5 / 9

Impulsul cumparaturilor, pierdut in mediul online

Reprezentantii lantului de magazine Mega Image nu exclud posibilitatea de a-si extinde afacerile pe Internet, precizand insa ca obiectivul companiei este si va fi intotdeauna preponderent orientat catre activitatea comerciala actuala. Scepticismul companiei rezida in faptul ca, pentru moment, mediul online nu este accesibil tuturor, iar rapiditatea livrarilor nu o intrece pe cea a cumparaturilor pe loc dintr-un centru comercial modern.

“Nu excludem posibilitatea de a investi intr-o afacere online de profil. Suntem in era Internetului iar prezenta online este din ce in ce mai importanta. Depinde foarte mult proportia in care clientii utilizeaza Internetul si prefera aceasta modalitate de a-si efectua cumparaturile. Este important sa fii prezent acolo unde clientii tai isi petrec cea mai mare parte a timpului”, a declarat, pentru Wall-Street, Raluca Pavel (foto), marketing specialist in cadrul companiei care face parte din Delhaize Group.

Avand in vedere ca primii pasi au fost facuti deja pe piata de profil, prin diverse magazine online sau “case de comenzi”, precum si prin integrarea comertului online cu o parte din cel offline, este probabil ca, in urmatorii 2-3 ani, sa se va dezvolta tot mai mult acest segment, desi nici in afara granitelor nu se vede o tendinta prea accentuata in acest sens.

“Principalul factor care va duce in viitor la dezvoltarea comertului online va fi cu siguranta modificarea comportamentului de cumparare a noii generatii, pentru care Internetul intra in rutina de zi cu zi”, apreciaza Pavel.

In plus, reprezentantii companiei considera ca in mediul online experienta nu se compara cu mediul offline deoarece se pierde contactul cu produsul, se pierd cumparaturile impulsive si tot ceea ce inseamna promovare la locul vanzarii.

Pe de alta parte, in mediul online toate tehnicile de promovare la locul vanzarii vor lua noi forme si se vor transforma, dar experienta la cumparaturi nu va fi niciodata aceeasi. “Sunt produse la care comertul online va avea mai mult succes, probabil in special cele nonalimentare, si produse pentru care mediul traditional va avea intotdeauna mai mult succes, in special produsele proaspete”, a adaugat marketing specialist Mega Image.












Inapoi la articol

Setari Cookie-uri