2 / 8

Piata de fashion retail, intre branduri si lux

In 2008, cresterea standardelor de viata si apetenta consumatorilor romani pentru branduri va determina extinderea retelelor de magazine ale marilor retaileri de imbracaminte prezenti in Romania, dar si un aflux masiv al marcilor internationale care vor sa testeze piata romaneasca, inca insuficient dezvoltata, dar cu un potential imens de valorificare.

“Piata de fashion in acest moment in Romania nu si-a atins potentialul. Daca in lume sunt peste 500 de branduri de fashion, in Romania au intrat deja 100 din ele. Ne asteptam ca numarul acestora sa se dubleze in urmatorii 3-5 ani. Vorbim, practic, de o piata care este pe un trend ascendent”, ne-a declarat Ramona Stanciulescu, CEO Rafar, divizia fashion a grupului RTC.

Oficialii Dinasty subscriu ca “prezenta mai multor marci de lux in tara va transforma Romania intr-o piata concurentiala pe masura ce romanii vor merge la cumparaturi mai mult aici si nu in strainatate”. Insa cel mai mare obstacol este, inainte de toate, perceptia consumatorului si sensibilitatea fata de pret.

“Exista diferente intre ceea ce inseamna lux la noi si ceea ce inseamna lux in afara tarii. Unele marci care in strainatate sunt la nivelul medium-high sunt percepute de multi cumparatori romani drept lux, din cauza pretului. In strainatate, luxul reprezinta ceea ce isi poate permite doar 5% din populatie”, afirma reprezentantii Dinasty.

In Romania, luxul inseamna pentru multi oameni ceea ce are o valoare mai mare decat jumatate din salariul mediu pe economie, conform unui studiu al CHR Consulting, care arata ca aspectul economic face ca un produs oremium sa fie perceput in Romania ca un produs de lux, un exemplu fiind Nike, Puma, Adidas. Pentru romanii amatori de lux, produsele nu trebuie sa fie exclusiviste doar prin pret, ci sa fie sustinute si de un nume cunoscut, de un brand puternic.

“Pentru perioada urmatoare piata e fashion retail se va globaliza prin intrarea brandurilor straine si datorita interesului crescut al romanilor pentru moda. In timp se vor diferentia si consumatorii, prin tipul de magazin/brand preferat – o parte vor opta pentru magazine tip Zara/H&M, iar un alt segment va fi in continuare client fidel al brandurilor de top, fashion-boutique – atractive pentru clientii romani”, incheie oficialii Dinasty.




Inapoi la articol

Setari Cookie-uri