produselor de larg consum (FMCG) inseamna mai putin de 20 de milioane de euro, potrivit estimarilor facute, pentru Wall-Street, de catre Madalin Matica , director of European Operations pentru DotCommerce si Marius Ghenea, presedintele Fit Distribution.

In lipsa unor studii de piata riguroase, pentru mari jucatori precum Carrefour, Real Hypermarket, Metro sau Mega Image, piata FMCG-ului online ramane o perspectiva, si nu un proiect pentru viitorul apropiat.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri