2 miliarde de euro in fashion retail

2 miliarde de euro in fashion retail“Piata tinde spre produse de marca si calitativ superioare, dar pretul va incepe sa fie un element esential. Estimez piata la circa doua miliarde de euro”, a declarat, pentru Wall-Street, Vicentiu Zorzolan, director general AAV Group, retailer de imbracaminte in al carui portofoliu se afla brand-urile Esprit, Springfield, Women' Secret si Cortefiel.

Pentru acest an, Zorzolan apreciaza o crestere a pietei “cu circa 20%” si o evolutie pozitiva, in sensul in care “se va produce o mutatie catre brandurile internationale care ofera un raport pret-calitate mai bun si care au o imagine si un concept clar definit”, spune directorul AAV Group. Acesta este de parere ca, datorita concurentei, si preturile se vor reduce pentru a se apropia din ce in ce mai mult de media europeana.

“Romanii continua sa treaca de la “no name” fashion, la hainele de brand, chiar spre cele semnate de designeri”, afirma Ramona Stanciulescu, CEO Rafar, divizia de fashion a grupului RTC, care detine brandul britanic Debenhams si recentele Olsen si Mandarina Duck. Contrar opiniei lui Zorzolan, executivul Rafar considera ca pretul nu mai este astazi determinant in alegerea unui produs de imbracaminte, romanii fiind mai atenti la calitatea materialelor, la finisaje si detalii.

Reprezentantii Dinasty, detinatorii brandurilor Dinasty si Alb si Negru, concept de fashion style in domeniul tinutelor de ceremonie, sustin ca “romanilor le plac marcile de lux, uneori cheltuind mai multi bani pentru achizitia de masini sau haine de top decat pentru orice alte produse, potrivit unui studiu al CPP Management Consultants. Consumatorul roman de lux este tot mai educat prin expunerea la mijloace media si in urma calatoriilor peste hotare”.

Potrivit acestora, romanii cu bani inca prefera sa plece la Milano sau Paris pentru shopping de lux, iar marea majoritate a cumparatorilor locali se ghideaza mai ales dupa reputatia marcii, fiind putini cei care pot diferentia un produs sau altul in functie de stil, material sau calitatea manoperei.

Piata de fashion retail, intre branduri si lux

Piata de fashion retail, intre branduri si luxIn 2008, cresterea standardelor de viata si apetenta consumatorilor romani pentru branduri va determina extinderea retelelor de magazine ale marilor retaileri de imbracaminte prezenti in Romania, dar si un aflux masiv al marcilor internationale care vor sa testeze piata romaneasca, inca insuficient dezvoltata, dar cu un potential imens de valorificare.

“Piata de fashion in acest moment in Romania nu si-a atins potentialul. Daca in lume sunt peste 500 de branduri de fashion, in Romania au intrat deja 100 din ele. Ne asteptam ca numarul acestora sa se dubleze in urmatorii 3-5 ani. Vorbim, practic, de o piata care este pe un trend ascendent”, ne-a declarat Ramona Stanciulescu, CEO Rafar, divizia fashion a grupului RTC.

Oficialii Dinasty subscriu ca “prezenta mai multor marci de lux in tara va transforma Romania intr-o piata concurentiala pe masura ce romanii vor merge la cumparaturi mai mult aici si nu in strainatate”. Insa cel mai mare obstacol este, inainte de toate, perceptia consumatorului si sensibilitatea fata de pret.

“Exista diferente intre ceea ce inseamna lux la noi si ceea ce inseamna lux in afara tarii. Unele marci care in strainatate sunt la nivelul medium-high sunt percepute de multi cumparatori romani drept lux, din cauza pretului. In strainatate, luxul reprezinta ceea ce isi poate permite doar 5% din populatie”, afirma reprezentantii Dinasty.

In Romania, luxul inseamna pentru multi oameni ceea ce are o valoare mai mare decat jumatate din salariul mediu pe economie, conform unui studiu al CHR Consulting, care arata ca aspectul economic face ca un produs oremium sa fie perceput in Romania ca un produs de lux, un exemplu fiind Nike, Puma, Adidas. Pentru romanii amatori de lux, produsele nu trebuie sa fie exclusiviste doar prin pret, ci sa fie sustinute si de un nume cunoscut, de un brand puternic.

“Pentru perioada urmatoare piata e fashion retail se va globaliza prin intrarea brandurilor straine si datorita interesului crescut al romanilor pentru moda. In timp se vor diferentia si consumatorii, prin tipul de magazin/brand preferat – o parte vor opta pentru magazine tip Zara/H&M, iar un alt segment va fi in continuare client fidel al brandurilor de top, fashion-boutique – atractive pentru clientii romani”, incheie oficialii Dinasty.




Rafar anunta o medie de doua magazine pe an pentru fiecare brand

Rafar anunta o medie de doua magazine pe an pentru fiecare brandRafar, divizia fashion a Grupului RTC, a lansat anul trecut pe piata din Romania brandul britanic de tip concept store Debenhams, prezent in Bucuresti Mall (cel mai mare spatiu defashion din tara, 2.500mp) si in Polus Center din Cluj. Magazinul contine colectii semnate de designeri celebri pe plan international si 11 branduri in exclusivitate in Romania.

“Dupa ce in 2007 am deschis, odata cu Debenhams, cel mai mare magazin fashion din Romania, anul acesta intram pe noi zone de fashion retail adresate unor segmente bine definite de public: aducem Olsen pentru femei de peste 30 de ani si Mandarina Duck, brand de genti si accesorii pentru femei si barbati care iubesc calatoria", declara directorul executiv Rafar, Ramona Stanciulescu.

Magazinul Olsen este deschis in Bucuresti Mall, iar Mandarina Duck se va lansa in aprilie, in Baneasa Shopping City. In total, investitiile Rafar in cele trei branduri se cifreaza la “aproape 5 milioane de euro”, potrivit directorului Rafar.

“In afara de magazinele Olsen si Mandarina Duck, vom deschide inca doua magazine Debenhams in afara Bucurestiului. Investitia in aceste locatii va fi de 2,5 milioane de euro”, a mai spus Stanciulescu.

Cele doua magazine Debenhams au inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de 6 milioane euro, potrivit reprezentantilor Rafar. “La nivelul diviziei, estimam un rulaj de 10 milioane de euro. Strategia de dezvoltare inseamna o medie de doua magazine pe an pentru fiecare dintre branduri, iar numarul de branduri din portofoliu va creste cu 2 sau cu 3 nume in fiecare an. Nu ne gandim numai la Bucuresti, ci vom merge acolo unde se dezvolta cele mai interesante proiecte”, a incheiat CEO-ul Rafar.

In noiembrie 2007, grupul RTC a preluat integral actiunile companiei Fashion Retail Group (FRG) care detinea franciza pentru Romania, Bulgaria si Republica Moldova pentru brandul britanic de moda Debenhams. In urma acestei tranzactii, presedintele grupului RTC, Octavian Radu, a renuntat la 40% din pachetul de actiuni pe care il detine in AAV Group, companie al carui actionar unic este in prezent Vicentiu Zorzolan. AVV Group detine drepturile de franciza pentru brandurile Esprit, Springfield si Women’Secret.

AAV Group vrea inca 12 magazine cu 2 mil. de euro

AAV Group vrea inca 12 magazine cu 2 mil. de euro“Avem deschise 14 locatii si suntem in negocieri avansate cu inca 5 branduri, discutii care vor fi finalizate in cateva saptamani”, ne-a declarat Vicentiu Zorzolan, director general AAV Group, cumuland investitiile de pana acum in magazinele Esprit, Springfield, Women' Secret si Cortefiel la 2,5 milioane de euro.

Anul trecut, cifra de afaceri a grupului a aratat 12 milioane de euro, iar pentru acest an se prefigureaza planuri ambitioase de expansiune. “Obiectivul este sa ajungem la 20 milioane de euro (n.r- in 2008). Vom deschide inca 12 magazine noi cu o investitie de peste 2 milioane de euro”, a continuat Zorzolan, precizand ca vizeaza atat locatii din Bucuresti, cat si alte orase cu potential.

Pe termen lung, grupul vizeaza “un rulaj de 100 milioane de euro in 4 ani si circa 100 de magazine”.

Anul trecut, directorul AAV Group aprecia investitii de peste zece milioane in dezvoltarea francizelor pe care le detine, astfel ca, in urmatorii trei ani, numarul magazinelor Esprit, Springfield si Women’Secret sa ajunga la aproximativ 40, cu o suprafata de vanzare de peste 20.000 metri patrati si o cifra de afaceri care sa depaseasca 80 de milioane euro in 2010 , fata de 20 milioane euro, rulajul estimat pentru 2008.

Dinasty, investitie de 350.000 de euro pentru o noua locatie Alb si Negru

Dinasty, investitie de 350.000 de euro pentru o noua locatie Alb si NegruPentru 2008, obiectivele de investitii se indreapta spre dezvoltarea si consolidarea celor doua retele de magazine, Dinasty si Alb si Negru, estimand o crestere cu 10% a cifrei de afaceri fata de anul precedent. “In 2007 cifra de afaceri a companiei dinasty a depasit 6 milioane de euro”, a precizat Gabriel Muraru, manager Dinasty.

Compania va lansa, in aprilie, in cadrul Baneasa Shopping City, a 23-a locatie Alb si Negru, pe o suprafata de 100 metri patrati, in urma unei investitii de 350.000 de euro. “In medie, pentru deschiderea unui magazin Alb si Negru este necesar un buget de 300.000-350.000 de euro, iar pentru inaugurarea unui magazin Dinasty bugetul alocat este de aproximativ 150.000 de euro”, sustine Muraru.

Anul trecut, compania a deschis noi magazine in Oradea, Baia Mare, precum si in cele mai importante mall-uri din tara, lansand un nou concept Alb si Negru in cadrul Mall Vitan, cu design si arhitectura noua. In 2008-2009, reteaua Dinasty se va extinde cu doua noi magazine in doua mari centre comerciale. “Pentru aceste locatii sunt semnate precontractele de adeziune, dar inca nu se cunoaste data exacta a deschiderii lor si nici impartirea pe spatii individuale”, au spus reprezentantii.

Bugetul pentru acest an include si renovarea magazinelor existente, prima locatie fiind reprezentata de Alb si Negru Piatra Neamt, magazinul care a lansat istoria Alb si Negru, brand dedicat conceptului de stil in domeniul tinutelor de ceremonie, prin colaborare cu designer-ul Agnes Toma. Ritmul de renovare va fi de 1-2 magazine pe an.

Compania va demara lucrarile la un show-room in Bucuresti, o noutate absoluta pentru grup, bazata pe un centru de creatie si comanda pentru modele unicate. Locatia acestuia va fi intr-o zona eleganta a Capitalei, intr-o cladire tip vila. In viitor, oficialii Dinasty au precizat ca ritmul de deschidere al magazinelor vadepinde de marile proiecte imobiliare in domeniul retail-ului, proiecte care se vor dezvolta in urmatorii ani, in special centre comerciale si mall-uri.

Dinasty detine in prezent 22 magazine Alb si Negru in orase ca Bucuresti, Piatra Neamt, Arad, Bacau, Brasov, Constanta, Cluj Napoca, Iasi sau Timisoara, care asigura 70% din cifra de afaceri a companiei. Magazinele promoveaza colectii de costume de gala si cocktail si colectii business pentru barbati.

Reteaua de magazine Dinasty cuprinde sapte magazine, din care 4 in Bucuresti si restul in Constanta, Iasi si Timisoara. Primul magazin Dinasty s-a deschis in 2003, in Bucuresti, in incinta Unirea Shopping Center.

Jucatorii internationali, atrasi de retail-ul de fashion romanesc (I)

Jucatorii internationali, atrasi de retail-ul de fashion romanesc (I)Retailerul elvetian de imbracaminte Charles Vogele va deschide, in al doilea semestru al acestui an, cinci magazine in Romania, pentru atesta piata de fashion retail. “Vom deschide 5 magazine test, pe care le vom opera timp de doi ani, dupa care vom decide asupra investitiilor viitoare. Vom investi in fiecare magazin 500.000 de franci elvetieni (aproximativ 312.000 de euro)”, a declarat, pentru Wall-Street, Renzo Radice, Head Corporate Communications & Investor Relations, Charles Vogele.

“Ne asteptam ca fiecare magazin operat de noi, indiferent de tara in care se afla, sa genereze incasari de un milion de euro in primul an de activitate”, a mai spus Renzo Radice, estimand o crestere constanta a pietei romanesti de fashion retail in urmatorii ani. In 2007, Charles Vogele a inregistrat o cifra de afaceri de 1,4 miliarde de franci elvetieni (844 milioane de euro).

Spaniolii de la Inditex, prezenti in Romania inca din 2004 prin contractul de francizare cu Azali Trading SA, pentru brandul Zara, au decis, din fenruarie 2008, sa opereze integral lantul de magazine, extinzandu-se in acest an cu noi locatii si noi branduri in Baneasa Shopping City.

“Avem in prezent 7 magazine in Romania, prin brand-urile Zara (2), Pull and Bear (2), Bershka(1), Stradivarius (1) si Oysho (1). Planurile imediate include inca sapte noi locatii in urmatoarele saptamani in mall-ul din Baneasa, Bucuresti. In afara de acestea, intentionam sa introducem marcile Massimo Dutti si Zara Home. Romania va fi una din tarile in care Inditex va fi prezenta prin toate cele sapte concepte ale sale. Locatiile viitoare vor depinde de oportunitatile din piata autohtona de real-estate”, au declarat, pentru Wall-Street, reprezentantii Inditex.

Mall-ul din Baneasa a primi, din aprilie, branduri multinationale nou intrate in Romania, care reprezinta aproape 50% din suprafata inchiriata a mall-ului, conform declaratiilor recente ale omului de afaceri Ali Ergun Ergen – Administrator & Retail Development Manager Baneasa Developments. Printre acestea se afla Peek & Cloppenburg, Solmar (Mango, Promod, Castro, Jennyfer, Parfois, Max Mara), INDITEX (Zara si brandurile din portofoliu) si Azadea Group.

La randul sau, retailer-ul brianic Marks&Spencer vrea sa deschida pana la 50 de magazine pe pietele din Romania, Bulgaria si Grecia, potrivit informatiilor emise de oficialii companiei. Retailerul britanic a achizitionat 50% din M&S Marinopoulos BV, care opereaza 38 de magazine sub acest brand in Grecia si in alte state balcanice, printre care si tara noastra.

Marks&Spencer intentioneaza sa isi dezvolte afacerea la nivel international si sa creasca vanzarile la 15-20% din veniturile grupului in urmatorii cinci ani. Marks&Spencer detine peste 600 de magazine in Marea Britanie si peste 275 de magazine in 39 de locatii in intreaga lume. Veniturile Marks & Spencer pentru perioada 2006-2007 au fost de 8,5 miliarde lire sterline.

Jucatorii internationali, atrasi de retail-ul de fashion romanesc (II)

Jucatorii internationali, atrasi de retail-ul de fashion romanesc (II)Retailerul american de imbracaminte si accesorii Gap a incheiat un acord de franciza tot cu grupul grec Marinopoulos pentru deschiderea unor magazine sub brandurile Gap si Banana Republic in Grecia, Romania, Bulgaria, Cipru si Croatia.

Gap Inc. detine in portofoliul sau brand-urile Banana, Republic, Old Navy si Piperlime, pe care le comercializeaza in peste 3900 de magazine.

Grupul elen Marinopoulos detine si in Romania franciza pentru brandurile Starbucks, Marks & Spencer si Sephora.

Tot in acest an, brandul de imbracaminte, incaltaminte si accesorii semnate Jennifer Lopez va ajunge si in Romania in luna septembrie, prima locatie fiind Bucuresti, Unirea Shopping Center.
Reprezentantii Pinnacle Group, master-francizor in Romania al brandului JLo, au anuntat ca vor deschide pe piata locala cel mult zece locatii in urmatorii cinci ani.

“Vom deschide primul magazin JLo in septembrie in Bucuresti, zona Unirii, iar in urmatorii cinci ani ne propunem sa dezvoltam intre 6 si 10 magazine in locatii selecte din toata tara”, a declarat Paul Ewans, General Manager Pinnacle Promotion Group.

Pinnacle Promotion Group detine franciza JLo pentru Romania, in parteneriat cu Eurostyle Group, reprezentant exclusiv al marcii JLo in Grecia, Cipru, Turcia si tarile din regiunea baltica.